🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Ако вдигнем летвата, може да се получи лого, което да носи смисъл

Творческият директор на студиото за стратегически дизайн "Ентусиазъм" Велина Мавродинова пред "Капитал"

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Какво означава бранд идентичност?

Идентичност не се изгражда с посредствени мисловни конструкции. Идентичност се изгражда, първо, в непоколебима вяра в ценността на бранда. Второ, с трезв разум и преценка на силните и слабите страни. Разбира се, и със стратегия за това кои са конкурентите ти и с какво ще ги пребориш. Идентичностите работят във времето, постепенно в тях се наслоява смисъл. Той трябва да е заложен, но за да го припознаят хората, им трябва време. При създаването на  позициониране трябва да има яснота какви ни виждат, какви искаме да ни виждат, какви сме и какви искаме да бъдем. Преди да говорим за логото и художествените му стойности, трябва да има яснота ние какви искаме да бъдем. 

Как оценявате логото на България като символ на тази идентичност?

Това, че според прочита и тълкуването на изследванията България няма нещо, с което е много добре позната, и няма свой символ не е оправдание за липсата на избор. Ако избираш банален символ като слънцето, тогава трябва да търсиш небанална форма. Никой не критикува предишното лого на България, че е банално само защото е слънце. Понякога не съдържанието, а формата е това, което носи аромата на вехто или на актуално. Това лого се държи като брошура. Има много лога, които почиват на графична система, която дава възможност логото да е различно в различни моменти и да слага акценти и комуникира аспекти. Това е съвременна тенденция и е изкушаващо за дизайнерите всички да искат да създават такива лога - пищни от гледна точка на различни приложения. Съгласна съм, че и в този проект се използват съвременни тенденции, но по банален начин. Друг проблем за мен е подборът на символи. Хубаво е да откриеш много неща, но според мен тук са избрали твърде много неща. Човек не може да каже всичко за себе си на първа среща, никой не може да каже всичко за себе си. Само по себе си то не може да замести комуникацията, а изглежда така, сякаш се опитва. Само когато вдигнем личните си летви, може да се получи лого, което да носи смисъл и заряд за българите и да ни помага да бъдем идентифицирани от чужденците.

18 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    impact avatar :-P
    impact
    • - 3
    • + 21

    Логото изглежда несериозно.
    Може да е бъкано със смисъл, символи и многопластовост, но на пръв поглед изглежда несериозно и прилича на пържено яйце. Т.е. квото и да ти обяснят след това, първото впечатление трудно се заличава.
    Логото на България трябва да създава асоциация с природата и историята ни, не с лека закуска.
    А като се замисля колко пара са завлекли "творците" и вече не ми е весело. В това лого може да има всичко, но липсва едно - правилна творческа идея.
    ВЪРНЕТЕ НИ ПАРИТЕ!!

    Нередност?
  • 2
    bestbuy avatar :-P
    За да останат ХОРА в България.
    • - 6
    • + 13

    "студиото за стратегически дизайн "Ентусиазъм" "

    Как звучи само, а ? :) Хахахахаххахахаха

    Нередност?
  • 3
    svetla_1 avatar :-|
    svetla_1
    • - 19
    • + 11

    Парите, та парите:) Логото си е добро, цялостната стратегия си е добра, ама не.. нарочихме го и давай да пишем и да се възмущаваме. Каквото и да беше логото, пак щяха да се намерят "доброжелатели" на които пречи. Ми нека да нямаме лого или да си сложим един врящ казан, та всеки да си знае,че ако се опита да направи нещо в България ще бъде смъкнат в него.

    Нередност?
  • 4
    kristianb avatar :-|
    kristianb
    • - 6
    • + 14

    Хайде моля ви се г-жо Мавродинова. На умряло куче нож извадихте.
    Ако читателите на Копитал ви видят логата, които сте създали ще се наредите в стройна редица до екипа на Неделчев.

    Нередност?
  • 5
    gallnare avatar :-|
    Мария
    • + 9

    Да си дойдем на думата - кое е кокошката и кое - яйцето. Идентичност посредством бранда е грешка. По-скоро брандът трябва да стъпи на идентичността ни и дошлият турист да не се почувства измамен в очакванията си.

    Нередност?
  • 6
    2.5 avatar :-P
    2.5
    • - 5
    • + 7

    "Идентичност не се изгражда с посредствени мисловни конструкции."
    "Идентичностите работят във времето, постепенно в тях се наслоява смисъл."
    "Това лого се държи като брошура. Има много лога, които почиват на графична система, която дава възможност логото да е различно в различни моменти и да слага акценти и комуникира аспекти."

    По-претенциозно не може да се каже.
    Само префърцунени моабети.
    Освен гол ентусиазъм трябва и можене, оатаналото са културообразни масали.
    "Някогашната роза остана само в името..."

    Нередност?
  • 7
    kardinalat avatar :-P
    kardinalat
    • - 2
    • + 3

    Гювеч !

    Местно ядене избрано за модел :-) Но пък скъпичко :-)

    Нередност?
  • 8
    gligi avatar :-|
    gligi
    • + 4

    Само с летви - колкото и да ги вдигаш - къща няма да построиш. Трябват основи - здраво вкопани, камъни - да си тежат на мястото, греди - да носят летвите... а ние се опитваме да почнем направо от гипсокартона!

    Нередност?
  • 9
    mapto avatar :-|
    mapto
    • - 2

    [quote#4:"kristianb"]Ако читателите на Копитал ви видят логата, които сте създали ще се наредите в стройна редица до екипа на Неделчев. [/quote]

    Дали: http://www.e-nthusiasm.com/

    Нередност?
  • 10
    beriya avatar :-|
    beriya
    • - 1
    • + 2

    Ако вдигнем летвата, може да се получи лого, което да носи смисъл...
    ---------------
    Ако „вдигнем летвата" и упражним достатъчен брой възвратно-постъпателни движения с нея по определени личности, то овен лого ще започнат да се получават и др. неща от които да има смисъл.

    Нередност?
Нов коментар