Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (16 юни)

Внезапната рекламна криза; Новите клиенти на New Moment и Interimage, Facebook тества инструменти за имейл маркетинг, a Google обяви нова политика за таргетиране на реклами

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар

Внезапната рекламна криза

По време на извънредното положение редица рекламодатели драстично намалиха или напълно спряха инвестициите си. Сега, когато ситуацията изглежда, че се нормализира, те плавно връщат комуникациите си към нивата от началото на годината. Въпреки това последствията за пазара ще бъдат факт - очакваният близо 20% спад в инвестициите за годината, като най-засегнати канали ще бъдат телевизията, пресата и външната реклама.

Eдва три от топ десет индустрии увеличават рекламните си инвестиции в телевизия за периода януари - май 2020 г. в сравнение с година по-рано.

Повече по темата и прогнозни данни за рекламните инвестиции в България може да прочетете тук>>

Високо напрежение в БНР

Трима от общо четиримата членове на управителния съвет на БНР подадоха сигнал до Специализираната прокуратура и Агенцията за държавна финансова инспекция срещу генералния директор Андон Балтаков. Поводът са договори за доставка на електроенергия за София и Благоевград, подписани от Балтаков.

След като СЕМ избра за генерален директор Светослав Костов, който при избора на Иван Гешев за главен прокурор спря излъчването на програма "Хоризонт", той беше уволнен, а на негово място беше назначен Андон Балтаков. Управителният съвет на БНР обаче остана без промяна и сега конфликтите в радиото избухват с нова сила.

Повече за конфликтите в БНР може да прочетете тук>>

bTV отвръща с дела за клевета на внушенията за "Божков TV"

"БТВ медиа груп" завежда дела за клевета срещу "Блиц" и собственика на Efbet Цветомир Найденов. В съобщение на телевизията до медиите се казва, че "от 15 май насам репутацията ни като източник на независима журналистика e обект на целенасочена атака чрез серия от публикувани неверни твърдения, свързани с ръководството на bTV и професионалните принципи на работа на редакционния екип".

Става дума за започналата организирана атака срещу медията с внушения, че bTV е "Божков TV", в които се включиха близки до властта медии като ПИК, премиерът Бойко Борисов и собственикът на "Нова" Кирил Домусчиев.

Повече по темата може да прочетете тук>>

New Moment поема рекламно и медийно обслужване на "Захарни заводи"

Комуникационната агенция New Moment спечели рекламното и медийно обслужване на всички брандове от портфолиото на "Захарни заводи". Сред тях са "Сладея", продукти с марка "Сладки времена", "Лукчета", вафли "Чайка" и други. Изборът на компанията е факт след провеждане на два отделни конкурса за творческа и медийна агенция през последните три месеца. Сред критериите за избор на нов партньор са били креативното и ценово предложение и екипната работа на агенцията.

Освен поддържането на комуникацията на сегашните брандове на "Захарни заводи" сред отговорностите на New Moment ще бъдат и лансирането на няколко нови марки. Продължителността на договора между двете компании остава конфиденциална. "Радвам се, че успяхме да спечелим доверието на ключов български клиент, и то в условия на дистанционна подготовка и презентации. "Захарни заводи" оцениха комбинирания ни подход, пряко следствие от оптимизацията и консолидирането на отделните екипи в New Moment", коментира Костадин Крантев, изпълнителен директор на агенцията.

Devin избра Interimage за своя PR агенция

Българската PR агенция Interimage поема обслужването на Devin. Освен за комуникацията на брандовете "DEVIN Минерална" и "DEVIN Изворна" агенцията ще отговаря и за корпоративната социална отговорност и изграждането на работодателска марка на компанията. "Ще заложим на диалог с потребителя през ценности, които той подкрепя, информационна кампания за ползите от водата и обществено значими каузи. Всичко това, поднесено онлайн и офлайн", коментират пред "Капитал" от Interimage.

До момента от Devin не са работили дългосрочно с отделна PR агенция. В конкурса за избор на партньор са участвали четири агенции, но от компанията не уточняват кои са те. Сред критериите за избор от Devin посочват опит на пазара, стратегически подход, креативност, както и доброто първоначално разбиране на бизнеса. Компаниите не уточняват за какъв период е сключен договорът им за партньорство.

Три агенции ще си партнират в обслужването на GREE

Производителят на климатици GREE ще работи с три агенции на българския пазар. Това са Onscreen, които ще отговарят за създаване на аудио-визуално съдържание, агенцията Ideas Bulgaria с фокус PR комуникации, събития, медия планиране и купуване и Xplora, която ще отговаря за онлайн комуникацията и социалните мрежи на бранда. Трите агенции ще работят съвместно, а договорът им за обслужване в сключен с местния представител на GREE - "CAIROX България", и е с продължителност до края на годината, след което може да бъде удължен. Агенциите не за пръв път работят заедно, те си партнират и в обслужването на ТЕЦ "Ей И Ес Гълъбово" и вятърния парк "Свети Никола".

Дигитален бизнес

Facebook тества инструменти за имейл маркетинг

Най-голямата социална мрежа тества инструменти, чрез които бизнес абонатите да могат да лансират свои имейл кампании през платформата. Това ще позволи на малки и средни бизнеси да въвеждат списъци с клиенти, да им изпращат рекламни имейли и да проследяват резултатите от тях през Facebook. Към момента новата функция се тества от избрани компании.

Повече тук>>

Google обяви нова политика за таргетиране на реклами

Интернет гигантът Google обяви, че ще промени опциите за таргетиране на реклами с цел да ограничи дискриминацията в платформата. Рекламодатели и агенции скоро няма да могат да насочват рекламни съобщения по признак пол, възраст, родителски статус, семейно положение и пощенски код, когато таргетират потребители в сферата на жилищните и кредитните услуги и наемане на работа. От Google не посочват кога промените ще влязат в сила, но вицепрезидентът по управлението на рекламите в платформата Скор Спенсър уточнява, че ще се случи възможно най-скоро, пише AdAge.

Повече тук>>

Приказка за две социални мрежи

На пръв поглед Twitter и Facebook изглеждат сходно. Всяка от тях е социална мрежа, прави пари чрез продажбата на реклами и има интерес да привлече вниманието на потребителите. Ако погледнем по-отблизо обаче, тези комбинации от прилики създадоха две много различни компании, казва Дипаян Гнош от Harvard Kennedy School. Сред разликите са начина, по който потребителите общуват, а оттам и събирането на данни за тях. Повечето потребители правят и по-голяма отговорността за модерирането на съдържание.

Още за сравнението на бизнесите на Facebook и Twitter може да прочетете в текста на Economist>>

Рекламен бизнес

Дигитална версия на Cannes Lions

След като тази година най-големият рекламен фестивал Cannes Lions беше отменен, организаторите обявиха провеждането на онлайн програмата LIONS Live. В рамките на събитието ще се проведат редица лекции и дискусии с международни рекламни специалисти и артисти. Сред тях са основателят на агенцията Droga 5 Дейвид Дрога, моделът Емили Ратайковски и изпълнителят Уайклиф Жан. Програмата ще засегне осем от планираните теми на фестивала Cannes Lions 2020 като креативност и разказване на истории. Онлайн събитието LIONS Live ще се проведе между 22 и 26 юни и е безплатно, но изисква предварителна регистрация.

Повече тук>>

Свободни позиции:

Matrix IT Global and Services Bulgaria обяви вакантна позиция за маркетинг координатор.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

Все още няма коментари
Нов коментар