Зоомагазините PetMall продължават да растат

Партньорството с Kaufland дава тласък на бизнеса им

Никола Нинов, създател на Petmall
Никола Нинов, създател на Petmall
Никола Нинов, създател на Petmall
Никола Нинов, създател на Petmall
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Когато правиш нещо с любов, то винаги се получава. А когато го правиш с любов към член от семейството, влагаш цялото си сърце.

Накратко това е в основата на успешната история на една сравнително млада българска компания, позната на повечето собственици на домашни любимци в страната.

Идеята за създаването на Pеtmall e на Никола Нинов, който е грижовен собственик на четириног любимец. На база на опита му с неговото куче бизнес нюхът го насочва към пазарна ниша, която не е достатъчно развита на българския пазар. Намира съмишленици, обединени от обща мисия - подобряване на културата на хранене и по-здравословен начин на живот на домашните любимци. Така през 2016 г. създават Petmall, като стартират с онлайн магазин, който лесно набира скорост заради бързата доставка и добрата услуга.

"Дoмaшнитe любимци ca вce пo-пpиeти ĸaтo чacт oт ceмeйcтвoтo и тoвa дaвa пoлe зa paзвитиe нa ĸoмпaнии ĸaтo нac", oтбeлязвa Нинов.

Нов стандарт в обслужването

Следват години на динамичен растеж и откриване на физически магазини. През 2018 г. отваря врати първият фирмен обект, а ковид кризата дори допълнително дава тласък на бизнеса.

Зад успеха на компанията няма случайности. Всичко се дължи на многото работа и огромното желание на екипа да предостави най-добрата услуга и най-подходящите продукти за домашните любимци. И на много иновативност.

Petmall първи въведе на българския пазар абонамент за регулярна доставка - услуга, която спестява време и ресурс на клиентите. Технологичното решение дава възможност да поръчаш определен тип храна и да заявиш регулярност на доставката според консумацията на домашния си любимец, за което получаваш и допълнителна отстъпка.

Фирмата е и първата, която заложи на маркетингови инструменти, неексплоатирани от конкурентите й в сектора, като Black Friday и използването на рекламни лица за дигитални кампании.

"Компанията ни спечели миналата година наградата за най-добър онлайн зоомагазин според Ecommerce Academy Awards, както и "Най-добър онлайн магазин в категория "Търговия" от наградите BGweb. За нас обаче най-важната награда са щастливите лица на нашите клиенти, които неотлъчно ни следват при откриване на всеки нов обект и искрено се радват, че вече сме по-близо до тях. Това е смисълът и нашата мотивация за работа - да покажем, че българска компания може да бъде предпочитана и да задава нови стандарти на обслужване и клиентско преживяване. Нашата цел е да бъдем във всяко домакинство с домашен любимец", споделя Никола Нинов.

Kъм момента Petmall поддържа 14 физически магазина, както и е собственик на един от най-големите онлайн магазини в сектора https://petmall.bg/. Този модел на работа дава достъп на клиентите до над 10 000 артикула онлайн и възможност за получаване на поръчката във всеки обект от веригата.

PetMall ще открие в Kaufland най-големия си магазин

Амбициозната стратегия за растеж на PetMall продължава и през 2024 г. В рамките на няколко месеца предстои откриването на 3 нови обекта, като най-големият ще се намира в хипермаркета на Kaufland в столичния кв. "Овча купел". Той ще е на площ от почти 400 квадрата и ще предлага над 5000 артикула, част от които не могат да бъдат намерени на друго място.

Инвестицията в него ще е повече от 400 000 лв. и се очаква да отвори врати през април. "Ще предложим магазин, който надвишава повечето европейски стандарти. За нас е важно да покажем, че български фирма има капацитета да отговори на европейско ниво, дори да покаже формат, който е по-добър от повечето познати в Европа", разказва с ентусиазъм Нинов.

Това ще е третият магазин на PetMall, който ще отвори врати на територията на Kaufland. Партньорството между двете компании стартира през 2021 г., като първите два обекта са в столичните хипермаркети в кв. "Малинова долина" и на бул. "Тотлебен".

"Доказано е, че партньорството между лидерите на пазара в близки сектори работи позитивно и за двете страни. Удобството на клиентите да пазаруват от едно място за цялото домакинство, както за хората, така и за техните домашни любимци, е прекрасна синергия", коментира Нинов. Допълва още, че да работиш с най-големия в сектора за бързооборотни стоки, който е и с толкова голям международен опит, е безценно. "В Kaufland са невероятни професионалисти - точни, коректни, спазващи международни стандарти." За момента общите проекти на двете компании са само в София, но Нинов не крие, че има интерес да растат заедно и в страната.