Онлайн реклама специално за технологични компании и стартъпи
През 2018 г. бившият кадър на Telerik и Progress Зоран Арсовски създава дигиталната агенция Verto Digital
Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
Дигиталната реклама отдавна не е просто добра творческа идея и хумористичен слоган. Технологиите направиха онлайн комуникацията по-точна и персонализирана. Това е възможно благодарение на данните, които се събират във всеки момент от онлайн активностите на потребителите. Така при правилното им използване биха могли да предвидят интересите и поведението на хората още преди те самите да са осъзнали това и да пристъпят към действие.
Именно правилното събиране, управление на данни и използването им за рекламни цели е в основата на бизнеса на българската агенция Verto Digital. Дългогодишният кадър на Telerik, а след придобиването им и на Progress, Зоран Арсовски основава агенцията през 2018 г. с фокус към обслужване на технологични стартъпи и компании от чужди пазари. Оттогава приходите на Verto Digital отчитат най-малко двоен ръст всяка година, а до 2025 г. очакванията на основателя са екипът да наброява сто души.
От IT компания към предприемачество
Зоран Арсовски е в основата на изграждането на звеното по дигитален маркетинг в Telerik. Той събира екип от 13 души с маркетинг и технологична специализация, които отговарят за всички продукти на българската компания. След придобиването й от американската Progress в края на 2014 г. той продължава да развива дигиталната реклама, но вече за всички глобални продукти на новия собственик. Именно в този период узрява и идеята му за създаване на дигитална рекламна агенция, която да работи като консултант за технологични фирми и млади бизнеси. "Тогава знаехме, че основателите на Telerik планират да създадат кампус, около който да се развива стартъп екосистемата и искахме ние също да бъдем част от нея", спомня си Арсовски. Така през 2018 г. той и още трима души от екипа на Progress напускат технологичната компания и основават Verto Digtal, която управляват през дружеството "Адверт". Впоследствие агенцията става част и от най-големия частен хъб и споделено работно пространство у нас - Campus X.
Дигиталната агенция предлага услуги с фокус анализиране на данни, оптимизиране на доклади, платена дигитална реклама и SEО. Отскоро екипът се специализира и в имейл маркетинг. "Събирането на данни е ключово за дейността ни. Вече сме специалисти по захранване на алгоритми. Google и Facebook така развиват продуктите си, че им е необходимо да им зададем аудитория, целта за която оптимизираме, и да дадем данни, за да достигнат максимално целите ни. Нашата работа е да управляваме всичко това и да захраним платформите с данни", казва Арсовски.
Технологични клиенти
Над 80% от клиентите на Verto Digtal са B2B софтуерни компании от САЩ и Великобритания. Останалата част от портфолиото им са български стартиращи компании от екосистемата около Campus X. Сред тях са първият български еднорог Payhawk, OfficeR&D, Fite и Gtmhub. По думите на основателя дигиталните услуги на агенцията са подходящи за стартиращи компании, които вече имат доказан продуктов модел на пазара.
"Имаме общо около 50 клиента в портфолиото и избягваме да работим на проектна база. Целим да си партнираме минимум шест месеца с дадена компания, за да може да се опознаем и да свършим работа, от която да има видим резултат", разказва Зоран Арсовски. От значение са и бюджетите за дигитална реклама на потенциалните им клиенти, които започват от между 30 и 50 хил. евро на месец. По думите на основателя идеалният профил са бизнеси, които инвестират между 100 и 300 хил. евро на месец. В редки случаи бюджетите за дигитална реклама могат да достигнат и милиони.
От Verto Digtal са категорични, че не участват в конкурси, на които се състезават с други агенции за спечелването на нов бизнес. Клиентите си привличат най-често чрез препоръки или през партньорски компании, с които работят. "Крайната ни цел е да помогнем на бизнеса на клиента да расте. Това може да се случи по два начина - като докараме потребители, на които търговският екип на клиента да продаде продукта или услугата им, или да докараме хора на сайта, които да пробват продукта и чрез него да станат клиенти на нашия клиент", обяснява основателят на Verto Digtal. И в двата случая обаче данните и разбирането на алгоритмите на платформите са в основата на успешните кампании и достигането до резултат.
Двоен ръст на бизнеса
Бизнес моделът на агенцията е комбиниран. Тя работи както с месечни такси за обслужването на клиентите, така и с процент от инвестираните от тях рекламни бюджети. От основаването до момента това носи на бизнеса всяка година ръст в приходите. За 2020 г. дружеството "Адверт" отчита оборот 7.4 млн. лв., три пъти повече в сравнение с година по-рано. Печалбата е половин милион лева. Въпреки силните резултати по думите на Арсовски пандемията е повлияла с около 15% спад в постъпленията основно заради временна паника и предпазливост при някои от клиентите им. Агенцията приключва 2021 г. с двоен ръст в приходите и повишена печалба.
Добрите резултати на бизнеса водят до разширяване на екипа. Четири години след основаването на агенцията той вече наброява 26 души. Плановете на Арсовски са в следващите две години да достигнат 100, а бизнесът им да расте с между 80 и 100% на годишна база. "Вярвам, че най-голямо развитие на дигиталната реклама ще има в изграждането на инфраструктура за данните. Ще развиваме уменията на екипа, за да отговорим на промените в бранша. Ще развиваме и консултантските ни услуги", обобщава Арсовски.
Как се промени дигиталната реклама през годините?
В началото за резултати от дигитални кампании се докладваха броят кликове и импресии. Вече има огромен технологичен напредък за събиране на данни, но и редица предизвикателства. От една страна, е потребителското поведение да се блокират бисквитките за събиране на данни. От друга, GDPR и други регламенти, които виждаме в различните държави. Затова вече се отнасяме много по-сериозно към това да питаме клиента дали е съгласен да използваме данните му. Разликата между брандовете може да се забележи и още на ниво събиране на данни. Това е възможност брандовете да си подобрят онлайн присъствието и да подсилят доверието на клиентите си.
Когато сме се отнесли коректно с потребителите и съберем данните, важно е къде живеят тези те и как се използват. Има няколко начина за това. От една страна, за визуализация и рипортинг. От друга, за персонализиране на потребителското преживяване, като чатбот например. Трето, за рекламни цели. Искаме да използваме данните, защото знаем какъв тип хора са станали наши клиенти, да захраним рекламните алгоритми и да кажем на системите да докарат повече такива хора.
Ако вече всичко е данни, къде остана творческото изпълнение?
Някои рекламни платформи вече използват AI и машинно обучение, за да създават различни криейтиви. В един момент за това няма да има нужда човешка намеса, когато зададеш на платформата няколко изречения и картинка, а тя за отрицателно време сглоби различни банери и видеа. Криейтивът е бил винаги оправдание за агенциите да поискат повече пари на клиентите.
1 коментар
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.