🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Facebook премахва 5 хил. критерия за таргетирана реклама

Промените се правят с цел ограничаване на дискриминацията при достигане на потребителите

През последните две години от Facebook работят в посока ограничаване на дискриминацията при таргетирането
През последните две години от Facebook работят в посока ограничаване на дискриминацията при таргетирането
През последните две години от Facebook работят в посока ограничаване на дискриминацията при таргетирането    ©  Reuters
През последните две години от Facebook работят в посока ограничаване на дискриминацията при таргетирането    ©  Reuters
Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Facebook предприе поредна стъпка с цел да ограничи дискриминацията в социалната мрежа. Този път компанията премахна 5 хил. критерия за таргеритане на аудитории, сред които са изрази като Пасха, евангелизъм, ислямска култура, будизъм и др. В публикация от компанията обясняват, че стъпката е предприета с цел минимализиране на рисковете от злоупотреби и ограничаване на възможността рекламодателите да изключват аудитории, определени по етническа принадлежност или религия.

Най-голямата социална мрежа не категоризира потребителите спрямо тяхната раса или етнос, но може да ги раздели според интересите им и така да бъдат таргетирани от рекламодателите. В общия случай компаниите използват различни критерии като пол, локация, професия, хобита, интереси и много други, за да показват рекламните си съобщения само на потребители, които биха се интересували от тях. Според изданието AdAge обаче би могло да има и случаи, в които умишлено да се изключват определени етноси от таргет аудиториите с цел дискриминация и да не достига до тях определена информация.

Все още не е ясно дали премахването на тези 5 хил. критерия за таргетиране ще повлияе на работата на брандовете в мрежата, но според рекламодатели на българския пазар това няма да окаже голямо влияние при лансирането на кампании. "В България, на нашия сравнително малък пазар, много от възможностите за таргетиране са с прекалено малък потенциален досег до потребители, което ги прави безсмислени за използване – малък или почти никакъв бюджет не може да се инвестира в аудитории с по-малко от 1000 потребители", коментира пред "Капитал" Михаил Калотов, специалист "Дигитален маркетинг" във 4Finance.

През последните две години от Facebook работят в посока ограничаване на дискриминацията при таргетирането на потребители, след като американската неправителствена журналистическа организация ProPublica публикува поредица разследвания, в които показва как могат да бъдат изключени определени типове хора. От таргет аудиториите на спонсорирани съобщения за продажба или отдаване на жилища под наем могат да се изключат например афроамериканци, майки или хора с увреждания. В края на миналата година ProPublica пък представи, че рекламодателите могат да достигат чрез своите реклами до хора, които имат интерес към теми като "Омраза към евреите" и др. Тогава Facebook премахна от системата си антисемитските категории.

3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    imaligoogle_hr avatar :-?
    imaligoogle_hr
    • - 1
    • + 3

    Аз разбирам, че все повече производители на бурки и хиджаби ще се навират в лицата на белите, християнски жени и в тези на атеистките, но не разбрах, ще може ли еротично списание да се показва във фийда на мюсюлмани от Суадитска Арабия, примерно?

    Нередност?
  • 2
    stg avatar :-|
    stg
    • + 1

    всъщност е тъпо, начи ще продаваме икони на Богородица в Мека

    Нередност?
  • 3
    dabeda avatar :-P
    Da be.. da..
    • + 1

    Може да си причините нещо прекрасно - да си инсталирате адблокер.
    И да се възползвате от възможностите на адблок ДНС

    Нередност?
Нов коментар