"Пиерер&Макском мобилити" ще започне производство на е-велосипеди в Пловдив през 2024 г.

Българско-австрийската компания ще инвестира 80 млн. лв. в новия завод край града

С новия завод в партньорство с Pierer "Макском" ще удвои работните места от 1000 души в момента
С новия завод в партньорство с Pierer "Макском" ще удвои работните места от 1000 души в момента
С новия завод в партньорство с Pierer "Макском" ще удвои работните места от 1000 души в момента    ©  Лили Тоушек
С новия завод в партньорство с Pierer "Макском" ще удвои работните места от 1000 души в момента    ©  Лили Тоушек
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Всичко за Пловдив може да откриете в специалната секция на Капитал.

Смесеното дружество между австрийската Pierer и българската "Макском" ще започне производство на електрически велосипеди в новия си завод край Пловдив през 2024 г. Това стана ясно при подписването на сделката за покупка на близо 200 дка терен, на който ще бъде изградено предприятието. Инвестицията в проекта на новосъздаденото "Пиерер&Макском мобилити" ще бъде близо 80 млн. лв., а строителството се очаква да започне в средата на следващата година.

Още толкова работници

Двете компании си партнират от години, като Pierer е най-големият клиент на "Макском". За плановете им да започнат общо производство стана ясно през лятото. Дружеството им е регистрирано в началото на декември с капитал 10 млн. лв., поделен поравно между "Макском" и Pierer E-Bikes (собственост на Pierer Mobility). Сега компанията купува 198 дка земя в зона "Марица", близо до съществуващия завод на "Макском". Продавач са две дъщерни дружества на "Тракия икономическа зона", като цената засега не се обявява.

Предстои да бъде обявен конкурс за строител на бъдещия завод. Плановете са изграждането да започне в средата на следващата година, а предприятието да заработи в началото на 2024 г. То ще бъде разположено на площ над 60 хил. кв.м, като първоначално ще осигури 600 - 700 работни места, но очакванията са броят им бързо да достигне 1000. Толкова работят и в сегашния завод на "Макском".

"Това е най-голямата единична инвестиция, която прави нашата група", коментира пред журналисти Щефан Пиерер, главен изпълнителен директор на Pierer Mobility. По думите му мисията на компанията е да върне производството на велосипеди от Азия обратно в Европа, включително да убеди други компании да инвестират в България, а сегашното вложение е първият крайъгълен камък.

В последните години производството на е-колелета преживява бум, като по данни за 2020 г. изнесената продукция е за 375 млн. евро (750 млн. лв.). "С такъв тип производства България ще излезе на първо място в Европа по производство на електрически велосипеди", коментира министърът на иновациите и растежа Даниел Лорер на събитието в Пловдив.

Силно търсене

Новото предприятие ще започне с производство на 200 хил. велосипеда годишно, но целта е в кратък срок да достигне 400 хил. броя, обясни търговският директор на "Макском" и прокурист на новото дружество Николай Виденов. По думите му самата "Макском" също отчита удвояване на поръчките тази година, тъй като търсенето е изключително високо. По данни на компанията през 2021 г. са произведени 200 хил. електрически велосипеда и 50 хил. обикновени.

"Електрическите версии изключително много разшириха кръга на хората, които могат да ползват велосипед, тъй като са достъпни и за по-възрастните", каза Виденов. Очакванията са търсенето да продължи да расте заради въвеждането на забрана за използване на двигатели с вътрешно горене в редица европейски градове. "В същото време електрическите автомобили все още остават скъпи независимо от субсидиите, а електрическите велосипеди са добра алтернатива", коментира той.

Виденов обаче посочи и основната трудност пред по-мащабното разширяване на производството. "За съжаление веригата за доставки продължава да изостава - дефицит на материали, транспорт. Стачките на гръцките пристанищни работници последния месец също причиняват доста щети", добави той.

Все още няма коментари
Нов коментар