Облачните услуги продължават да носят успех на Microsoft

Компанията отчита 40 млрд. долара приходи и 15 млрд. долара печалба за последното тримесечие на 2020 г.

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Цената на акциите на технологичния гигант Microsoft се повишиха с 5% във вторник, след като компанията отчете значително повишение в приходите си за второто фискално тримесечие, което кореспондира с последното календарно за 2020 г - със 17% до 43 млрд. долара, спрямо 36.9 млрд. долара година по-рано. Печалбата също е значителна - 15 млрд. долара.

Основната причина за добрите резултати на компанията е звеното за облачни услуги, което продължава да расте заради пандемията от коронавирус. Според Microsoft приходите от облачния продукт Azure са нараснали с 50%, a целият отдел "Интелигентен облак" е отчел 14.6 млрд. долара. В този сегмент Microsoft се конкурира с Amazon и Google, които също усещат допълнителен ефект в растежа заради пандемията.

"Скокът в приходите се дължи на продължителния растеж в търсенето от страна на клиенти, които са много по-фокусирани в дигиталната си трансформация", коментира пред Reuters при представянето на резултатите финансовият директор на Microsoft Ейми Худ.

Геймингът не спира да расте

Другото голямо печелившо звено е геймингът. От Microsoft казват, че са успели да се справят с недостига на чипове за новите си конзоли Xbox, които дебютираха през есента, но веднага се сблъскаха с огромно търсене и слабо предлагане. През 2020 г. компанията пусна и услугата си GamePass, месечен абонамент за геймъри, който вече има 18 млн. платени потребители.

"Търсенето все още е много по-високо от предлагането и очакваме това да продължи", коментира още Худ. "Екипът се справи много добре с работата си - и с новото поколение, и с продължаващите продажби на по-старото поколение, което все още е ценно за геймърите."

През тримесечието Microsoft за пръв път е успяла да достигна 5 млрд. долара приходи от гейминг бизнеса си - и заради продажбата на конзоли, и заради абонаментната си услуга. От компанията очакват сегментът да продължи да расте и през останалата част от годината.

Все още няма коментари
Нов коментар