🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Изпълнителният директор на "Български пощи" Милен Керемедчиев: Промяната е революционна

Според изпълнителния директор на "Български пощи" промените, които готвят съвместно с Агенция "Митници", защото изискват промяна в манталитета на служителите
Според изпълнителния директор на "Български пощи" промените, които готвят съвместно с Агенция "Митници", защото изискват промяна в манталитета на служителите
Според изпълнителния директор на "Български пощи" промените, които готвят съвместно с Агенция "Митници", защото изискват промяна в манталитета на служителите    ©  Цветелина Ангелова
Според изпълнителния директор на "Български пощи" промените, които готвят съвместно с Агенция "Митници", защото изискват промяна в манталитета на служителите    ©  Цветелина Ангелова
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Какво се споразумяхте с Агенция "Митници"?

Ще създадем Национален център, в който всички пратки, които идват от чужбина, ще бъдат обработвани съвместно от Агенция "Митници" и "Български пощи". Хората ще имат възможност да плащат на пощенското гише, там, където си получават пратката. Това е революционна промяна, защото променя изцяло манталитета на редовия митничар и редовия пощенски служител. Очакваме този център да заработи до три месеца, дотогава трябва да намерим помещение, да създадем съответния софтуер, стиковка между двете институции, но дотогава за облекчение на гражданите,  ще започнем пилотен проект в Столична Митница. Гражданите ще усетят промяната от 25 януари.

Ще има ли възможност за доставка до дома и за плащане онлайн?

Тя и в момента съществува срещу допълнително заплащане. Когато започне да работи Националният център, това ще стане възможно и за провинцията, тъй като всички процедури по обмитяването на пратките ще се извършват там. Що се касае за заплащането по безналичен път, за момента работим върху изграждането на POS терминали.

Предвиждате ли друг тип известяване за пристигнала пратка освен чрез бележка – по email и ли чрез sms?

Има регламент на ЕС, който задължава известията да бъдат и на хартиен носител, а идеята със sms известяване по принцип ни е интересна. Аз съм предвидил да се срещна с омбудсмана по този въпрос, тази директива трябва да бъде изпълнявана от всички.В момента тече ИТ одит в "Български пощи", който ще ни даде представа какво е състоянието на информационните технологии и къде можем да ги подобрим.

Този случай не е ли повод да направите оглед на всички процеси в пощите и да предприемете оптимизация, ако е необходимо?

Категорично правим оглед, но стъпка по стъпка. Изчакваме да мине ИТ огледа, тъй като ИТ дирекцията е гръбнакът на "Български пощи". В момента нещата са малко хаотични, работим по две оперативни системи. Те не са съвместими, тоест не могат да се четат. Следователно в нашия сортировъчен център информацията не може да постъпи онлайн, а чрез флашки. Те пък са заразени с вируси понякога, блокират ни системите. Има доста неща, които трябва да направим, но ИТ одита ще ни даде диагнозата.

Предвиждате ли информационна кампания съвместно с Агенция "Митници" за новата процедура?

Категорично да, защото това, което установихме, че има много пратки с некоректно попълнена информация. Затова ще направим информационни бюлетини, ще ги качим в сайтовете на двете ведомства, ще ги закачим на видни места. Има случаи и се оказва, че не са малко, в които погрешно или непълно попълнените данни водят до това да се премине към физическа проверка на пратката.

Защо служителите ви не са предлагали активно услугата митническо представителство на клиентите ви? Предвиждате ли специални обучения за служителите с цел да променят начина, по който възприемат клиентите си?

"Български пощи" е стара и консервативна институция. Отварянето й и предоставянето на все повече услуги, нормално натоварва нашите служители, които пък понякога не са очаровани да работят повече, отколкото досега. Направихме звено, което ще се занимава с качеството на договорите, на услугите. То ще ни дава много нова информация, ще видим къде има затруднения и ще можем да реагираме веднага. Планираме поне в София да направим допълнително обучение. И двете системи (митниците и пощите - бел.ред.) са тромави, но натискът от ръководоството е много силен и ще стане това, което сме решили.

Ще предлагате ли възможност за проследяване на пратката онлайн?

Това ще е възможно след ИТ одита. Той ще ни покаже каква са възможностите за предоставяне на тази услуга.За момента ние изоставаме от водещите куриерски фирми в някои области. Надявам се до края на месеца да имаме отговор на този въпрос.

