Netflix с рязък спад на новите абонати

Стрийминг услугата прогнозира по-слабо от очакваното второ тримесечие заради разхлабването на мерките срещу коронавирус

В края на март клиентите на стрийминг гиганта в световен мащаб са били около 208 млн.
В края на март клиентите на стрийминг гиганта в световен мащаб са били около 208 млн.
В края на март клиентите на стрийминг гиганта в световен мащаб са били около 208 млн.    ©  Reuters
В края на март клиентите на стрийминг гиганта в световен мащаб са били около 208 млн.    ©  Reuters

Платформата за стрийминг на филми Netflix е увеличила абонатите си само с 4 млн. през първото тримесечие на 2021 г. Резкият спад в интереса от нови потребители след ръста заради пандемията от миналата година се дължи на факта, че САЩ започнаха да разпускат мерките от последния локдаун.

В края на март клиентите на стрийминг гиганта в световен мащаб са били около 208 млн., заявиха от компанията при представянето на резултатите. Това число обаче не отговаря на очакванията на Netflix, които бяха за 210 млн. потребители. От платформата допълниха, че очакват увеличението на абонатите през второто тримесечие да бъде още по-слабо, съобщава Financial Times. Прогнозите на Netflix са само около 1 млн. нови клиенти да се абонират за услугата й, а клиентска им база в Северна Америка, най-големия пазар, да остане приблизително непроменен.

"Вярваме, че растежът на платения абонамент се забави поради масовото оттегляне на Covid-19 през 2020 г. и по-малкото съдържание (в платформата) през първата половина на тази година поради забавянията в производството заради Covid-19", заяви Netflix пред акционерите, предупреждавайки, че пандемията ще създаде "несигурност" относно резултатите на платформата.

Докато ръстът на абонатите през първото тримесечие на 2021 г. е 4 млн., за същия период през 2020 г. той е бил 16 млн. За цялата изминала година Netflix регистрира 37 млн. нови потребители.

"Пандемичното стрийминг парти твърдо стигна до своя край", твърди Паоло Пескаторе, анализатор в PP Foresight.

Тъй като абонатната база на Netflix се покачи, платформата увеличи приходите си достатъчно бързо, за да покрие както оперативните си разходи, така и разходите си за съдържание, отбелязвайки важно събитие в историята на компанията. През януари тя обяви, че вече няма да има нужда да привлича допълнителен дълг, за да покрие разходите за производство на телевизионни предавания и филми.

Приходите през тримесечието до март са се увеличили с 24% спрямо същия период на миналата година до 7.2 млрд. долара - малко над прогнозите на анализаторите за 7.1 млрд. долара. Нетната печалба скочи до 1.7 млрд. долара от 700 млн. долара преди година, което Netflix частично обясни със забавянето на производството, свързано с пандемията, което запазва разходите ниски. Акциите на компанията са се покачили само с 2% тази година, след като миналата година скочиха с рекордните над 60%.

Ключов въпрос за инвеститорите беше дали Netflix ще може да запази лидерството си над конкуренцията, която включва стрийминг услугите на Disney, Apple и AT&T, и дали ще съумее да поддържа инерцията, докато потребителите отново търсят забавления извън домовете си. Netflix се опита да успокои тези опасения във вторник, като прогнозира, че растежът ще се засили през втората половина на годината с връщането на хитови предавания като Sex Education и The Witcher. Групата очаква да похарчи 17 млрд. долара за съдържание тази година, като производството ще започне да работи в по-голямата част от света. От компанията увериха акционерите, че не вярват конкуренцията да е "съществен фактор" в разочароващите цифри на абонатите за първото тримесечие.

Netflix остава неоспорим лидер сред платформите, предлагащи стрийминг услуги. Най-сериозният конкурент на компанията, Disney Plus, миналия месец заяви, че е достигнал 100 млн. абонати.

Все още няма коментари
Нов коментар