Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (1 февруари)

Главният изпълнителен директор на "Нова броудкастинг груп" в интервю пред "Капитал"; "Теленор" се преименува на Yettel; Publicis Groupe за Централна и Източна Европа с ново главен технологичен директор и защо музиканти изтеглиха песните си от Spotify заради подкаста на Джо Роган

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар

Дирк Геркенс: Тук не получавам обаждания от премиера

В края на миналата година германецът Дирк Геркенс пое ролята на главен изпълнителен директор на "Нова броудкастинг груп". До смяната на поста се стигна, след като бившият ръководител Николай Андреев беше назначен за изпълнителен директор на Vivacom. И двете компании са собственост на United Group, която притежава още редица доставчици.

Геркенс е ръководил две от най-големите унгарски медийни групи. В интервю за "Капитал" изпълнителният директор на Nova коментира, че в сравнение с медийните пазари в Сърбия и Унгария положението в България е като "изцяло нов свят". За обединяването на медийната група и БТК (с бранда Vivacom) под шапката на United Group Геркенс коментира, че бизнес моделът "е на мода". Относно развитието на групата през 2022 г. Геркенс коментира "Искам да развием вестниците в групата и да разширя радиобизнеса ни, а също и политематичните ни канали. Искам да видя какво още може да направим и с дигиталните ни бизнеси".

Цялото интервю с Дирк Геркенс прочетете тук>>>

"Теленор" се преименува на Yettel

Четири години след като купи "Теленор България", чешкият собственик PPF Group започва цялостно ребрандиране на телекома. Telenor вече ще бъде Yettel, като промяната засяга и другите пазари, на които PPF купи бизнеса на норвежката Telenor през 2018 г. Няма обявена причина за промяната, но е ясно, че Yettel ще смени логото, сайта, облика на магазините и новите продукти и услуги на познатите до момента. Темата за бъдещата визия на "Теленор" стои още от придобиването на оператора от PPF. Тогава Ладислав Бартоничек, отговарящ за телекомуникационния сектор в PPF, заяви пред "Капитал", че компанията разглежда няколко варианта за нова визия.

"Теленор България" е най-големият мобилен оператор по приходи в България и третият най-голям телеком. Приходите на компанията за 2020 г. достигнаха 787 млн. лв. Абонатите към средата на 2021 г. са 3.46 млн. Предишното голямо ребрандиране на оператора беше в края на 2014 г., когато петнадесет месеца след като беше купен от Telenor за 717 млн. евро, "Глобул" прие и името на групата.

За повече подробности около появата на Yettel тук>>>

АЕЖ: Вместо идеи за съдебно преследване на журналисти трябват гаранции срещу него

"Депутатът от "Продължаваме промяната" Антония Димитрова, Тошко Йорданов от ИТН и Тома Биков от ГЕРБ трябва ясно да декларират идеите си за търсенето на отговорност на журналисти и какъв точно проблем се опитват да решат с предложенията си", призовават от Асоциацията на европейските журналисти (АЕЖ). От Асоциацията изразиха силно притеснение по темите, коментирани по време на заседанието на парламентарната комисия по културата и медиите от 19 януари.

На заседанието Антония Димитрова предлага въвеждането на наказателна отговорност за журналисти заради техни спорни публикации. Не става ясно кои действия на журналисти обхващат предложенията на Димитрова, но въпреки това никой от останалите членове на комисията не се противопостави на идеята й, като Тошко Йорданов, заяви, че има идея по случая, която ще сподели на коалиционно ниво. По-късно от "Има такъв народ" поискаха нов медиен закон, смяна на СЕМ и проверка на избора на генералния директор на БНТ Емил Кошлуков. От журналистическата организация припомнят, че възможност за търсене на персонална отговорност от журналисти и в момента съществува и това не може да е повод за промяна на закона.

Всички подробности по темата от сайта на "Дневник">>>

Дигитален бизнес

Spotify обяви, че ще добави предупредителни съобщения преди всеки подкаст епизод в платформата, свързани с информация за Covid-19. Наското стрийминг гигантът беше обвинен, че насърчава дезинформацията по въпросите с пандемията чрез партньорството си с Джо Роган, най-популярният създател на подкаст съдържание на платформата. Според редица музиканти той разпространява непроверени и неверни факти относно вируса. Рогън коментира, че одобрява предприетата мярка срещу подкаста му, но все пак вярва, че трябва да се представят различни мнения по темата.

