Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (15 февруари)

Рекламна равносметка от Super Bowl 2022; Уестърн на Netflix води с 12 номинации за "Оскар"; Binance ще инвестира 200 млн. долара във Forbes; Събитията на "Капитал" през 2022 г. и много свободни позиции

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар

Тошко Йорданов предлага държавата да не рекламира в частни медии, а бизнесът - в обществените

В интервю за БНР председателят на комисията за култура в Народното събрание Тошко Йорданов предложи държавата да не дава пари за реклама в частни медии или поне да ги намали значително, а обществените да не получават пари за реклама от частния бизнес.

По думите на Йорданов БНР е с 52 млн. лв. пред частните си конкуренти, а БНТ разполага с 82 млн. лв. сигурен бюджет. Той напомни, че държавата насочва ресурс към частни медии чрез фондове и европрограми. Ако търговските медии получават по-малко пари от държавата, ще са по-свободни, а обществените, като се извадят от рекламния пазар, ще изпълняват обществените си функции, допълни още зам.-председателят на "Има такъв народ".

Повече по темата и предстоящите промени в Съвета за електронни медии от сайта на "Дневник">>>

Триумф на виртуалните събития

Пазарът на виртуални събития оживя едва през последните две години, когато всякакви присъствени формати бяха немислими. В отговор на променящата се събитийна индустрия бизнес конференциите на "Икономедиа" (издател на "Капитал" и "Дневник") привлече повече от 10 хил. посетители на хибридните си събития през 2021 г.

Качественото съдържание и срещите между различни представители на бизнеса и обществото остават сред най-ценните преимущества на събитията на "Икономедиа". Компанията влиза в 2022 г. с нова ценова политика. Билетите варират според достъпа до съдържание от панелите - еднократно или on demand, и присъствието на гостите - на живо или онлайн. Всички годишни абонати на "Капитал" пък получават 100% отстъпка на премиум дигиталните билети. През 2022 г. фокусът ще бъде към подобряване на преживяването за гостите на място и онлайн.

Всички събития на "Икономедиа" през 2022 г. може да видите тук>>>

Дигитален бизнес

Регулаторът за защита на конкуренцията на Великобритания се споразумя с Google относно бисквитките

Британският регулатор за защита на конкуренцията (CMA) обяви, че е стигнал до споразумение с Google, свързано с плана на компанията за забрана на бисквитките от трети страни, които рекламодателите използват за проследяване на потребителите. CMA изрази притесненията си, че плановете на браузъра може да попречат на конкуренцията в дигиталната реклама.

Част от споразуменията между двете страни, станали ясни в петък, ще осигурят участие на регулатора и други държавни органи в разработването и тестването на предложенията за защита на личните данни, за да се гарантира, че се постигат ефективни резултати за потребителите.

Медиен бизнес

Binance ще инвестира 200 млн. долара във Forbes

Една от най-големите борси за криптовалути - Binance, инвестира 200 млн. долара във Forbes. Ако сделката бъде завършена, борсовият оператор ще се превърне в един от най-големите инвеститори на Forbes Global Media Holdings. Според индекса на милиардерите на Bloomberg изпълнителният директор на Binance Чангпенг Джао е 12-ият най-богат човек в света, притежаващ богатство за над 86.8 млрд. долара. Джао коментира, че необичайната инвестиция в традиционна медийна компания ще помогне на Forbes да завърши прехода си към т.нар. Web3 - популярен термин сред рисковите капиталисти и криптопредприемачите. Като Web3 се определят ново поколение интернет приложения, характеризиращи се с децентрализиран контрол и използване на блокчейн технология.

Уестърн на Netflix води по номинации за "Оскар"

С най-много номинации за тазгодишните награди "Оскар" е уестърн филмът The Power of the Dog ("Силата на кучето"), продукция на стрийминг платформата Netflix, който ще се бори за статуетки в 12 от категориите, включително "Най-добър филм". През последните години категорията включваше между пет и десет номинирани, като тази година от Академията решиха да дадат шанс на пълен списък от десет заглавия. Това доведе до по-малки шансове за награда сред блокбъстърите от големия екран и осигури присъствието на филми като The Power of the Dog, Belfast и West Side Story.

