Пловдивският хлебозавод "Хебър" и порастването му през доставки за Lidl

За последните три години оборотът на производителя в магазините на търговеца расте средногодишно с 20% общо за местния и външните пазари

(от ляво надясно): Георги Христов, управител на "Симид София", Милена Драгийска - главен изпълнителен директор на "Лидл България", заместник-посланикът на Германия Стефан Рьокен, Митко Караджов, управител на "Симид агро" и "Хебър"
(от ляво надясно): Георги Христов, управител на "Симид София", Милена Драгийска - главен изпълнителен директор на "Лидл България", заместник-посланикът на Германия Стефан Рьокен, Митко Караджов, управител на "Симид агро" и "Хебър"
(от ляво надясно): Георги Христов, управител на "Симид София", Милена Драгийска - главен изпълнителен директор на "Лидл България", заместник-посланикът на Германия Стефан Рьокен, Митко Караджов, управител на "Симид агро" и "Хебър"    ©  Лидл България
(от ляво надясно): Георги Христов, управител на "Симид София", Милена Драгийска - главен изпълнителен директор на "Лидл България", заместник-посланикът на Германия Стефан Рьокен, Митко Караджов, управител на "Симид агро" и "Хебър"    ©  Лидл България
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Началото е с 18 хлебни артикула през 2010 г., когато германската верига "Лидл" (Lidl) отваря първите си магазини в България. Днес пловдивският хлебозавод "Хебър", който е част от най-голямата група в сектора "Симид", е сред основните доставчици на веригата с 19 опаковани и 28 замразени продукта за изпичане във "Фурната на Lidl". Производителят продава във всички 127 магазина на веригата в страната, но и в 10 европейски държави, в които Lidl присъства.

За последните три години оборотите на "Хебър" в магазините на "Лидл" растат на годишна база средно с 20% общо за местния и външните пазари, показва фирмената статистика.

"Започнахме от нулата. Днес делът на оборота към "Лидл" е 15-17% спрямо общите продажби на компанията", уточни за "Капитал" Митко Караджов, управител и съсобственик на "Симид агро" и "Хебър", по време на журналистическо посещение в завода.

Година след година

"Развиваме сътрудничество година след година, разработваме съвместно рецепти и продуктови иновации. "Хебър" е един от нашите ключови партньори", отбелязва Елина Христова-Петкова, ръководител в отдел "Стоково снабдяване" на "Лидл България".

По думите й абсолютен лидер в износа е хлябът със семена, следван от земелите. "Специализацията на "Хебър" в последните години в производството на багети от тесто, което втасва 24 часа, беше много бързо и високо оценена от клиентите ни в Гърция и Словения. Очакваме резултатите от полския пазар, който е изключително конкурентен. Предстоят ни и първи доставки в Литва, Латвия и Естония", обобщава Елина Христова-Петкова.

Съвместни проекти

Сътрудничеството на "Хебър" с "Лидл" води до производствени инвестиции и съвместни проекти. "За да отговорим на изискванията на "Лидл" за качество, логистика и организация на доставките, инвестирахме близо 15 млн. евро в две нови производствени линии - за багети и земели", обобщи Поликсения Димова, мениджър "Корпоративни клиенти" в групата "Симид".

Една от общите инициативи на производителя и търговеца води до това, че към момента 100% от продуктите, които "Хебър" доставя, са с чист етикет Clean Label. Това означава, че са само от естествени съставки, с ръжени и пшенични живи закваски, и не съдържат: емулгатори, стабилизатори, консерванти или Е-номера, каза Поликсения Димова.

Друг съвместен проект на производителя и търговеца води до ограничаване на количества сол в хлебните продукти. Резултатът е намаляване на солта във всички продукти, които "Хебър" доставя за веригата, със средно 20%, което означава приблизително 13.5 тона по-малко само за 2023 г., съобщиха от пловдивската компания.

В "Хебър" са въведени и допълнителни мерки за контрол и безопасност, сред които вторично пресяване на влаганите в продуктите семена, инвестиция в металдетектор, компютърен контрол за рецептури, втасване, изпичане и тегло на продуктите. "Вкусът се гарантира от значително по-малкото количество мая, която влагаме, от технологията на бавно втасване и подходяща температура за охлаждане", обясни Поликсения Димова.

"Доставяме хлебни изделия за магазините на "Лидл" в цялата страна 365 дни в годината. За да заредят със стока, нашите дистрибутори имат ключове за търговските обекти на веригата - показател за доверие и лоялност", казва Георги Христов, управител на "Симид София".

"Сътрудничеството ни с Хебър" от 2010 г. досега показва устойчивост на взаимоотношенията. То е доказателство за истинско партньорско отношение и показва огромната способност на почтения български бизнес да реинвестира, да разраства производството си, да е конкурентоспособен на българския пазар, както и зад граница", обобщи Милена Драгийска - главен изпълнителен директор на "Лидл България".

Група "Симид"

Фирма "Хебър" - Пловдив, е основана през 2004 г. и е свързана с кооперация "Симид 1000" на Митко Караджов и Кристина Иванова Чорлева-Алексиева, която контролира над 20 предприятия за производството на брашно и хляб и има собствена дистрибуторска мрежа.

Новият завод "Хебър" бе построен през 2015 г. Проектът бе на стойност около 18 млн. евро и за изграждането му Регионалният фонд за градско развитие и Societe Generale Експресбанк отпуснаха осемгодишен инвестиционен кредит над 14 млн. евро. Средствата бяха по линия на европейската инициатива за устойчиво градско развитие JESSICA чрез регионалния фонд, а банката, която е съдружник в него, осигури съфинансиране 9.586 млн. евро.

Дневното производство на пловдивското дружество е 1.5 млн. бройки хлебни изделия, което е приблизително 1000 ТИР-а на месец. За 2022 "Хебър" отчита 38 млн. лв. приходи и 374 хил. лв. печалба, показват данните от Търговския регистър.