Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email

Трябва стриктно да се измерват вредните емисии от автомобилите

Снимка

Мартин Заимов

Разглеждам себе си преди всичко като политическо, а не експертно лице, особено по въпросите на София. От моя гледна точка ДСБ, СДС и аз като представител на Демократическата партия, имаме следизборно споразумение с кмета Йорданка Фандъкова и с ГЕРБ на общинско ниво, независимо от взаимоотношенията на национално. В този смисъл и от името на тези над 60 000 избиратели, които са гласували за мен, не само коментирам някаква политика, а активно работя за нея. Тази следизборна коалиция има малко повече от една година, за да докаже че има смисъл от нея. За съжаление, за година и половина не могат да се случат много неща в градската политика.
 
Аз съм категорично "за" увеличаването на цените за паркиране в центъра на София именно защото това ще доведе до бързи положителни резултати. Градът е претоварен от автомобили. Градът не може да чака. Не може всички софиянци да страдат от това положение и да не се намери решение. По-важен е интересът на всички софиянци, а не единствено на тези, които ползват автомобили. Средно между 45-50 % от хората в София се движат с градски транспорт, 35% - с колите си, останалите - пеша или с колело. Това означава, че проблемът с поскъпването на зоната касае 35 % от хората. Голяма част от тях също имат интерес от по-високата цена, защото по-лесно ще намират място за паркиране.
 
Някои от възраженията срещу увеличението на цената на синята зона са основателни. Най-основателно звучи това: "Чакайте малко, трябва да има алтернатива". Очевидно, стратегията за паркирането в центъра на града трябва да бъде придружена от стратегия и ефективна програма за създаване на допълнителни паркинги както в центъра, така и на входовете на града. По изграждането на паркинги се работи и програмата за това ще бъде представена заедно с програмата за паркиране. Хората, идващи с автомобил в града отвън трябва да има къде да паркират и това да бъде икономически ефективно за тях за да се качат на градския транспорт.
 
Задачата "паркиране в София" е твърде трудна по следните две причини:
 
1. Визия за придвижването в София, което включва не просто автомобилите и градския транспорт, но и пешеходното и велосипедното придвижване, не съществува. Сегашната уредба е хаотично наследство от комунизма, и не от късните години на комунистическото управление на града, а от 60-те години на миналия век.
 
2. Организацията и администрацията на общината в областта на придвижването все още са изключително лоши. Изключвам кмета и екипа й.
 
Сигурен съм, че кметът Фандъкова и заместникът и Христов ще предложат до една година нова визия за придвижването в София, както съм сигурен, че ще са първите от 20 години насам, които сериозно ще подобрят организацията на общината.
 
За финал, ето една различна мярка, която бих препоръчал, която също би облегчила придвижването в града:
 
КАТ да започне стриктно да измерва емисиите на автомобилите и камионите. Тези от тях, които надвишават законовите норми за вредни газове да бъдат спирани от движение, независимо дали са със софийска регистрация или не.
 
Някой може да каже - "добре, но трябва да има алтернатива, да бъдем по-богати, да си купим по-хубави коли". Да, но за да сме наистина богати, трябва първо да се научим да живеем добре като общност. Градската управа, и в мое лице, има малко повече от година за да покаже, че можем.

Резултати от гласуването на този етап

68%36 гласа
 Благодарим за вашия глас!
32%17 гласа

Елена Старидолска

Модератор
В третия етап на дебатите бихме искали да погледнем на въпроса с паркирането в столицата като част от по-общия проблем с придвижването в София. Поканихме общинския съветник Мартин Заимов да се включи в инициативата ни, не само защото е зам.-председател на Столичния общински съвет, но и е силно ангажиран с темата за трафика в града като председател на работната група, която трябва да подготви генерален план на движението. Оказа се, че той има и други идеи за подобряване на градската среда, за които очакваме вашите коментари.

Междувременно от "Московска" 33 съобщиха, че подготвят кръгла маса, на която ще поканят различни експерти и общински съветници, за да обсъдят концепцията за синя зона.
Снимка

Да

Елен Герджиков

общински съветник от ГЕРБ

Увеличаването на цените за паркиране в новите зони не е самоцел. То е част от цялостна концепция за паркирането в града, която ще помогне за намаляването на трафика. Това е само началото. Целта е с рестрикции да се преориентира политиката за паркирането в София - от проблемите на автомобилите към проблемите на хората.

Основна теза Заключителна теза
Снимка

Не

Георги Свиленски

общински съветник от БСП

Когато се прави концепция за оскъпяването на синята зона, трябва да е ясна целта - дали наистина ще се облекчи проблемът с паркирането или пък ще се налеят пари в "Центъра за градска мобилност". Повишението не е целесъобразно, няма и финансова обосновка каква ще е печалбата и къде ще отиват средствата.

Основна теза Заключителна теза

Резултати от гласуването на този етап

68%36 гласа
 Благодарим за вашия глас!
32%17 гласа
Този етап е приключил

10 коментара

Избор на тип:
Преглед на профил drentchev Рейтинг: 8 Неутрална
29 мар 2010 19:12 1
- +Оценка
-1 +8

Въпросите както винаги са в приоритетите ,явно ръководството на общината на този етап счита ,че не е уместно да започне да изпълнява пълноценно задълженията си по контрола на почасовото платено паркиране ,какво имам предвид :
1.Да премахне привилегията за безплатно паркиране на служителите на МВР /всички паркиращи знаем ,че тя съществува и всяко отричане би било лъжа /
2.Да следи за спазване на двучасовия режим на паркиране на абсолютно всички МПС с изкл. на инвалидните те са на четири часа
3.Да направи абсолютно всички улици синя зона без пролуки за безплатно паркиращи в сега съществуващия периметър
4.Да свали всички паркиращи от тротоарите с отмяна на наредбата ,която позволява това ,като ги превърне в нарушители .
5.Да се грижи за местата за паркиране /зимата да ги почиства от сняг и лятото да ги маркира ,там където е необходимо ,в момента навсякъде е необходимо /
6.Да намали броя служители отговарящи за синята зона и да редуцира разходите си за ФРЗ
7.Да не евакуира МПС та ,когато те не пречат на движението ,просто да повиши глобите и събираемостта им.

Едва когато всичко по-горе описано се извърши ,тогава да се прецени от колко места има нужда и на каква цена .
По отношение на живущите в центъра може да се помисли и за една по-висока цена от порядъка на 10% от прихода на едно място в синя зона на годишна база ,като може да се предложи разсрочено плащане на три месеца с различни цветове стикери...

Прочитане на целия коментар
,а евентуално за второ МПС висока цена около 30% от по-горната цена .
Общината трябва да предложи и един по-облекчен режим за превръщането в паркинзи на огромния брой вътрешни дворове в идеалния център на София .

 
Преглед на профил john_law Рейтинг: 515 Неутрална
29 мар 2010 20:27 2
- +Оценка
-1 +3

Трябва да отпаднат всички привилегии за паркиране. Докато има разделение и привилегии - независмо на какъв принцип - дотогава ще има паркиращи S-klasse на места за инвалиди и никаква реакция от страна на "Пакинги и гаражи" или полиция. Само в България си караме на старият партиен принцип - не е лошо да има правила, но нека да важат за другите.

 
Преглед на профил Стефан Василев Рейтинг: 235 Неутрална
29 мар 2010 20:40 3
- +Оценка
-2 +2

Смятам, че оптимизирането на уличната инфраструктура и подобряването на организацията на движение в целия град е ключово за подобряването на движението в центъра на София, а също и по кварталите.
Принципните проблеми са:
1. Улиците са тесни за да поемат толкова коли. трябва да се мисли за разширение където може (дори за сметка на промяна на линиите на градски транспорт).
2. В центъра също и по кварталите много улици за още двупосочни, като в същото време има паркирали коли от едната или от двете страни (в същото време хората имат би трябвало да имат право да паркират пред дома си особено в жилищни райони.
Движението трябва да се организира максимално чрез еднопосочни улици. Дори и по-големите булеварди (Мария Луиза, Христо, Ботев, Опълченска, Дондуков и Жълтите павета и Гурко и т.н.
Дори малките еднопосочни улици може да поемат голям трафик за сметка н булевардите.
3. Градски транспорт в някои райони се движи твърде бавно за да е достатъчно атрактивна алтернатива.
Да се търсят алтернативни маршрути на ГТ, (метрото компенсира някои линии) Някои трамвайни линии да се изместят от средата на улиците към единия им тротоар.
4. Тротоарите наистина трябва да се опразнят от неправилно паркирали коли - включително в жилищни райони. В някои райони тротоарите са излишни широки, за толкова тесни улици, може да се организират като синя зона.
5. Метрото и ГТ мойе да поемат голяма част от трафика, ако се осигурят...

Прочитане на целия коментар
адекватни пакоместа в периферията.
6. Трябва да се стимулира велосипедния транспорт с осигурени паркоместа.

Това са някои проблеми е част от мери които мога да предложа.
Когато организацията на движение е по-добра, хората ще си вършат работата по-бързо в центъра и дори няма да влизат в него ако могат.

_____

www.vassilev12.blogspot.com
 
Преглед на профил Ilian Й Yordanov Рейтинг: 0 "Не"
30 мар 2010 11:49 4
- +Оценка
-3 +1

В никакъв случай не мисля, че е увеличението на цените за паркиране в синя зона преди да се приложат и всички други мерки за подобряване на движението в града, като: отстраняване на каруците в града, паркиране и в двете ленти за движение, несинхринизирани сфетофари, кофи по уличното платно, регулиране на феномена "служебен абонамент"; такса за повикване на "паяк" за отстраняване на блокирали входове и други автомобили; изграждане на паркиниги до всяка метростанция. Увеличението на цените преди тези и / или друг ще създаде усещане за липса на гаранция за целевото изразходване на средствата. След предприемането на тези мерки мисля, че увеличението на цените ще срещне и моето одобрение.

_____

ИЙ
 
Преглед на профил Добре Облечен Бизнесмен Рейтинг: 813 "Не"
30 мар 2010 15:19 5
- +Оценка
-3 +1

Какво получаваме в момента от тази система: Зле очертани с евтина боя правоъгълничета на тротоари и улици. Табели монтирани така че пешеходците да си удрят главите. Същите тези табели пък си противоречат със себе си. Забранено паркирането от 7.30 до 21.30. Разрешено със синя зона от 8.30-18.30. Ами какво става м/у 7.30 и 8.30 и 18.30 и 21.30. Даже по едно време глупаците от П&Г вдигаха колите на хората възползвайки се от тази знакова недомислица. Никакво подобряване на инфраструктурата - дупки като кратери и разбити тротоари около тях. Никакво почистване и поддръжка. Авотомобили с полицейски палки, шапки и пагони на задното стъко, които не плащат.
Какво ще получаваме в бъдеще - пак същото.
Причина за увеличение - повишаване на печалбите на най-непрозрачното предпприятие в България - паркинги и гаражи. Нищо повече. Защо не излезе Фандъкова да каже кой колко прибира от там и защо от паркирането София печелят най-вече частни фирми.
Паркирането в София отдавна е мафия и ще остане такава.

 
Преглед на профил Darth Plagueis Рейтинг: 1453 Неутрална
30 мар 2010 17:41 6
- +Оценка
-2 +2

Несъстоятелноста на СО извира от всякъде. За каквото и да става въпрос, единственото, което им хрумва като решение е увеливане на нещо. Чиста работа - така ще има едновременно повече пари, и няма да им се налага да се размърдат. Като няма ефект - пак ще вдигнат цените и така до безкрай, вече 20 години поне..

А сега по темата - г-н Заимов, сам го намеквате в отговора си като решение, но не мога да разбера защо няма усилия в тази посока - като се оправи градския транспорт, направят се пешеходни зони и велоалеи, като се оправят тротоарите да стават за ходене, хората сами ще слезнат от колите, и тогава няма да има нужда да пипате цени.

Алтернатива задължително трябва да има. Първо се започва от нея, това са нормални неща, не може един общински съветник да не ги знае.
Колкото и да е странно, на мен идеята за паркинги в центъра не ми се нрави. Достатъчно примери има по целия свят - като направите паркинги в центъра, после ще си говорим как не 35%, а 65% от хората пътуват с коли, елементарно е. Просто не трябва да се мисли съвсем първично.

Направете градската среда, градския транспорт, автомобилното движение само ще изчезне!

_____

Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
 
Преглед на профил petko41 Рейтинг: 8 Неутрална
30 мар 2010 18:17 7
- +Оценка
-4 +1

Как М.Займов се кичи с титла "гост- експерт"? Кое му е експертното?Толкова е бил като ш еф в БНБ? Нито е инженер - комуникатор, навря се като съветник, та сега и експерт се писа!! Предател, внук на руски агент.

 
Преглед на профил Павел Рейтинг: 1134 "Да"
30 мар 2010 18:58 8
- +Оценка
+2

Данните, на които се базира изказването на Мартин Заимов - доклада на Мот МакДоналд, не отразяват докрай реалната ситуация в София. Там за 2009 населението на София е 1.27 млн души, а регистрираните автомобили - 750 хил.(доклада може да видите тук http://pavel-yanchev.blogspot.com/2010/03/blog-post_22.html)
Това означава, че на около 59% от населението с регистрирано жителство в София, се пада по една кола. От друга страна същият доклад показва резултати от анкета, проведена с 2500 граждани на София, която дава резултата, който МЗаимов цитира - 35% дял от населенето на София, ползващо кола за всекидневен транспорт.

