"Кауфланд България" инвестира 4.8 млн. лв. в зелена логистика

България е третата държава след Германия и Словакия, в която веригата въвежда метални сгъваеми палети

''Кауфланд България''    ©  ''Кауфланд България''
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

"Кауфланд България" инвестира 4.8 млн. лв. в метални сгъваеми палети, с които улеснява логистичната си дейност и работата на служителите. България е третата държава след Германия и Словакия, в която веригата прилага нововъведението. Целта е въвеждане на нови стандарти в логистиката, съобщиха за "Капитал" от компанията.

Предимствата

Досега в своята логистична дейност веригата разчита на европалети, които се използват стотици пъти на ден при транспортирането на стоките. "Новата платформата за товарене осигурява съществени ергономични предимства за служителите в сравнение с европалетите. Дизайнът на металните сгъваеми палети и височината им от 1.2 метра улесняват хората, които подготвят стоки в дистрибуторските центрове, както и работещите в магазините по време на разтоварването и подреждането на артикулите. Здравите странични стени на новите палети осигуряват повишена защита на стоките, по-голяма сигурност и стабилност при работа", изброява предимствата Емил Димитров, ръководител "Логистика" в "Кауфланд България".

С новата платформа веригата си поставя дългосрочни цели. "Животът на сгъваемите палети е повече от десет години, следователно те са по-устойчиви от конвенционалните палети. Освен това употребата им спестява 250 тона фолио годишно - отново в сравнение с работата със стандартни палети. Предимство е също, че при товаренето на камионите се използва цялата височина на превозното средство и се оптимизира обемът му. А това позволява значително намаляване на броя на транспортните маршрути и съответно - на въглеродните емисии", обобщава Емил Димитров.

Продължаващи усилия

Сгъваемите палети са продължение на усилията на "Кауфланд България" за все по-зелена логистична дейност. По данни на компанията тя е единственото дружество в групата германски хипермаркети, в което над 85% от доставките до търговските обекти се извършват с камиони, задвижвани с природен газ (CNG). Веригата осъществява зелени доставки в сътрудничество с логистични партньори. Използването на CNG технологиите допринася за 50% по-ниски нива на шум, води до намаление на емисиите на парникови газове с до 95% и гарантира 50% по-малко разходи за ТОЛ такси, коментират от компанията.

По данни на Асоциацията за превозни средства с природен и биогаз (NGVA Europе) от 2019 г. вследствие използването на LNG (втечнен природен газ) и CNG (сгъстен природен газ) технологии емисиите на парникови газове могат да бъдат намалени с до 95%.

Веригата

Kaufland е част от европейската група за търговия на дребно Schwarz. В България компанията е пазарен лидер с годишен оборот от близо 1.6 млрд. лева и сред най-големите работодатели с екип от над 6400 служители. Веригата има 60 хипермаркета в 34 града в страната. От 2006 г. досега компанията е инвестирала в България над 1.4 млрд. лева.

Все още няма коментари
Нов коментар