Netflix увеличава абонатите и печалбата

Приходите на стрийминг платформата също нарастват през третото тримесечие

Squid Game привлече зрители заради изключително нетипичната история, която сериалът разказва.
Squid Game привлече зрители заради изключително нетипичната история, която сериалът разказва.
Squid Game привлече зрители заради изключително нетипичната история, която сериалът разказва.    ©  Reuters
Squid Game привлече зрители заради изключително нетипичната история, която сериалът разказва.    ©  Reuters
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Американският стрийминг гигант Netflix отчете силни резултати през третото тримесечие. Компанията надвиши очакванията си за нови абонати, като за трите месеца между юли и септември 4.4 млн. души са станали абонати на услугата при предвиждания за 3.5 млн. нови абонати. Приходите за периода са достигнали 7.5 млрд. долара, а чистата печалба - 1.4 млрд. В същия момент обаче делът на Netflix от пазара на стрийминг услуги продължава да намалява, като причината е представянето на все повече конкуренти, сред които набиращата скорост Apple TV и вече установени играчи като HBO Max и Disney+. Според данни на консултантската компания Parrot Analytics Netflix държи 45.8% от сектора.

Резултатите за последната четвърт на годината се очаква да са силно повлияни от две нови предавания, които наскоро бяха пуснати в стрийминг сайта - южнокорейският сериал Squid Game, както и специалното стендъп шоу на легендарния комик Дейв Шапел. И двете набраха изключителна популярност, но по различни причини. Squid Game привлече зрители заради изключително нетипичната история, която сериалът разказва. Сюжетът му се върти около няколко човека, които имат сериозни финансови проблеми. За да направят пари, с които да изплатят дълговете си, те се съгласяват да участват в серия детски игри, като всеки, който не спазва правилата или не успее с поставената задача, умира. Данни от Netflix показват, че 142 млн. души са гледали поне първите две минути от шоуто в първия месец от неговото пускане, което го прави и номер едно в 94 различни страни.

Изтекли документи от компанията, видени от New York Times, показват, че сериалът е струвал 21 млн. долара, а в момента стойността му според един от критериите на Netlix е 891 млн. долара. "Обхватът на популярността на Squid Game е наистина невероятен", заявиха от Netflix в прессъобщение.

Не всичко е на нивото на Squid Game

Данните за Squid Game за първи път показват и начина на изчисляване на стойност, който Netflix използва. Компанията има възможността да разбере дали даден абонат е започнал абонамента си заради конкретно предаване, както и дали дадено предаване е накарало абонат да не прекъсне абонамента си. Тези два фактора, както и неизвестни други се използват, за да се определи колко е ефективно всяко шоу - това е и главният начин за измерване на успех в компанията. От Netflix обявиха, че в следващи отчети ще използват различни показатели за предаванията си като общи часове, в които те са били гледани. Броят на различните абонати, които са гледали дадено предаване, вече няма да е ясен.На другия полюс са настроенията около почти двучасовия комедиен "спешъл" на легендарния Дейв Шапел. Комикът предизвика истински публичен скандал с няколко от шегите си, които бяха насочени към трансджендър обществото в САЩ. Според критици шоуто е враждебно и изпълнено с нападки към общността на трансджендър хората в Америка. Изпълнителният директор на Netflix се опита да защити Шапел, като описа материала му като "променящ границите" стендъп. Скандалът е толкова голям, че работещи в Netlix заплашват със стачка, а продуцентката на друго предаване, правено от стрийминг услугата - Dear White People, заплаши с напускане, при положение че компанията "продължи да излага и печели от грубо и опасно трансфобично съдържание".

Все още няма коментари
Нов коментар