За преценяване на цялостния трафик на София е грешно да се взимат тези цифри. Те очевидно са подвеждащи, поради това, че не съществува задължителна регистрация по местожителство за постоянно пребиваващите в София (съответно и в други градове). Тякя населението е трудно да се проследи. Правилно е обаче според мен СО да взима именно тези данни, когато се опитва да се грижи за комфорта на жителите си - а именно да намали трафика в центъра. Защото 1.27 млн със своите 750хил коли са тези реално плащат данъците си там. Трафикът е вина не само на тях, но от намаляването му ще спечелят всички.

И аз съм категорично 'ЗА' вдигането на паркинг таксите в центъра. Отново повтарям тезата си от първия етап на дискусията, че...

Прочитане на целия коментар
градският транспорт там не работи заради многото коли, а не обратното. Дори да се подобри качеството на превозните средства, това няма да се случи със скоростта, ако колите още са там. Вдигането на цени на паркиране е дало вече положителни резултати с намаляване на трафика до 22% в градове като Виена - ще даде такива и в София.
Колкото до живеещите в центъра - те трябва да свикнат, че това е правилната посока на развитие за центъра на града. Другата е да се направи платен достъпа до центъра като в Лондон, за което инвестицията е огромна.

За тези, които плачат за алтернатива се строи метро. Не, разбира се, с най-невероятните темпове и качество на света, но то работи и изпълнява ролята си на алтернатива. Въпрос на граждански и професионален натиск е грешките при строежа на първия метродиаметър да не бъдат повторени.

Друга алтернатива за центъра е компания, която да снабди града с велосипеди под наем. Нещо като JCDecaux, която го направи за Виена, Париж, Брюксел, Лион и Сидни. И въпреки че в Париж и Брюксел няма достатъчна инфраструктура за велосипеди - няма обособени велоалеи - шофьорите се съобразяват, защото велосипедирането е институционализирано и подкрепено от общината. София има много по-голям потенциал в това отношение - би трябвало да се довърши започнатото. Трета алтернатива е строежа на паркинги под училищните дворове - добра и не толкова скъпа идея. СО трябва да има желание за прозрачна политика и да намери начин да покаже на данъкоплатците, че парите от вдигането на таксите отиват именно за създаването на алтернативи.

 
Преглед на профил arko Рейтинг: 8 Неутрална
30 мар 2010 19:02 9
- +Оценка
-1 +1

Относно; Проблема с градското паркиране.
-Входяща преписка; Nо.Nо. 7000-633/27.10.1999г., № 7000-774/21.12.1999г., №7000-774/07.02.2000г., № 7000-779/07.02.2000г., 7000-744/28.07.2004г.
-Ваши писма изх. № 7000-774/06.03.2000 г., № 7000-774/26.05. 2000 г., № 7000-774/07 от 14.02.2000г., 7000-774/16.09.2004г., №7000-774/01.10.2004г.
-Адм. Министерки съвет изх. №3841/09/10.12.2009г.
-„Център за градска мобилност изх. № 2069/27.11.2009г.

_____

Панславизма е отрова за българската нация.
 
Преглед на профил arko Рейтинг: 8 "Не"
30 мар 2010 19:05 10
- +Оценка
-2 +1

НЕ.(!)? Трябва да се направи анализ защо Общината не може да постигне (и ПУБЛИКУВА) приходи за една година от едно "паркин-место", които според общоприетите стандарти на IPI-International Parking Institute би трябвало минимум да са около 6-7000 лв., при 70% заетост.
Arcady Gaydov В-к Капитал 2002 г. http://www.capital.bg/show.php?storyid=214613 В-к Дневник статия-анализи от 17.05.2004 г. http://www.dnevnik.bg/analizi/2004/05/16/157868_paeshki_resheniia_ili_rabotesh

_____

Панславизма е отрова за българската нация.
 

Искам да получавам известия за развитието на дебата.

Какво следва?

В следващия етап на дебата общинските съветници Елен Герджиков и Георги Свиленски ще защитят тезите си и ще отговорят на въпросите от форума. В анкетата можете да дадете мнението си по въпроса трябва ли да се увеличат цените за паркиране в центъра на София. Форумът също е отворен за коментарите ви по проблема и по тезите на дебатиращите.