🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

CloudCart с пълен фокус върху AI в помощ на онлайн търговията

Петър Илиев, технически директор в CloudCart

Петър Илиев, технически директор в CloudCart
Петър Илиев, технически директор в CloudCart
Петър Илиев, технически директор в CloudCart
Петър Илиев, технически директор в CloudCart
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Компанията

CloudCart - иновативната платформа за електронна търговия, успешно затвори инвестиция от 800 хил. евро през декември 2023 и отваря нов рунд с възможност за още 5 млн. евро с цел навлизане в нови пазари, усъвършенстване на своя продукт и инвестиции в развитие на нови технологии и AI.

Платформата на CloudCart се фокусира върху това да помогне на предприемачите да се справят с най-често срещаните проблеми в е-търговията, сред които липсата на достатъчно време и маркетинг експертни познания, необходими за създаването и поддържането на онлайн магазин, а също така нуждата от помощ за откриването на правилните партньори и за отговаряне на регулаторните изисквания. С CloudCart търговците имат достъп до мощни eCommerce, AI и маркетинг инструменти, с които могат да увеличават продажбите си и да повишават удовлетвореността на клиентите си.

CloudCart представи и своето ново решение CloudIO, с което осигурява до 5 пъти по-малко разходи за продуктови описания и до 50 пъти по-бърз процес на SEO оптимизация за търсещите машини. Нещо повече - дигиталният асистент спестява над 90% от времето на всеки търговец, което той може да реинвестира в други аспекти на бизнеса си. CloudIO е част от CloudCart AI - направление от инфраструктурата на CloudCart, създадено специално, за да развива и да внедрява все повече решения, базирани на изкуствен интелект, които да подобряват платформата и живота на предприемачите.

Водещото предимство на CloudIO е, че спестява много време на търговците, позволявайки им да произведат текст за хиляди продукти само за минути и с няколко клика. Автоматичното създаване на описания на продукти обаче е едва първата крачка, убеден е Петър Илиев, технически директор в CloudCart. "Предстоят ни продуктови описания с често задавани въпроси, категорийните лендинг страници, инструменти за BI анализ и още много други функционалности. Основната ни цел е, като използваме нашия опит и този на нашите партньори, да създадем софтуер, който да е в полза на търговците. Така ще бъдат по-гъвкави, насочени към по-продуктивен бизнес", заключва Илиев. Той коментира постиженията и перспективите пред бизнеса на CloudCart и нейните клиенти.

Каква е ролята на изкуствения интелект в бъдещето на eCommerce? Как CloudCart интегрира тази технология?

Изкуственият интелект играе критична роля в еволюцията на електронната търговия. В CloudCart вече над година активно интегрираме тази технология в нашия продукт, като създаваме иновативни инструменти за скалиране, автоматизация и подобрение на потребителското изживяване.

Когато хората видяха на практика колко умен и полезен може да бъде AI, това отключи огромни възможности за всеки бизнес. Основното предизвикателство е как да направим процеса още по-автоматизиран, дори и автономен - без нуждата от сериозна човешка намеса.

Именно това е и причината една от ключовите области, в които използваме изкуствения интелект, да е в създаването на инструменти, които подпомагат бизнеса да расте. За повишаване на възможностите на търговците за по-лесно скалиране, при това със същите усилия и ресурси. Този подход има за цел да предостави на търговците по-голяма ефективност в управлението на техните магазини. През последната година представихме иновативни инструменти като CloudIO, част от CloudCart AI, които допринасят за автоматизацията на административни процеси в онлайн магазините.

Със създаването на CloudIO, инструмент за автоматизация, и внедряването на различни "умения", или skill-ове, ние се стремим да предоставим новаторски решения, които подпомагат и облекчават рутинните задачи на търговците.

CloudIO вече разполага с няколко skill-а в платформата, които работят като виртуални "служители", изпълняващи определени задачи, когато са нужни. Тези умения имат огромен потенциал и могат да включват разнообразни административни процеси като подреждане на продуктовия каталог, създаване на нови страници, оптимизация на описанията на продуктите и други.

В близко бъдеще планираме да разширим този набор от умения, като въведем нови функционалности, които да обогатят възможностите на CloudIO. Например въвеждаме умения, свързани със създаване на съдържание, които ще покриват ролите на копирайтър и маркетинг асистент. Тези умения правят възможно създаването на качествено съдържание за продуктовите описания, за конкурентен анализ, за формиране на маркетингов календар за публикуване на статии и др.

Какво точно е взаимодействието между AI и маркетинга?

Платформата ни е със силно изразена маркетинг насоченост, защото вярваме, че без добър маркетинг търговците ни не могат да развият своите бизнеси. Това включва възможности за анализиране на данните на магазина и създаване на персонализирани стратегии за различни видове маркетинг и привличане на нови клиенти. Също така допринася за по-ефективно управление на маркетинговите усилия и подобрява връзката между търговците и техните клиенти.

Активно работим в посока премахване на повтарящите се процеси в електронната търговия. Изкуственият интелект е ключов инструмент в този процес и ни позволява да автоматизираме и оптимизираме дейности като обработка на продуктов каталог, управление на клиентски данни и други административни функции.

В последната година интересът и хайпът около изкуствения интелект, и по-специално езиковите му модели, нараснаха значително сред масовия потребител. Чрез CloudCart AI - направление, посветено именно на подобряване, скалиране и оптимизиране на административните процеси в онлайн магазините, работим и в посока на иновации, като използваме езикови модели и интелигентни алгоритми за създаване на иновативни решения, които ще подобрят и улеснят работата на онлайн търговците.

Ние сме фокусирани върху постоянното подобрение и иновации, като същевременно предоставяме обучение и подкрепа на нашите клиенти, за да могат максимално да използват възможностите, които предоставяме. Този процес на внедряване и развитие е динамичен и се извършва с пълното съдействие на нашите експерти и инженери в областта на изкуствения интелект и електронна търговия.

Изкуственият интелект е в самото начало на възможностите си и в CloudCart. Ние с удоволствие развиваме и имаме готовност да предоставяме новаторски инструменти, които да помагат на търговците в конкуренцията им дори с най-големите гиганти в електронната търговия. Така че, може да се каже, че ние също тъкмо започваме. Мислим и тестваме в различни насоки - от приложения, които могат да подобрят различни процеси и обслужването на клиента, до автономни модели за управление на целия бизнес на клиентите ни.

Може ли да споделите примери за успешни кампании?

Сред най-скорошните примери е активация, която осъществихме за един от нашите големи клиенти в технологичната индустрия. Използвайки CloudIO и преобразявайки продуктовите описания в магазина, резултатът беше мигновен. Констатирахме значителен ръст в кликовете и конверсиите (67% ръст в кликовете и 27% ръст в импресиите 90 дни след промените), което от своя страна доведе и до ръст в продажбите за клиента.

CloudCart е технологичен лидер в сектора. Какво ново могат да очакват потребителите през следващата година?

Една от ключовите посоки на развитие е въвеждането на headless commerce, което ще позволи на търговците да използват свой собствен потребителски интерфейс, независимо от инфраструктурата на CloudCart. Това дава свобода за дизайн и позволява на агенциите да създават автономни storfront дизайни за техните клиенти. Става въпрос за наистина много голяма промяна, която, вярваме, ще отговори на нуждите и на най-големите ни ентърпрайс търговци, за които често има нужда от по-специфични възможности и мобилност в това направление.

Също така в тясно сътрудничество с технологичния ни партньор Typesense работим по въвеждане на напълно нова интеграция, която ще бъде основен елемент при внедряването на headless commerce, позволявайки динамично оформяне на продуктовия каталог в реално време, базирано на векторна индексация и AI. Това ще бъде нещо наистина революционно и нямаме търпение да споделим и покажем повече в идните месеци.

В допълнение - работим по контекстуално търсене, което позволява на крайните потребители да обясняват нуждите си по естествен и директен начин. Това включва разпознаване на потребителски предпочитания и предоставяне на динамични и персонализирани предложения.

Очакваме първата версия на headless commerce още в следващото тримесечие (Q2), като тя ще бъде предоставена на избрани наши партньори за тестване и програмиране върху нея.

Наскоро имахте инвестиционен рунд. Продължавате ли с експанзията на CloudCart, какво предстои в това направление?

С радост мога да заявя, че последните три години бяха изключително успешни за CloudCart. Всяка следваща година бележим по-висок ръст от предходната, увеличавайки бизнеса почти трикратно - свидетелство за нашата постоянна ангажираност към безкомпромисно качество и иновации.

И това е само началото. Предстои ни разширяване и в Германия, където в момента активно подготвяме навлизането ни на пазара. Това е стратегически ход, който следва глобалната ни визия и желанието ни да предоставяме висококачествен продукт на все по-широк кръг от потребители.

Намерението ни е да продължим да инвестираме в развитието на платформата и AI технологиите. През декември 2023 г. затворихме междинна инвестиция от 800 хил. евро, която да ни помогне да ускорим темпото ни по всички нови направления, които сме захванали. През 2024 г. имаме за цел и да затворим рунд от серия А, който да подпомогне усилията ни в посока навлизане в Западна Европа и пълен фокус към автоматизация и оптимизация на процесите на търговците благодарение на AI. Активно търсим стратегически инвеститори, които споделят нашата страст към развитието на технологиите и езиковите модели в AI. Вярваме, че чрез сътрудничество и иновации можем да преодолеем всички предизвикателства и да продължим да предлагаме революционни решения в технологичния свят.