До това се стигна, след като канадският изпълнител Нийл Йънг изтегли песните си от стрийминг платформата в знак на протест срещу подкаста на Роган. По-късно изпълнителката Джони Мичъл, също от Канада, обяви че ще премахне музиката си от Spotify. Скандалът понижи акциите на компанията и накара рекламодателите да преосмислят взаимоотношенията си с платформата. Apple, основен конкурент на Spotify, публикува туит, в който се нарича "новият дом на Нийл Йънг".

"Въвеждаме нова актуализация за криптирани от "край до край" чатове в Messenger, така че да получавате известие, ако някой направи скрийншот на изчезващо съобщение". Това обяви във Facebook профила си миналата седмица създателят на платформата Марк Зукърбърг. Той коментира още, че вече ще могат да се изпращат GIF файлове, стикери и реакции към криптираните чатове.

Медиен бизнес

Съдържанието вече не е водещо конкурентно предимство за Netflix

Последните продукции на Netflix, изглежда, не са достатъчни, за да осигурят на платформата значително увеличение на броя на абонатите й през последното тримесечие. В отчета на компанията за периода октомври - декември новите абонати са едва 8.3 млн. души. Това е най-слабият резултат за този период от 2017 г. насам. Прогнозата за новото тримесечие е за 2.5 млн. нови абонати в сравнение с 4 млн. нови абонати, регистрирали се година по-рано. Такива данни отчитат от компанията въпреки успеха на Squid game, излязъл малко преди началото на четвъртото тримесечие на 2021 г. Все пак Netflix остава най-голямата платформа със своите над 220 млн. абонати.

Стрийминг услугите отчетоха рекорден растеж на броя на нови абонати по време на пандемията, но завръщането към по-нормален режим забави растежа.

Повече по темата>>>

HBO Max нараства до 73.8 млн. абонати преди предстоящото сливане

Абонатите на HBO и HBO Max по света наброяват 73.8 млн. в края на 2021 г., което е с 13 млн. повече спрямо година по-рано. Печалбата на двете платформи достигна 69.4 млн. долара за третото тримесечие на миналата година. Това е най-голямото разширяване на абонатната мрежа на HBO от създаването й досега.

HBO Max стартира неуверено през май 2020 г., но след като въведе по-ниски абонаментни такси в сравнение с конкурентите си, започна да печели популярност и в световен мащаб. В САЩ HBO Max се разпространява през Amazon и компанията за хардуерни стрийминг плеъри Roku, което даде достъп на компанията до широка аудитория.

Рекламен бизнес

Publicis Groupe за Централна и Източна Европа с нов главен технологичен директор

Габриел Забушек, към момента главен изпълнителен директор на подразделението за данни и технологии на групата в Чехия - KINDRED, заема и поста на главен технологичен директор на Publicis Groupe за Централна и Източна Европа. Той ще отговаря за развитието на технологичните възможности на групата на 15 пазара, сред които Полша, Русия, Унгария, Гърция, Сърбия, Румъния и България.

За "Капитал" Габриел Забушек коментира, че ще съблюдава стриктно технологичните възможности на продукта на групата в страната. "Работя тясно с Весела Апостолова, главен изпълнителен директор и Нико-Александър Ян, изпълнителен директор на звеното "Разузнаване на социалните мрежи" на "Publicis Groupe България". В кариерата си Забушек е ръководил проекти за P&G, ČSA, Cisco, Pernod Ricard и ERDF.

Китайската нова година посреща Годината на Тигъра. Последната кампания на Coca-Cola и творческата агенция Ogilvy Shanghai, таргетира китайския пазар с лимитирани кутии на безалкохолната напитка, анимационен филм и мобилна игра.

Видеото разказва история за баща и син тигри, които се втурват в игра на гонене на бутилка от бранда. Клипът е анимиран, а тигрите изглеждат като оживели дървени фигурки. 3D билборди на кампанията ще бъдат разположени в големите градове в Китай, а NFT, предназначено да отпразнува годината на Тигъра, ще бъде връчено на участниците чрез конкурсни рисунки.

Свободни позиции

Тази седмица вакантни позиции са обявили от Фондация "Сийдър", които търсят Fundraising and Communications Coordinator, а от Management Financial Group имат свободна позиция за Digital Marketing Specialist. В Telenor, вече Yettel, могат да кандидатстват желаещи за позициите Digital Communications Expert и Social Media Expert.