"Макском" инвестира 60 млн. лв. в ново разширение и логистичен център

Общият завод на "Макском" и Pierer, който трябва да отвори тази година, засега ще работи само като дистрибуционен център

Общата между "Макском" и Pierer Mobility инвестиция 80 млн. лв. за сега ще е за логистичен център
Общата между "Макском" и Pierer Mobility инвестиция 80 млн. лв. за сега ще е за логистичен център
Общата между "Макском" и Pierer Mobility инвестиция 80 млн. лв. за сега ще е за логистичен център    ©  Лили Тоушек
Общата между "Макском" и Pierer Mobility инвестиция 80 млн. лв. за сега ще е за логистичен център    ©  Лили Тоушек
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Темата накратко
  • Приходите на пловдивската компания са пораснали 33% през миналата година.
  • Новата инвестиция от 60 млн. лв. е започнала още през 2022 г. с разширение на завода на компанията.
  • Съвместният завод на "Макском" с австрийците от Pierer ще е готов тази година, но засега ще заработи като дистрибуционен център за готови велосипеди.

Пловдивският производител на велосипеди "Макском" инвестира 60 млн. лв. в разширяване на производството си. Първо през 2022 г. стартира увеличаване на площта на съществуващата фабрика с около 4500 кв.м, а тази година започва и изграждането на собствен логистичен център от около 20 хил. кв.м. В него ще има и пространство за боядисване на продукцията, а по думите на търговския директор на компанията Николай Виденов "Макском" ще бъде първата в Европа, която "ще използва роботи и технология от автоиндустрията за боядисване на велосипеди".

За 2022 г. "Макском" отчита приходи 530 млн. лв., скок с 33% спрямо предходната година, разкрива Виденов. Произведените велосипеди са около 264 хил., като от тях 240 хил. са електрически, а останалите 24 хил. са конвенционални. Според търговския директор над 90% от производството е за износ, като от тях 10% са за страни извън Европа, например САЩ. Увеличението на оборота през 2022 г. се дължи основно на все още силното търсене на е-велосипеди в Европа. Освен това намаляват поръчките и съответно производството на обикновени колела, като те биват заменяни с електрически. По думите на Николай Виденов, макар да става дума за едва 3-4%, факт са и увеличените заради инфлацията през 2022 г. цени.

Войната в Украйна миналата година и последвалата инфлация са повлияли на европейския пазар, но основно на конвенционалните и ниския клас електрически. Компанията е фокусирана върху високия и средния клас електрически велосипеди и според Виденов "на платежоспособната маса от клиенти не им се отрази толкова увеличената инфлация, а и европейските пазари са с традиция и необходимост за използване на велосипедите за придвижване и за спорт". Все пак разкрива, че ако събитията от предходната година не се бяха случили, ръстът на приходите би бил и двоен на сегашния. В началото на 2022 г. поръчките са били три пъти над капацитета на завода на "Макском", а търговският директор на компанията обяснява, че "този бърз растеж натоварваше компанията и персонала".

Годишният капацитет е около 400 - 450 хиляди броя велосипеди с възможния максимален брой служители от 1500 до 1600 души. В момента те са 1160. Очакванията за 2023 г. са приходите да достигнат нов връх - около 600 млн. лв. А заради желанието на редица световни компании производството на все повече елементи да се върне в Европа заради нарушените вериги на доставки според Виденов има възможности и в тази сфера. "В момента сме в преговори по няколко проекта за възможности да произвеждаме тук гръбнака на велосипедите - рамките и батериите", добавя той.

Логистично бъдеще

Със собствената инвестиция в логистичен център новостите около велокомпанията не приключват. Без да дава подробности, Николай Виденов разкри за "Капитал", че частта по сглобяване на велосипеди в общата инвестиция на "Макском" с австрийската Pierer Mobility "се отлага за известен период". Причината е "по-сложната икономическа ситуация" заради войната в Украйна и инфлацията през 2022 г. Вместо за производство на велосипеди с марките Husqvarna, GAS GAS и Raymon на австрийската група строящият се завод ще бъде използван "от юли като склад за части и компоненти, а от септември и като логистичен дистрибуционен център на готови велосипеди".

Информацията за квадратурата на разширението на фабриката на "Макском" и новият логистичен център е променена на 6 юни, в 9:54 часа.
Все още няма коментари
Нов коментар