🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (22 декември)

Noble Graphics e най-ефективната рекламна агенция за 2021 г.; proof. поема комуникационното обслужване на Mall Plovdiv; Каналите на "Нова" ще излъчват Висшата лига; БНР ще се бори срещу фалшивите новини и как TikTok влиза в ресторантьорския бизнес

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар

Интернет е най-предпочитаният канал за информация от българите

Българите продължават да се информират за актуални събития от телевизията, но ако имат право на една медия, биха избрали интернет, сочи проучване на "Nielsen Admosphere България", изготвено по въпроси на "Капитал".

Въпреки противоречивите действия на създателя на Facebook Марк Зукърбърг през тази година, компанията остава най-предпочитаната социална платформа за най-голям процент от българите. Това не пречи на рекламодателите да продължават да наливат пари в телевизионна реклама, докато активните потребители и частта от обществото с най-висока покупателна способност сърфират между социалните мрежи.

Пълния анализ на прочуването може да прочетете тук>>>

Noble Graphics беше отличена за най-ефективната рекламна агенция за 2021 г.

Тази година журито на "Effie България" връчи общо четири златни, пет сребърни и две бронзови отличия. Големите призове в конкурса отидоха за кампания на "Пиринско", превръщайки бранда в "Търговска марка на годината". Най-много точки за приза "Най-ефективен работодател" грабна Carlsberg Bulgaria, стоящ зад бранда на "Пиринско", а очаквано с общо пет награди - две златни, две сребърни и една бронзова, Noble Graphics беше обявена за "Най-ефективна агенция", реализирала и кампаниите на бирения бранд. Творческата агенция спечели и миналогодишното издание на Effie, като наградата за най-ефективен рекламодател тогава бе отредена на друг неин дългогодишен клиент - "Кауфланд България".

Как премина церемонията и кой друг взе статуетка, вижте тук>>>

proof. поема комуникационното обслужване на Mall Plovdiv

След проведен конкурс творческа агенция proof. поема пълното комуникационно обслужване на Mall Plovdiv през идната 2022 г. Екипът на агенцията ще се грижи за ATL, BTL, Digital и социалните мрежи на мола, стратегическото планиране и медиа управлението в традиционна и дигитална среда. Преди proof. за комуникациите на търговския център 12 години се грижеше комуникационната група The Smarts.

"Комуникационната платформа, която ще използваме в следващата година, е вдъхновена от разрастването на Пловдив като културно средище и оценява огромната промяна, случила се с града в последните 12 години, откакто Mall Plovdiv съществува", коментира Ангел Искрев, творчески директор на proof.

"Нова броудкастинг груп" придоби правата за излъчване на Висшата лига за следващите три сезона

В каналите от пакета DIEMA XTRA и на онлайн платформата PLAY DIEMA XTRA зрителите на английската Висша лига ще имат възможността да гледат футболните срещи през следващите три години. "Нова броудкастинг груп" придоби телевизионните права за излъчване в България за следващите три сезона, считано от 2022/2023 до 2024/2025 г.

Броят на излъчваните мачове ще се увеличи до 380. Всеки от тях ще бъде придружен от студийна програма с анализи и коментари.

БНР ще се бори срещу фалшивите новини

Екип на Българското национално радио (БНР) ще проверява достоверността на съмнителни новини и факти, като идентифицира и разкрива манипулативни или неверни твърдения. Журналистите ще изготвят проучвания и ще търсят експертни мнения, за да докажат истинността или неистинността на определено твърдение. Екипът е съставен от осем души от различни програми на БНР, които са преминали специално обучение благодарение на Асоциацията на европейските журналисти. Първата тема, с която новосформираното звено на радиото ще се заеме, е COVID-19.

Българските отличия на наградите Epica

McCann Sofia, Noble Graphics и proof. бяха българските творчески агенции, допуснати до финала на тазгодишното издание на наградите Epica. Журирани от журналисти, наградите всяка година включват 200 медии от цял свят в селекцията и награждаването на най-добрите комуникационни кампании.

McCann Sofia и кампанията им с Mastercard Fly With a Book успя да извоюва две сребърни отличия в категориите "Финансови услуги", "Ковид комуникации" и бронз в категория "Сайт", a proof. спечели бронзово отличие в категория "Безалкохолни напитки" за кампанията си "#wakeupafter6pm" на бранда Fritz-kola Bulgaria.

Дигитален бизнес

TikTok влиза в ресторантьорския бизнес

От платформата за видеосподеляне обявиха, че ще влязат в партньорство Virtual Dining Concepts, американска компания, която помага на собствениците на ресторанти да изградят концепция за доставка на храна. TikTok Kitchen ще стартира през март, като в началото дистрибуцията ще се извършва на цялата територията на САЩ.

Новото начинание е вдъхновено от видеата с храни и рецепти, популярно съдържание сред потребителите, което традиционно събира милиони гледания. Съоснователят Робърт Ърл заяви, че около 300 ресторанта на TikTok са планирани в цялата страна за стартирането, като броят им се очаква да нарасне до 1000 към края 2022 г. Менюто на TikTok Kitchen ще съдържа най-актуалните за платформата рецепти, включително печена паста със сирене "Фета", която стана и най-търсената в Google рецепта през 2021 г. По думите на Робърт Ърл цените ще започват от 6.99 долара.

Все повече брандове се позиционират в "метавселената"

Ralph Lauren дебютира с първата си дигитална модна линия във виртуалния свят на Roblox. Компанията, известна най-добре със своите поло ризи, предлага изживяване "Зимно бягство" в онлайн вселената на Roblox. Играчите могат да се насладят на дейности като кънки на лед, докато пазаруват ретро спортни облекла от колекцията на дизайнера от 90-те. Очаква се артикулите да струват от 125 до 300 Robux, или около 1.25 до 3 долара, съобщава Bloomberg.

След като Nike създаде свой собствен виртуален свят в платформата за игри Roblox, конкурентът им Adidas също показа дългоочакваната си виртуална колекция, издадена в партньорство с Bored Ape Yacht Club. Дигиталните стоки донесоха на компанията продажби за повече от 22 млн. долара.