LG влага 5 млрд. долара, за да не е зависима от Китай за батериите

Южнокорейската компания ще разшири производството на материали за батерии за електромобили

Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Южнокорейският технологичен гигант LG планира да инвестира 5,2 млрд. долара в производството на материали и химикали, използвани в батериите за електрически превозни средства. Световният лидер в индустрията спешно търси начини да намали зависимостта си от Китай, пише Financial Times.

Една от причините за 4-годишната инвестиция на най-големия производител на батерии за електромобили в света е фактът, че глобалните плановете двигателите с вътрешно горене да останат в миналото се усложняват от голямата зависимост на индустрията от рафинерии и фабрики в Китай. Страната е най-големият преработвател на планетата на повечето минерали, необходими за производството на батерии.

LG Chem, чието подразделение е групата за батерии LG Energy Solution, заяви, че ще разнообрази производството си с важни материали, включително тези, използвани в катоди, аноди и сепаратори. "Ще преоткрием нашата компания като най-големия производител на материали за батерии в света", заяви Шин Хак-чеол, изпълнителен директор на LG Chem. LG ще търси инвестиции и партньорства с компании за добив, топене и рафиниране, за да подобри своите доставки на метали, добави Шин.

Лидер

Южна Корея е дом на няколко от водещите световни производителя на батерии за електромобили. Сред тях са както LG Energy Solution, така и подразделения на конгломератите SK и Samsung. LG Energy има заводи за производство на батерии в Китай, Полша и САЩ, както и в Корея. През март групата обяви план да вложи 4.5 млрд. долара до 2025 г. за разширяване на производството на батерии в САЩ. Компанията доставя на автомобилни производители като Tesla, General Motors и Volkswagen.

Пазарът на материали за батерии се очаква да се удвои от около 39 трлн. вона до около 100 трлн. вона (87 млрд. долара) до 2026 г., заявиха от LG. За да отговори на това търсене, компанията съобщи, че ще започне да строи завод за катодни материали в Корея през декември с годишен капацитет 60 хил. тона. Очаква се производственият капацитет за катоди на LG да се увеличи почти седем пъти - от 40 хил. тона тази година до 260 хил. през 2026 г.

Възможности за придобивания

Компанията също така ще търси варианти за сливания и придобивания или съвместни предприятия, за да разшири бизнеса си с важните компоненти за батерии, известни като сепаратори, и да създаде чуждестранна производствена база, заяви Шин.

Анализаторите очакват ходът на LG да помогне за намаляване на глобалната зависимост от Китай при обработката на материали за батерии. Корейските компании са предпазливи да разчитат твърде много на един източник, откакто Япония наложи контрол на износа на полупроводникови компоненти през 2019 г. През 2010 г. пък Пекин прекрати износа на редкоземни елементи за Япония.

"Новините ще бъдат приветствани от световните производители на електромобили, които искат да намалят рисковете си за снабдяване с материали, тъй като осигуряването на стабилна верига за доставки става все по-важно за тях", смята Парк Канг-хо, анализатор в корейската Daishin Securities.

LG Energy беше засегната от спад в новите поръчки поради опасения относно надеждността на технологията им. Недоверието беше породено след големи оплаквания от електромобили, използващи батерии на LG. Настоящата книга с поръчки на компанията е на стойност 180 трл. вона. Ким Йънг-у от SK Securities заяви, че проблемите с качеството на LG батериите, произведени в китайския завод, подчертаха необходимостта от укрепване на веригата за доставки.

Президентът на Южна Корея Мун Дже-ин обяви бизнеса с батерии за електромобили като двигател за растежа на четвъртата по големина икономика в Азия. Заедно производителите на батерии в страната планират да инвестират 40 трлн. вона до 2030 г. Анализаторите обаче предупредиха, че тези планове ще попречат на усилията на Южна Корея за намаляване на въглеродните емисии. LG се ангажира да използва възобновяема енергия за цялото си производство, но не е посочила конкретен срок за това. "Производството на материали за батерии е силно замърсяващо. Да направим процеса на 100% щадящ околната среда ще бъде трудно, тъй като изисква големи инвестиции", твърди Лий Ханг-ку, изпълнителен съветник в Корейския автомобилен технологичен институт.

Все още няма коментари
Нов коментар