Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (14 декември)

Какво са търсили българите в Google през 2021 г.; Илън Мъск е "Човек на годината"; Pantone 17-3938 Very Peri ще е цветът на 2022 г.; All Channels поема комуникационното обслужване на "Мебели Виденов" и как IKEA отдаде почит към Ангела Меркел в последния й работен ден

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар

Financial Times и "Капитал" отварят достъпа до съдържанието си за ученици от горния курс

Британската финансова медиа Financial Times (FT) отваря достъпа си за училища, в които се обучават ученици между 16- и 19-годишна възраст, както и техния педагогически персонал, включително и в България. Единственото изискване за допускане на училище в програмата е регистрация, като след одобрението от администратор всички компютри в IP мрежата на училището ще получат свободен достъп до материалите на медиата онлайн. Това включва всекидневното съдържание от статии, анализи и специално подбрани за ученици материали.

"Капитал" ще последва инициативата на FT да отвори съдържанието си за големите ученици и техните учители. През първите месеци на новата година медиата ще разработи възможност за автоматично добавяне на абонаменти. Дотогава представители на гимназиите, които имат интерес да се включат, могат да пишат на имейл адрес [email protected].

Повече за инициативата на FT тук>>>

All Channels поема комуникационното обслужване на "Мебели Виденов"

След проведен конкурс "Мебели Виденов" избра All Channels за свой творчески партньор. Първата им съвместна кампания вече е в ход и представлява партньорство между производителя на мебели и български творци с цел да популяризира избора на автентични и оригинални коледни подаръци пред по-масовото производство. До Коледа сайтът на "Мебели Виденов" ще бъде платформа за различните занаятчии, от която творбите им по-лесно да достигат до аудиторията.

Режисьор в първия съвместен проект е Петко Спасов, а продукцията е дело на Push Pull Production.

Николай Стайков: Най-добрата защита за журналиста е да си е свършил работата докрай

Държавният департамент на САЩ отличи 12 души от целия свят, сред които и журналиста, активист и съосновател на организацията "Антикорупционен фонд" Николай Стайков - за разкриване, предотвратяване и борба срещу корупцията. Стайков е икономист, икономически журналист и редактор. В края на 2016 г. става съосновател на фондация "Антикорупционен фонд" (АКФ), която бързо става популярна с разследванията си за корупция по т.нар. високи етажи на властта.

В интервю за "Капитал" Стайков коментира наградата "като отличие за цялата организация и най-вече за позициите, които защитаваме". По думите му: "Ситуацията в България по отношение на корупцията по високите етажи на властта ще се нормализира тогава, когато разследващите журналисти, неправителственият сектор, антикорупционните органи и институциите като цяло работят заедно в тази посока."

Цялото интервю прочетете в "Капитал">>>

Гражданска инициатива бори застрояването по Черноморието с мърчандайз

Гражданската инициатива SaveSinremorets и магазините за спортна екипировка BaseCamp стартират кампания за запазване на естествената природа по едно от малкото останали незастроени места по Черноморието ни - Синеморец.

Неправителствената организация създава четири мърч артикула с бранда Patagonia, популярен с подкрепата на инициативи, свързани с опазване на околната среда. Магазини BaseCamp ще дарят 100% от приходите за защита и запазване на Синеморец и Природен парк Странджа. Продуктите могат да бъдат закупени във физическия обект на магазина, както и онлайн до изчерпване на количествата. Сумата, която ще бъде дарена, не включва ДДС.

Повече за инициативата на фейсбук страницата на SaveSinremorets.

Дигитален бизнес

Какво са търсили българите в Google през 2021 г.

Ежегодният преглед на най-популярните търсения в глобалната онлайн търсачка Google показва висок интерес на обществото към футбола и личния живот на българските лайфстайл звезди, към занимания като готвенето на яйца по панагюрски и корейския сериал Squid Game. Първото място при най-търсените политици тази година принадлежи на лидера на "Продължаваме промяната" Кирил Петков. На едно от почетните места е и доайенът Мика Зайкова.

В категорията на Google търсенията, започващи с "какво", определено прави впечатление, че хората не са особено наясно "какво означава ЛГБТИ". Но това, което наистина ги затруднява, е да си отговорят на въпроса "какво да ям". Също така българите (и най-вероятно подрастващите от тях) очевидно имат проблем да разберат "как се пише есе".

Какво още търсят българите в Google тук>>

Коледните филми този сезон са 4 пъти повече, отколкото преди 10 години

Над 200 нови игрални филма и телевизионни продукции, съдържащи думата "Коледа" в заглавието, могат да се открият в платформата IMDB тази зима, което е два пъти повече от коледните ленти през 2016 г. и четири пъти повече от тези преди 2012 г., пише BBC.

Медиата отбелязва, че бумът на нови заглавия може да се свърже с решението на американския кабелен канал Hallmark да пусне специален коледен сезон през 2009 г. (Countdown To Christmas), когато се излъчват четири оригинални продукции; тази година - в която сезонът започна и по-рано, на 22 октомври - продукциите по Hallmark са 42. Основният конкурент Lifetime отвърна с 35 собствени заглавия около Коледа.

Повече по темата от "Дневник">>>

Медиен бизнес

Илън Мъск е "Човек на годината" на Time

Собственикът на SpaceX и Tesla Илън Мъск е изборът на Time за "Човек на годината". По думи на списанието "личност на годината е знак за влияние и малцина имат повече влияние от него върху живота на Земята и потенциално извън нея". През последните седмици Time обяви водещите имена в други категории като "Атлет на годината" (спортната гимнастичка Симон Байлс).

"През тази година Мъск се очерта не само като най-богатия човек в света, но и вероятно като най-богатия пример за мащабна промяна в нашето общество" с тези и още доста суперлативи от медиата нарекоха Мъск гений и визионер. От своя страна в четвъртък Мъск написа в профила си в Twitter, че обмисля да напусне нещата, с които се занимава, и да стане инфлуенсър.

Още за ексцентричната личност на Илън Мъск от сайта на "Дневник" >>>

Рекламен бизнес

Pantone 17-3938 Very Peri ще е цветът на 2022 г.

Pantone представи своя "Цвят на годината 2022", който се казва Very Peri и е вдъхновен от сливането на реалното и дигиталното в съвременния свят. Цветът представлява виолетов нюанс, в който има сини и червено-лилави нотки, под пълното име Pantone 17-3938 и е специално създаден за целта да бъде цвят на годината. Pantone за първи път създава чисто нов нюанс, вместо да избира от вече съществуващата си палитра.

При представянето на Very Peri пред медиите от компанията направиха препратки между цвета и т.нар. метавселена, която се очаква да ни застигне през следващата година, пише AdAge. "Pantone 17-3938 Very Peri илюстрира това как цветовите тенденции в дигиталното пространство се проявяват във физическото и обратното", коментират още от компанията. Миналогодишните цветове бяха Ultimate Grey и Illuminating Yellow, представляващи устойчивост и оптимизъм в лицето на пандемията.

IKEA отдаде почит към Ангела Меркел в последния й работен ден

Реклама на IKEA показа Ангела Меркел "най-после в дома си". Разпространената както дигитално, така и на печат реклама на шведския производител на мебели IKEA илюстрира вече бившия немски канцлер, отдала се на заслужена почивка в удобното си кресло у дома.

Изображението на Меркел се появи миналата седмица в два германски ежедневника Süddeutsche Zeitung и Frankfurter Allgemeine Zeitung. Рекламата е създадена от дигиталната агенция Thjnk Berlin, част от международната група на WPP.

Все още няма коментари
Нов коментар