Българската асоциация на комуникационните агенции избра почти нов УС

Пет нови комуникационни специалисти влизат в съвета, а Чавдар Кенаров е избран за председател

Творческият партньор на агенция Noble Graphics Чавдар Кенаров е новият председател на БАКА
Творческият партньор на агенция Noble Graphics Чавдар Кенаров е новият председател на БАКА
Творческият партньор на агенция Noble Graphics Чавдар Кенаров е новият председател на БАКА    ©  Николай Дойчинов
Творческият партньор на агенция Noble Graphics Чавдар Кенаров е новият председател на БАКА    ©  Николай Дойчинов
Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Темата накратко
  • От общо седем души в управителния съвет, БАКА посреща пет нови комуникационни специалисти с мандат до 2025 г.
  • Чавдар Кенаров от Noble Graphics вече заема позицията председател на асоциацията.
  • БАКА прие и десет агенции за пълноправни членове на асоциацията и една за асоцииран член.

Лятото започна с мащабно обновяване в редиците на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА). След провеждането на редовно общо събрание на организацията през юли беше избран почти изцяло нов управителен съвет, в който не влизат дългогодишни предишни членове. Творческият партньор на агенцията Noble Graphics и досегашен зам.-председател на БАКА Чавдар Кенаров вече е председател на асоциацията и сменя от поста Ненад Лозович, управляващ партньор в New Moment New Ideas. БАКА освен организатор на двата най-големи рекламни фестивали в България - творческият ФАРА и за рекламна ефективност "Effie България", има за цел да установява професионални стандарти и етика в комуникационния бранш и да развива индустрията в страната.

Свежи попълнения

От общо седем души в управителния съвет, БАКА посреща пет нови комуникационни специалисти. Новите попълнения в състава с мандат от 2022 до 2025 г. са Весела Апостолова-Джелебова от Publicis Groupe Bulgaria, Емилия Стефанова от All Channels Communication, Йордан Жечев от агенцията guts&brainsDDB, Мария Григорова от NEXT-DC, Радослав Бимбалов от The Smarts. От съвета на браншовата организация излизат: дългогодишният член на УС и собственик на агенцията Direct Media Kres, както и на редица други бизнеси в сферата на комуникациите Красимир Гергов, изпълнителният директор на Ogilvy Group Bulgaria Екатерина Тупарева, Николай Неделчев, преди това част от съвета на директорите на Publicis Groupe Bulgaria, Десислава Олованова, управляващ партньор в McCann Sofia, и Ненад Лозович от New Moment.

От предишния състав на УС в новия остават София Пенева, изпълнителен директор на Graffiti BBDO Group, и Чавдар Кенаров, който логично застава начело на организацията. "Хубавото е, че всички в новия управителен съвет сме колеги, които много добре се познават и отдавна работим заедно за развитието на пазара. Това ме прави оптимист и за предстоящия ни мандат", коментира още Кенаров.

Заедно с целия управителен съвет Кенаров поема ангажимента да продължи да работи за развитието на асоциацията. В качеството си вече на председател пред "Капитал" той коментира, че политиките на новия управителен съвет тепърва ще се изясняват. "Общото събрание се случи по средата на лятото. Обикновено този избор се случва през пролетта, но с ковид много от събитията се изместиха във времето. Първата ни обща среща все още не се е провела, главно защото сме в летния сезон. Планирали сме я за началото на август. Управителният съвет е в доста обновен състав и тепърва предстои да си сложим приоритети за нашия мандат".

Новият член на УС Емилия Стефанова от All Channels Communication коментира пред "Капитал", че за нея първи приоритет е изграждането на ефективна, ясна и точна стратегия за развитието на БАКА от членовете на УС и реализирането й за постигане на краткосрочни, средносрочни и дългосрочни цели. "Има области за развитие, в които трябва да се работи: работодателски, но и цялостен брандинг и имидж на индустрията, обучение и развитие на хората в нея, не само в агенциите, но и в редиците на клиентите; регламентиране на авторските права за творчески идеи; развитие и прилагане на етични стандарти и принципи на работа; признание за цялостния принос на бранша към икономиката на страната; възможността творческият потенциал на индустрията да бъде използван на макрониво за решаване на макроказуси в държавата", добавя още Стефанова.

Разширяване на асоциацията

На годишното общо събрание БАКА прие и десет агенции за пълноправни членове на асоциацията и една за асоцииран член. Агенциите APRA Porter Novelli, Direct Media, Direct Media KRES, Media Direction OMD, NEXT-DC, Proximity Sofia, HUMAN, досега асоциирани членове, бяха одобрени за пълноправно членство. В асоциацията като пълноправни членове бяха приети още DNA, Wavemaker и MediaCom. За асоцииран член на БАКА беше одобрена кандидатурата на агенция New Campaign.

Общото събрание на БАКА прие изменен и допълнен устав на сдружението, както и Етичен кодекс на асоциацията, регламентиращ ангажимента на всички нейни членове и техните служители към най-високи стандарти на работа и поведението.

По темата работи и Сирма Пенкова.

Все още няма коментари
Нов коментар