Личен асистент за домашния любимец
Българска онлайн платформа цели да подпомогне стопаните, като автоматизира част от ежедневните задачи
Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
- PetBuddy прилага алгоритъм, който автоматично подбира най-подходящите продукти за конкретното животно.
- След инвестиция от фонда Vitosha Venture Partners платформата тръгва до края на месеца и ще предлага доставки срещу месечен абонамент.
- Освен храна, медикаменти, играчки и лакомства създателят Александър Серов планира да добави и услуги.
Над 200 млрд. долара. На толкова се оценява глобалната индустрия, свързана с домашните любимци според Global Market Insights, като очакванията са сумата да надвиши 350 млрд. през 2027 г. В България секторът е все още малък, свързан предимно с храни и ветеринарни клиники, но развитие има. Именно в този сфера се е прицелила платформата PetBuddy на Александър Серов, чиято идея е да обедини повечето от нуждите на стопаните в една услуга. А стартът й се очаква до края на този месец.
Приятел на твоя приятел
PetBuddy е онлайн платформа, където според профила на домашния любимец автоматизирано се изготвя персонализирана кошница от специално подбрани продукти - суха и мокра храна, обезпаразитяващи средства, играчка, лакомство, хигиенен продукт и аксесоар, което спестява време и усилия на стопаните. Тя дава възможност за избор на редовни доставки директно от няколко проверени търговеца, като подбира продуктите спрямо животното и ги пакетира под формата на месечна услуга. Самата платформа пък е кръстена на предишния домашен любимец на Серов - голдън ретривъра Бъди.
Идеята се заражда по-време на пандемията през 2020 г. "Решението да прекратя кариерата си и да се посветя на нещо, което обичам, отне време и много дълга подготовка", отбелязва Серов, който преди това е работил като регионален мениджър продажби за Royal Canin, производител на храна за кучета и котки. В началото на 2022 г. фондът Vitosha Venture Capital инвестира 200 хил. евро във фирмата му "Пет Бъди", срещу което получи 23% дял. Финансирането оценява компанията на около 1 млн. евро.
Началото: за кучета и котки
Като начало платформата ще работи само за кучета и котки, като всеки собственик може да създаде профил на любимеца си на сайта на PetBuddy и така да стане член. След създаването на профил на животното и добавянето на информация за него автоматизирана система подбира всичко нужно за месечното му отглеждане. "Получаваш всичко необходимо всеки месец на дата и място, което пожелаеш", обяснява Серов.
PetBuddy разполага и с щатен ветеринар, като предлага възможност за безплатна 30-минутна онлайн консултация всеки месец. Според Серов ветеринарният лекар може да помогне при неразположение, по въпроси, свързани с диета и хранене, наранявания и поведенчески проблеми, да даде второ мнение или просто да насочи стопанина към специалист при по-специфични случаи.
Платформата се ръководи от алгоритъм, който взима предвид теглото, породата, годините, пола, диетата и дори здравословното състояние на животното. Системата дори дозира и точното необходимо количество храна. На автоматичен абонаментен принцип клиентът получава пакет до вратата си, независимо колко животни има регистрирани. Система създава и електронен медицински картон, като в него автоматично се отразяват всички дадени медикаменти, изминали и предстоящи годишни ваксинации, амбулаторни листи и изследвания.
Членската такса е 12.95 лв. на месец, като включва и месечна консултация с ветеринар, както и отстъпки до 25%. Чрез тях пакет продукти за членове става между 51 лв. и 158 лв. в зависимост от вида и размера на домашния любимец.
От идея до пазар
Повече от година отнема на Серов да развие идеята си до продукт. "Създаването на бранд концепция, конкретизирането на бизнес модела и привеждането му в продукт, фазирането на проекта поради мащаба и сложността му, трудният процес на набавяне на финансиране и защитаване на идеята, всичко това забави малко старта на платформата", споделя Серов.
Като всеки започващ предприемач, когато споделя идеята си в началото, се сблъсква с неодобрение, критика и съмнение от приятели, но според него "това е част от приключението". Дори след като Vitosha Venture Partners подкрепя идеята и става ясно, че проектът реално ще може да се случи, разработването на платформата също отнема време, за да могат да бъдат анализирани различните подходи, мнения и съвети, които IT фирмата предлага. "Преминаването през многобройни сценарии за създаването на работещ алгоритъм, докато се стигне до версия, която работи прецизно и коректно, е дълга фаза. Никога не успяваш да покриеш всички сценарии, особено когато създаваш продукт, който не съществува", казва Серов.
В търсене на глутница
Въпреки че предстои да стартира официално, платформата вече има "стабилна и активна клиентска база", споделя Серов, без да назове точни числа, като уточнява, че компанията е предприела дигитална рекламна компания. Предприемачът допълва, че бюджетът им е ограничен и се стремят да залагат на качеството пред количеството, като създават партньорства с инфлуенсъри и изграждат авторско съдържание. Правилната формула според него е намирането на добър баланс между резултати и креативен подход, като рекламните им кампании са основно в социални медии.
"Предпремиерната" маркетингова стратегия според Серов е причината платформата да има потребители преди откриването. По думите му резултатите за кратък период от време са повече от добри, а клиентите, освен че заявяват членство, се припознават с каузите и мисията на PetBuddy и дават обратна връзка за проблеми.
Все повече партньори
Като всеки бизнес освен на добър сайт и маркетингова стратегия PetBuddy разчита и на добри партньори. "Изградили сме партньорства с всички основни дистрибутори на продукти от висок клас на местния пазар, както и с производители на премиум аксесоари в чужбина и постоянно разширяваме портфолиото си", споделя Серов.Платформата цели да разреши и проблема с липсата на информираност и объркването сред собствениците на домашни любимци по отношение на предимствата и недостатъците на различните храни, които се предлагат на пазара. "Това е съществен проблем, като планираме да предоставяме научна медицинска информация на потребителите, така че да могат информирано да вземат решение с какво да хранят животните си", казва Серов.
Освен доставката на храни, лакомства и медикаменти компанията се старае да разшири портфейла си, като предложи и по-голям набор от услуги. "Работим по финализиране на партньорства с ветеринарни клиники, треньори, грумъри и развъдници, а целта ни е постоянно да добавяме стойност за нашите членове", посочва Серов.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.