От Amazon Prime Video влязоха в надпреварата с Being the Ricardos, а Apple TV - с CODA. Любопитно е, че с номинирането и на Tick, Tick Boom! на Лин-Мануел Миранда тази година има два мюзикъла. Очакванията за House of Gucci останаха неоправдани.

Основните кандидати за тазгодишните статуетки "Оскар" вижте в сайта на "Дневник">>>

Рекламен бизнес

Рекламни резултати от SuperBowl 2022

Тази година е отчетена рекордно високата цена от 6.5 млн. долара за 30 секунди ефирно време спрямо най-скъпата реклама за 2021 г. от 5.5 млн., ръст близо 18%. Отчетената средна цена за половинминутен спот по време на играта обаче е само с 6% повече спрямо 2021 г. и с 10% над цената от преди пет години. Очаква се приходите да надминат общите за миналата година. Рекламите тази година наброяваха близо 70. Освен традиционните марки, които се позиционират на Super Bowl, се появиха и брандове, свързани с популярни напоследък бизнеси - четири видеа бяха на компании, търгуващи с криптовалути, а други пет на стрийминг платформи.

Според данни на агенцията за проучвания Kantar именно рекламите привличат най-много зрители в нощта на мача. И въпреки големите инвестиции спотовете успяват да си осигурят пълна възвръщаемост на средствата. Данните на агенцията уточняват, че рекламите на Super Bowl за 2021 г. са осигурили средна възвръщаемост на инвестициите 4.6 долара за всеки похарчен долар, като рекламите за Mountain Dew, Verizon, T-Mobile и General Motors постигат най-добри резултати.

Golden Drum 2022 г. подчертава важността на "възстановяването на връзките"

28-ото издание на международния фестивал Golden Drum апелира хората да се съберат отново, да се свържат както преди и да възобновят творческите процеси. "Ние сме социални същества, обичаме да си взаимодействаме. Технологията ни позволява да го правим по-ефективно, но не може да замени магията на човешкото докосване", коментират организаторите на фестивала.

Тази година фестивалът добавя две нови награди към списъка със специални награди - "Продуцентска къща на годината" и "Дигитална агенция на годината". Участниците тази година ще могат да се състезават и в новата категория "Творческо използване на технологиите". Организаторите на Golden Drum въвеждат още промени в процеса на оценяване на заявките в категорията All Juries. Заявки за участие ще се приемат от март.

Повече за наградите Golden Drum>>>

Почитатели на зимните олимпийски игри в Пекин чакат с часове за възможността да си поръчат продукт с образа на пандата Бин Дун Дун, талисман на игрите тази година. Подготвени със сгъваеми столчета, желаещите да се сдобият с плюшената панда се редят на дълги опашки от най-ранните часове на деня. Търсенето е толкова голямо, че притиска производителите да усилят дейността си.

От фабрика, която произвежда плюшените играчки, обявиха, че започват работа по-рано от предвиденото покрай празника, но ще могат да правят само около 4000 продукта дневно. Голямото търсене вдигна цената на играчките на черно с до пет пъти над официалната им цена.

Повече за пандата Бин Дун Дун от сайта на "Дневник">>>

Свободни позиции

Тази седмица Telenor са подготвили двегодишен договор за най-подходящия кандидат за позиция Performance Management Specialist. Сайтът "Капитал Кариери" търси кандидат за "Главен редактор". От творческата агенция NEXT-DC обявяват творческа позиция за Senior Interactive Designer (UX & UI).Продължава да се потвърждава дефицитът на Account Manager-и и през тази седмица, след като от Saatchi & Saatchi Sofia също обявиха свободно място. Oт криейтив агенцията gobox търсят свежи криейтив идеи с нови Copywriter и Senior Graphic Designer.
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар