Групата на Ogilvy се разширява с контент студиото &play

Иван Тотев и Димитър Стефанов ще ръководят новата компания, а собствеността й е изцяло на групата засега

Иван Тотев и Димитър Стефанов, основатели на агенцията &play, част от Ogilvy
Иван Тотев и Димитър Стефанов, основатели на агенцията &play, част от Ogilvy
Иван Тотев и Димитър Стефанов, основатели на агенцията &play, част от Ogilvy    ©  Надежда Чипева
Иван Тотев и Димитър Стефанов, основатели на агенцията &play, част от Ogilvy    ©  Надежда Чипева
Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Темата накратко
  • Иван Тотев и Димитър Стефанов основават дигитално контент студио &play, част от групата на Ogilvy.
  • Двамата вярват, че бъдещето на бизнеса е във все по-комплексните служители, които изпълняват повече от една длъжност.
  • Студиото ще таргетира основно чужди пазари и международни клиенти с опит в създаването на дигитално съдържание.

Българският комуникационен пазар се разрасна с още една новосъздадена агенция. В началото на септември рекламните специалисти Иван Тотев и Димитър Стефанов основаха контент студиото &play с идеята да осъвременят моделите на работа в бранша и да излязат на международния пазар. Компанията е създадена като част от Ogilvy Group и е допълнителна агенция, с която групата разширява бизнеса си. Така в портфолиото й вече влизат общо осем агенции, които покриват целия комуникационен спектър.

Идеята на новото студио е да работи по всички стъпки в процеса по създаването на една кампания - от творческата стратегия, през разработката на криейтив до изпълнението му като краен продукт. Двамата основатели са уверени, че това е бъдещето на рекламата, и ще работят за обучението на специалисти в тази посока. Екипът на &play вече се състои от осем души, като чaст от тях са от творческия екип на дигиталната агенция на Metric DS, която също е от групата.

Не агенция, а студио

В продължение на близо две години Иван Тотев и Димитър Стефановса творчески директори в агенцията Wunderman Thompson. През лятото на тази година обаче решават да напуснат позициите си с идеята да излязат извън традиционната реклама и да предложат нещо ново на индустрията. "Ако искаме да създаваме следващото и по-следващото нещо, което хората да гледат, слушат, в което да участват или за което да говорят, това няма да стане по начина, по който сме работили до момента. Просто интересното вече е друго и то изисква ние да бъдем други", казва той. Двамата с Димитър Стефанов смятат, че са открили правилния път за това именно с новия си проект за контент студио.

Изпълнителният директор на Ogilvy Group BulgariaЕкатерина Тупарева също припознава идеята като успешна и така съвместно стартират &play. "Контент студиото е проект, по който работя от три години. Като концепция съществува в Ogilvy по света над десет години. При положение че все повече клиенти търсят актуалност, бързина и цена при разработка на дигиталните си кампании, това беше логична стъпка за нас", коментира пред "Капитал" Екатерина Тупарева. В крайна сметка изпълнителният директор на Ogilvy се спира именно на Тотев и Стефанов. "Нашият пазар е малък и всички се познаваме. От няколко години следя техните реализирани проекти и ми харесват. Имаме единна визия за развитието на компанията, която съвпада с посоката, в която самите те биха развивали способностите си", допълва тя.

Разликите с класическа агенция двамата творчески директори обобщават като размиване на традиционните роли и умения в компанията. "Не трябва да има разделение между Digital, ATL, класически принт и т.н. Всичко е диджитъл и всеки трябва да може да прави всякакви неща", коментира Димитър Стефанов. По думите му, за да умее човек да върши качествено работата си, трябва да специализира в повече от една сфера.

Клиенти на &paly вече са OSHEE и Adidas, които студиото наследява от Ogilvy. Към момента &play работи по кампании и за други брандове, чиито имена все още не се разкриват от основателите. Тотев и Стефанов коментират, че вече участват в конкурси за привличане на нови клиенти. Помагат и за реализирането на кампании за някои клиенти на групата.

Q&A: Екатерина Тупарева, изпълнителен директор на Ogilvy Group Bulgaria

Как е разпределена собствеността на контент студиото &play?

Засега &play е собственост на Ogilvy заради първоначалната инвестиция в техника, физическо студио и т.н. Идеята е ключови хора от екипа да придобият дялове в рамките на две години. Целта ни е да сме "на нулата" до година и половина.

Какви бизнес цели си поставяте с контент студиото в рамките на следващата година?

Компанията е нова и първата им задача е да си създадат подходящо портфолио. По принцип таргетираме чужди пазари и международни клиенти, които вече имат много опит в създаването на дигитално съдържание.

Придобихте и агенцията Knoway. В каква посока ще развива тя услугите си в рамката на групата?

Придобиването на Knoway е част от дългосрочната ни стратегия за диверсификация на риска. Никога не сме имали намерение да определяме тяхното развитие или да се месим в управлението. Обслужват някои наши клиенти- KFC, Sony Playstation. Имат самостоятелен екип и се справят добре.

Какви са следващите ви бизнес планове за разрастване на групата на Ogilvy?

Предвиждаме колаборация с партньорски агенции от Гърция и Турция, но е рано да коментирам детайли.

С визия за Web 3

Тотев и Стефанов виждат потенциал комуникациите да навлязат в метавселената, Web 3 и гейминг индустрията. "В един момент всички ще са там. Това няма да е по-дълъг период от този, през който Facebook навлезе. Тук нещата ще се случват дори по-бързо", уверен е Димитър Стефанов. Двамата са привърженици на последните тенденции в рекламата и възнамеряват да ги наложат и на нашия пазар. По думите им развитието на услуги в тази посока също би им помогнало да се отличат от традиционната реклама в България и да заемат нова ниша, тъй като експерти в сектора рядко се намират.

На пазарите в САЩ и Западна Европа много от големите компании вече създават съдържание за виртуалните светове и дори печелят от подобни кампании, докато у нас развитието на технологията и използването й за комуникация е на ниво PR присъствие и подобни кампании са по-скоро изключение. Амбицията на Тотев и Стефанов е да развиват студиото извън пределите на страната, където подобни кампании са все по-търсени. "Много се радваме, че тази наша амбиция се припокрива с вижданията на Екатерина Тупарева. Нашето желание е да работим глобално с брандове извън България, които вече имат много опит в създаването на дигитално съдържание", коментира още Иван Тотев.

Международни клиенти за международни конкурси

Българската рекламна индустрия вече дълги години мечтае за пробив на световната сцена. Миналата година имаше известен оптимизъм, че това ще се случи, след като за първи път българска агенция спечели награда от най-големия рекламен конкурс в света Cannes Lions - МcCann Sofia, която спечели бронзов лъв. Това обаче далеч не е достатъчно, за да постави името на България на световната рекламна карта. Стефанов и Тотев от своя страна си поставят висока летва за новото начинание. Тази година двамата посетиха фестивала в Кан и са уверени, че именно това е мерилото, с което трябва да сравняват работата си, за да получат желания резултат. "Международните фестивали имат по-добра представителна извадка за качествена работа, с която да се сравняваме и да опитваме да надминем останалите", убедени са те.

Вече и в метавселената

Контент студиото &play вече създаде първата си кампания в мета пространството. Клиент е българската неправителствена организация за изкуства и култура Culturama. За да промотира своя инициатива за стипендии на артисти, заедно с новосъздаденото контент студио, организацията създава т.нар. The Metavisual - визуализация, направена чрез "унищожаване" на най-големия роял в България и поставянето му във виртуалния свят. Кампанията изобразява 3D интерпретация на най-големия роял в България в стила на маслена картина, която създателите й определят като "символ на артистичната душа". За да илюстрира нуждата на всеки творец да наруши своите ограничения, създателите на кампанията "разчупват" 3D модела, използвайки симулация за създаване на произволни частици. След това тези частици бяха показани в Metaverse с техния уникален отпечатък върху блокчейна. Кампанията Тотев и Стефанов коментират като "Отправната ни точка беше да разберем можем ли да експериментираме с процес, който е по-близък до създаване на изкуство, отколкото до това как се прави рекламна кампания. След това отидохме и взривихме роял".
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    fnd16845478311176810 avatar :-|
    Zelda Farah

    Това есе ми даде нов начин на 2048 cupcakes мислене за света и значително увеличи разбирането ми.

    Нередност?
Нов коментар