Wendy’s въвежда формиране на цените според търсенето през деня

Американската верига за бързо хранене ще започне да изпробва метода през следващата година

Общественото недоволство доведе до пояснение, че новите дигитални менюта всъщност нямало да се използват за покачване на цените
Общественото недоволство доведе до пояснение, че новите дигитални менюта всъщност нямало да се използват за покачване на цените
Общественото недоволство доведе до пояснение, че новите дигитални менюта всъщност нямало да се използват за покачване на цените    ©  Reuters
Общественото недоволство доведе до пояснение, че новите дигитални менюта всъщност нямало да се използват за покачване на цените    ©  Reuters
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Американската верига за бързо хранене Wendy's ще започне да използва динамично формиране на цените, съобщи изпълнителният директор Кърк Теннър. За целта компанията ще инвестира около 20 млн. долара в нови дигитални менюта, които ще имат и възможността да променят цените на базата на търсенето през даден интервал от време.

"Започвайки още от 2025 г., ние ще започнем да тестваме по-усъвършенствани функции като динамично ценообразуване и предложения за части от деня, заедно с активирани от AI промени в менюто и предполагащи продажби", заяви Теннър по време на среща с инвеститори миналата седмица. "Тъй като продължаваме да показваме предимствата на тази технология в ресторантите, управлявани от нашата компания, интересът на франчайз получателите към дигиталните табла с менюта трябва да се увеличи, което допълнително подкрепя растежа на продажбите и печалбата в цялата система", добавя той.

По-малко от 24 часа след като решението беше съобщено и вследствие на голямото обществено недоволство Wendy's обяви, че дигиталните менюта всъщност няма да се използват за динамично ценообразуване. Вместо това те ще служат за предлагане на отстъпки в части от деня, в които трафикът на клиенти е занижен.

Изследователската и консултантска фирма Gartner прогнозира, че до 2025 г. 10-те най-големи световни търговци на дребно ще използват динамично ценообразуване. По този начин те искат да се възползват от несъответствията между търсенето и предлагането.

Цените на сайтовете на онлайн търговци на дребно като Amazon се променят непрестанно. Те използват алгоритми и изкуствен интелект, за да наблюдават конкурентите и да събират информация за отделните купувачи, коригирайки цените в зависимост от интереса към продукта или към марката, каза пред USA Today Тимъти Уеб, асистент в програмата за управление на хотелиерството и спортния бизнес на университета в Делауеър.

"Много от тези неща вече се случват, дори и да не осъзнавате, че се случват. Ако вие имате приложението Starbucks и аз имам приложението Starbucks, вероятно имаме различни оферти", каза Уеб, като допълва, че "вече плащаме различни цени за едни и същи продукти".

Въпреки че потребителите са свикнали хотелите и авиокомпаниите да модулират цените в зависимост от търсенето от 80-те години на миналия век, те са склонни да гледат на резките увеличения като на хищнически. "Потребителите като цяло разбират, че компаниите трябва да печелят. Но когато изглежда, че една компания го привързва към потребителя в момент на нужда, клиентът негодува", каза пред изданието Джон Динсмор, професор по маркетинг в Държавния университет Райт в Дейтън, Охайо, който изследва динамичното ценообразуване.

Петдесет и два процента от потребителите, анкетирани от софтуерната компания Capterra миналата година, заявяват, че динамичното ценообразуване в ресторантите е еквивалентно на вдигане на цените. Добър пример е Coca-Cola, казва Динсмор. "В началото на века те експериментираха с вендинг машини, които повишаваха цената на напитките в зависимост от външната температура. Колкото по-горещо е времето, толкова по-скъпа е содата. Потребителите го мразеха. Те разбираемо се чувстваха експлоатирани. Това наруши чувството на потребителите за справедлива цена. Мисля, че ще видите подобен отговор на динамичното ценообразуване на Wendy's", смята той.

Като цяло съмненията относно този подход продължават да стоят на дневен ред, като добрата комуникация с потребителите ще става все по-важна. Въпреки това изглежда трудно динамичното ценообразуване да се превърне в нормата във всички бизнеси. В случая на Uber динамичното формиране на цената работи, тъй като често алтернатива липсва. Ситуацията при заведенията за бързо хранене обаче е коренно различна - конкуренцията е жестока, като в страната има над 200 хил. подобни заведения. Голямата конкуренция предполага опити за повишаване на качеството и понижаване на цените, като потребителите несъмнено ще накажат компаниите, които се опитват да печелят "на техен гръб".

4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 2
    passionaria2023 avatar :-P
    Doli Alexdelta

    Във всички форуми се подвизават тези с виаграта. Няма ли кой да ги разкара този веднъж завинаги. Или няма щат за администратор?

    Нередност?
Нов коментар