А предвиждате ли и опростяване на процедурата за юридически лица, тоест от фирма към фирма?

Да, промените касаят и физически, и юридически лица.

10 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    Avatar :-|
    Al Bundi
    • + 2

    по третият въпрос,
    вчера регламента беше директива :)

    Няма да е проблем ако известивто става и по e-mail с ваш цифров подпис.
    Кактвото трябва ще се прати в ЕС ако имат пропуски ще се поправят :)
    В СМС-а ако има номер на пратка, дължима обща сума за (ДДС,Мита и такси) и e-mail на който е пратено известието с възможност за он-лайн плащане или уговаряне на доставката на адрес.

    Нередност?
  • 2
    Avatar :-|
    SD
    • + 5

    До НДСВ–ГЕРБ кадъра, другаря Керемедчиев: Мушморок, пощенските разходи са платени от подателя и са включено в доставката. 3 пъти заместник-министър беше и не включи на втора, ей....

    Нередност?
  • 3
    Avatar :-|
    .
    • + 4

    Господине, вие не се ли изложихте достатъчно, като генерален консул в Дубай?! Какво търсите и в пощите?

    Нередност?
  • 4
    100jan avatar :-|
    100jan

    До коментар [#3] от ".":

    Само там да беше, медал "Стара планина" щеше да получи :))

    Да припомним и уж случайното му появяване пред българското посолство в Москва, когато уж случайно една руска телевизия снима репортаж за опашките. И как уж решиха проблема. А после? А после отиде в Грузия уж да я помирява с Русия, след нахлуването на последната. И там големи "успехи" постигна :))

    Да го пратят на мястото на Желева сега :))

    Нередност?
  • 5
    vitamina avatar :-|
    Lili
    • + 1

    Дано "революционната промяна" да доведе до доставяне на пратките над 2 кг. в районните пощенски станции и до отпадане на таксата от 4 лева при получаването им в пощенската станция при митницата (практика въведена от БГ Пощи само за София?!?)

    За повече информация по проблема: http://www.facebook.com/group.php?gid=287178641884&ref=ts

    Нередност?
  • 6
    Avatar :-|
    Солунската митница...

    Няма вече - Солунската митница - има вече само - NQTIONАL CUSTOMS АGENCY...?!

    Нередност?
  • 7
    Avatar :-|
    тод
    • + 3

    докато хора като този са директори някъде...където и да е..нищо хубаво няма да се случи в БГ. Тъжна държава..само това мога да кажа... Антония Първанова...Борис Велчев..Милен Тухларев/Кереметчиев..незаеними висококвалифицирани кадри..

    Нередност?
  • 8
    Avatar :-|
    Изпатил

    Какви ИТ, какви 5ст. Ако мислите че "Промяната е революционна" то вие ще би трябвало да сте "ПЕНСИОНЕР". С чакане и гадаене нищо не става... Случи се да получавам пратка точно когато когао се бяха събрали да мислят голямата промяна. 6-7 човечета спорят от кое гише какво да става... Имам чувство че след 1-2 година ще имаме нужда от поредната "Промяната е революционна" , но какво да очакваш от кадър като този.

    Нередност?
  • 9
    Avatar :-|
    Клиент

    Български пощи" е стара и консервативна институция. Отварянето й и предоставянето на все повече услуги, нормално натоварва нашите служители, които пък понякога не са очаровани да работят повече, отколкото досега.

    Ами подмладете се ! От какво зависи да работите качествено ?

    Нередност?
  • 10
    Avatar :-?
    Антимитница
    • + 1

    Г-н Керемедчиев, имате ли подготвени служители за "революционната компютърна промяна", защото те са свикнали да работят с мазните си тефтери от едно време? Колко ще струва "преструктурирането" на кадрите?

    Прави ли се одит на пуснатите и получени известия по шипинг адрес или това са само "едни листчета" на хартиен носител?

    Има ли обратна връзка за вече взета/получена пратка от ЕС и колко време са обработва инфорамцията, за да се преодостави обратно до изпращача?

    Кой е отговорен за "отворените и преопаковани колети" от ЕС без присъствието на получателя?

    Нередност?
Нов коментар