🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Бъдещето на ИТ технологиите в бизнес трансформацията и дигитализацията на процесите

Според Lenovo търсенето все повече се измества в посока потребителски и премиум продукти

Бъдещето на ИТ технологиите в бизнес трансформацията и дигитализацията на процесите
Бъдещето на ИТ технологиите в бизнес трансформацията и дигитализацията на процесите
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

През последните години начинът, по който живеем, работим и учим, се преобърна напълно. Хибридният модел на работа, дигитализацията в множество сфери, както и виртуалната реалност са тук, за да останат за дълго. Това неизменно налага промени в стратегиите на множество бизнеси, особено на тези в ИТ индустрията.

Изследване, поръчано от Lenovo*, разкрива, че близо половината служители са готови да прегърнат идеята за работно място в метавселената, което представлява възможност за бизнеса да въведе един съвсем различен модел на работата. В бъдеще метавселената може да бъде едно естествено продължение на физическия свят със своя богат потребителски интерфейс и на ниво компании това отваря възможности за бизнеса да създаде едно по-продуктивно и интерактивно работно място.

Всички тези активни промени в живота и работата на хората създават нуждата от още по-развити технологии, но и тенденцията да търсят все повече цялостни потребителски решения. Това налага трансформиране на брандовете, произвеждащи технологии, и развитието им все повече извън рамките на устройства, а с фокус към иновативните решения, които отгатват и задоволяват в цялост нуждите на потребителите.

Лидер в това отношение е Lenovo. През последните години брандът активно следва стратегията OPS (възможност, производителност, устойчивост) и влага все повече средства в пазарни възможности с висок растеж и висок марж, водени от ускорената глобална дигитална и интелигентна промяна. Преобразуването на ИТ услугите, огромната трансформация на цялата технологична индустрия вече са реалност и Lenovo е бранд, позициониран да отговори успешно на нуждата от по-сложни ИТ услуги, бранд, който надгражда много извън стандартното офис оборудване и се развива в посока пълноценно задоволяване на потребителските нужди.

Това даже засилва тенденцията от търсенето на все по-иновативни и модерни продукти и устройства. Търсенето на компютри остава силно - оценката на индустрията е, че пазарът има нужда от 340 - 355 млн. единици годишно и търсенето все повече се измества в посока потребителски и премиум сегменти. Отлични примери в това отношение са Yoga Tab 13, както и ThinkPad X1 Nano. Те предоставят на потребителите истинско забавление, както и лекота, и висококачествена мощ. Yoga Tab 13 потапя потребителите в зашеметяващо 2K качество на картината чрез Dolby Vision и отличен кинозвук. А изключително лекият ThinkPad X1 Nano задоволява всяка нужда на бизнес експертите и се справя отлично с всички тежки програми и задачи, изискващи голяма мощност.

Наред с потребителския и премиум сегмента нараства нуждата и от повече мобилност и работно пространство при техниката. Затова сред най-нашумелите иновации тази година е и ThinkBook Plus Gen 3, представен едва преди седмици на CES 2022. Той е първият в индустрията лаптоп с вграден вторичен 8-инчов пълноцветен LCD дисплей и клавиатура с подсветка и стъклен пад.

Наред с иновациите друг ключов момент са доставките и оперативната точност на брандовете. Предвид препятствия пред множество бизнеси в ИТ сферата Lenovo успешно доказа, че може да се справи с всички международни или локални предизвикателства по-добре от повечето компании на пазара. Фокусът на бранда върху оперативните постижения му помогна да се ориентира при предизвикателствата в индустрията и осигури бърз растеж и рентабилност във всички ключови сегменти. А устойчивата и гъвкава международна верига за доставки, съчетана с иновациите и глобалния и локалния отпечатък в развитието на технологиите, бяха основните предпоставки за постигането на драстичния финансов растеж на Lenovo. А той далеч не е малък.

През последните дни брандът обяви финансовите си резултати за третото тримесечие с исторически върхове както за печалбата, така и за приходите, които за първи път надхвърлиха 20 млрд. долара само за едно тримесечие. Тук експертите на бранда споделят, че Lenovo успешно се справя с текущите предизвикателства с доставките, които всички в бранша изпитват, и че огромна роля има дигитализацията и използването на AI, които трансформират и надграждат оперативната точност на веригата за доставки на Lenovo.

Повече информация за Lenovo може да намерите на: www.lenovo.bg

* Глобалното изследване е поръчано от Lenovo и извършено от YouGov. То проучва повече от 7500 работещи възрастни в Съединените щати, Обединеното кралство, Бразилия, Сингапур, Китай и Япония. Изследването е проведено през ноември 2021 г.