Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (1 юли)

Агенция HutsJWT се ребрандира и печели за свой клиент Staropramen; Google ще плаща на избрани медии за разпространение съдържанието им, а още големи компании се присъединяват към бойкота срещу Facebook

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар

Wunderman Thompson е новата дигитална и творческа агенция на Staropramen

Комуникационната агенция Wunderman Thompson (преди това HutsJWT - бел. ред.) поема дигиталното и творческо обслужване на бирения бранд Staropramen, част от портфолиото на пивоварната "Каменица", собственост на Molson Coors. Първоначално договорът за партньорство на двете компании ще бъде с продължителност до края на годината, но по думите на Лилия Манахилова, старши бранд мениджър "Премиални марки и портфолио стратегия" в "Каменица", целта е съвместната им работа да бъде дългосрочна.

Изборът на агенция идва след провеждане на конкурс за цялостно обслужване със задание, включващо както ATL, така и BTL дейности. От компанията не посочват кои са другите агенции, участвали в конкурса, а миналата година брандът е работил с румънска рекламна агенция. "Едни от основните ни изисквания бяха по отношение на стратегия и креативен подход, сред които разбиране на брифа, категорията, марката и таргет потребителя, както и представяне на смели идеи с дигитален фокус и др. Конкурентността на финансовото предложение беше също сред факторите", коментира пред "Капитал" Манахилова.

Агенция HutsJWT се ребрандира

Агенцията HutsJWT, част от групата HUTS Group, стана Wunderman Thompson. Новото име на българския пазар е следствие от глобално ребрандиране, след като миналата година комуникационният гигант WPP, обедини дигитална и технологична агенция Wunderman с творческа агенция J. Walter Thompson, и двете част от портфолиото на групата. Така освен промяна в името, компанията ще предлага вече по-голяма палитра от услуги. "Причината за обединението на двете агенции е нуждата от растеж, пред която са изправени брандовете. Затова Wunderman Thompson е творческа, консултантска и технологична компания", коментира пред "Капитал" Илия Лазаров, творчески директор на Wunderman Thompson Sofia.

Освен комуникационната агенция в портфолиото на HUTS Group в България влизат още медийната агенция NewM (в партньорство с Mindshare London), дигиталната агенция Mirum, агенцията за спортен PR Thompson Sport, продуцентското студио Imagination и издателството Attica.

Сдружение обвини в дискриминация "Шоуто на Николаос Цитиридис"

Сдружението за подкрепа на жени, пострадали от насилие, Save Her BG сигнализира Съвета по електронни медии, омбудсмана и Комисията за защита от дискриминация заради скеч в Шоуто на Николаос Цитиридис, излъчен на 25 юни по bTV, пише "Дневник". Става дума за кратко видео, в което водещият е разпънал импровизиран щанд до Пролетния базар на книгата и продава несъществуващи книги като "Защо жените заслужават по-ниско заплащане" и "Как да бием жена си, без да засягаме важни органи". Отворено писмо на сдружението стана повод от екипа на шоуто да изразят съжаление за това, че са засегнали жени, пострадали от домашно насилие.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Дигитален бизнес

Google ще плаща на избрани медии за разпространение съдържанието им

Технологичният гигант Google обяви, че ще започне да плаща на някои медийни издания по света, за да разпространява съдържанието им онлайн. Това ще се случи през нова лицензионна програма за издателите, която ще бъде активна в края на годината. От компанията обявиха, че ще плащат на издатели за качествено съдържание, в това число видео, снимки и текст.

Към момента технологичният гигант е сключил договор за партньорство с локални и национални издатели в Германия, Австралия и Бразилия. Плановете на компанията са в следващите месеци списъкът с медии да се увеличава.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Unilever спира да рекламира във Facebook и Twitter

Ритейл гигантът Unilever е поредната компания, която бойкотира Facebook, Instagram и Twitter. Компанията обяви, че поне до края на годината ще спре да рекламира в платформите в САЩ, включвайки се в нарастващото глобално движение #StopHateForProfit, срещу езика на омразата и дезинформацията, които се разпространяват през социалните мрежи. През седмицата сред големите компании, които също се включиха в бойкота са Coca-Cola, Verizon и Viber. От чат приложението например обявиха, че наред с многобройните нарушения по линия на личните данни, тази реч на омраза е последната капка в чашата на търпение от страна на Viber.

TikTok лансира нова бизнес платформа за рекламодатели

Китайската мрежа за споделяне на видеа TikTok лансира бизнес платформата TikTok for Business. През нея, подобно на конкурентните Facebook и Instagram, агенции и рекламодатели ще могат да лансират различни видове рекламни кампании и да тестват нови комуникационни инструменти. От TikTok не уточняват какви са цените за реклама в платформата и посочват, че те зависят от целите на бранда и обхвата на кампаниите, пишат от изданието Techcrunch. Китайската мрежа е насочена основно към младжката аудитория, като приложението е свалено над 2 млрд. пъти. В България платформата все още не е припозната като комуникационен канал от много брандове, но по света привлича вниманието на все повече компании.

Повече тук>>

Google вече няма да пази данните за всяко търсене

Технологичният гигант Google променя настройките си по подразбиране, за да изтрива автоматично част от данните, които събира за потребителите, пише "Дневник". Активността в мрежата и приложенията, включително търсенията в уебсайтове и посетените страници, както и данните за местоположението, вече ще бъдат изтривани след 18 месеца. Данните в YouTube, включително кои клипове са гледани и за колко време, ще бъдат изтривани след 36 месеца. Промените се отнасят само за нови акаунти, но скоро и съществуващите потребители ще могат да коригират настройките си.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Сапун за еднократна употреба

През последните месеци всички чуваме, че трябва да си мием ръцете поне в продължение на 30 секунди, за да се предпазим от вируса. Надали обаче хората засичат с точност времето. В тази връзка от козметичната компания Lush разпространиха в Обединените арабски емирства 16 хил. безплатни малки сапуна, които свършват след 30 секунди качествено миене на ръцете. Всеки в Дубай може да си поръча онлайн безплатен сапун, а доставката се извършва от Deliveroo, партньор в инициативата на Lush. Кампанията е дело на творческата агенция ‿ and us.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

Все още няма коментари
Нов коментар