Всяка събота сутрин: култура, изкуство, свободно време.
Още от същото: "Двуличие"
Ако изкуството е река, критиците са нейните брегове - насочват течението, управляват вкусовете и в крайна сметка продажбите. С това верую е направил кариера външно перфeктният герой на The Burnt Orange Heresy (в програмата на есенния "София филм фест"). Подобна роля датчанинът Клаес Банг игра вече в "Квадратът" на Рубен Йостлунд.
Заварваме го в момент на щателно репетиране на уж импровизирана академична лекция, в която първо възвеличава до шедьовър, а после стъпква в прахта случайна картина. Публиката от богати туристи "купува" мнението му и в двата случая. Но едно хубаво момиче от последния ред (австралийката от полски произход с минало на балерина Елизабет Дебицки) прозира манипулацията. Тогава той я прелъстява физически, кани я в следващата си схема.
Тя включва приказно богат и вечно усмихнат персонаж, който влиза в първия си кадър с едно познато Pleased to meet you Мик Джагър без възраст, с целия си перфиден чар, в третата си сериозна роля след "Пърформанс" (1970) и "Мъжът от Елисейските полета" (2001). Фанатичен колекционер, приютил най-търсения световен художник (Доналд Съдърланд) в лятната си къща крей езерото Комо. Той рисува толкова рядко, че всяко негово платно е състояние. Задачата пред критика е да влезе под кожата му и да открадне картината.
Трилърът е в опаковка на любовен нео-ноар, режисира италианският жанров стилист Джузепе Капотонди ("Двойният час"). Здравият сюжет е от романа (1971) на американския крими майстор Чарлз Уилфорд ("Маями блус"). Атмосферата е на хлад и двойственост, с "плуваща" камера и тъжни вокали от Хендел, мотивите на замесените не са каквито изглеждат. Развръзката е жанрово конвенционална, под нивото на натрупаната загадка. Главната ценност са верните актьори и броените бравурни минути с Мик Джагър.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.