НА ЖИВО от 09:00 ч.:
Среща на бизнеса от Черноморието

Продажбите на Jumbo в България скачат с 33% през първото тримесечие

Оборотът на деветте магазина тук за 2022 расте със 17% до 95 млн. евро, показва отчетът на гръцката група

Гръцката компания планира тази година да открие нов магазин в Пловдив
Гръцката компания планира тази година да открие нов магазин в Пловдив
Гръцката компания планира тази година да открие нов магазин в Пловдив    ©  Цветелина Ангелова
Гръцката компания планира тази година да открие нов магазин в Пловдив    ©  Цветелина Ангелова
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Продажбите на гръцката верига за играчки и стоки за дома Jumbo в България са се увеличили с 33% на годишна база през първото тримесечие на 2023 г. Само през март т.г. оборотът в деветте магазина на Jumbo в нашата страна отбелязва 17% ръст, показва междинният финансов отчет на гръцкото дружество собственик.

При растежа българският пазар се представя на второ място след бизнеса на Jumbo в Гърция, където продажбите за първото тримесечие са нараснали с 35.5%, а само за март - с 26%.

Най-бавен е растежът на продажбите в Румъния, където има 16 магазина Jumbo - за януари - март 2023 те са нараснали с 29%, показва отчетът.

Продажбите на компанията в България за цялата минала година са достигнали 95 млн. евро, а печалбата преди данъци е 34 млн. евро, става ясно от отчета на Jumbo за 2022 г. Година по-рано оборотът е бил 81 млн. евро, което е 17% ръст. Част от увеличението обаче със сигурност е инфлационно.

Почти милиард

Гръцката група Jumbo изпраща силна 2022 г. - продажбите й са нараснали с 14.12% спрямо 2021 и достигат 949.4 млн. евро. Освен това групата отчита 248.6 млн. евро нетна печалба за миналата година, или с 14.8% повече от 2021, въпреки ефекта на инфлацията върху намаляващата покупателна способност на потребителите. Маржът на брутната печалба достига 55.92% спрямо 55.66% през 2021 г.

В България продажбите през миналата година нарастват със 17.12% и надхвърлят 94.864 млн. евро. Според доклада продажбите на магазините в България представляват 9.99% от оборота на групата и допринасят с 11.42% за общите печалби преди данъци и такси за 2022. За сравнение - през 2021 година приносът на българските магазини е 9.74% от оборота на групата и 9.66% от общата печалба преди данъци и такси.

В Гърция нетните продажби на компанията майка за 2022 - без вътрешногруповите продажби - са се увеличили с 13.64% на годишна база. В Кипър - ръстът е 22.27% спрямо 2021, а в Румъния - 10.11%.

Най-голям е приносът на гръцкия пазар - 57.53% от оборота на групата за 2022 г., следван от Румъния - 21.12%, и Кипър - 11.36%.

Планове и прогнози

Ръководството на Jumbo прогнозира 15% годишен ръст на продажбите за тази година.

През 2023 гръцката компания планира да открие хипермагазин в Пловдив, който ще се намира в сграда под наем. В плановете й влиза също отварянето на собствен обект в Яш - Румъния, както и пускането на онлайн магазин в северната ни съседка. Групата възнамерява да отвори обект и в Никозия, Кипър, до края на годината или през първите четири месеца на 2024 г.

Jumbo Group управлява 83 магазина - 53 в Гърция, 5 в Кипър, 9 в България, 16 в Румъния. Освен това в Гърция и Кипър е достъпен и онлайн магазин. Чрез партньори компанията има присъствие с други 33 магазина, работещи под марката JUMBO, в 7 държави - Албания, Косово, Сърбия, Северна Македония, Босна и Черна гора и Израел.

В България Jumbo вече има конкурент - германската верига TEDi, която предлага аналогични стоки и също в ниския ценови клас, вече отвори своите първи магазини в страната. Плановете на TEDi включват откриване на 10-12 обекта през тази година, а в следващите няколко - близо 200. Но обектите по концепция са по-малки от тези на Jumbo.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    abdulhazred avatar :-|
    abdulhazred

    Нищо не се е увеличило, точно толкова е инфлацията

    Нередност?
Нов коментар