Близо 22.5 млн. лв. ще струва поредното кръгово кръстовище в София
Строителството на съоръжението на бул. "България" и бул. "Гешов" може да започне през есента
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Кръстовището на две нива при бул. "Акад. Иван Гешов" и бул. "България", което се очаква да бъде едно от решенията за отпушване на трафика в София, вече е на крачка от изпълнението си. Транспортният възел е част от проект, който стартира още през 2009 г. за пет такива обекта и получи одобрение за заем от Европейската инвестиционна банка в размер на 44.6 млн. евро. Още през 2008 г. бяха проведени търгове и избрани изпълнители, като три от кръстовищата - в "Младост", при телевизионната кула и при пресичането на бул. "Акад. Иван Гешов" и ул. "Георги Софийски", вече са готови. За тази година е предвидено строителството на останалите два – на бул. Акад. Иван Гешов" и бул. "България" и при Семинарията.
Срок от 230 дни
Изграждането на транспортния възел на бул. "Акад. Иван Гешов" и бул. "България" е планирано да започне през втората половина на тази година, а стойността на обекта е 22.4 млн. лв. без ДДС. Изпълнител на поръчката е "Балканстрой", като срокът, в който трябва да бъде завършено кръстовището, е 230 дни.
Проектът е разработен на две нива, като горната му част ще бъде във вид на кръгово движение, което е нововъведение за България. "Това решение бе наложено, след като използвахме данните от трафика и установихме, че всички зони за движение на кръстовището са еднакво натоварени", каза Сергей Стойков, директор на фирмата изпълнител. По негови думи така преминаването през кръстовището в пиков час ще става най-много за 2 минути.
Второто ниво
Идейното решение за транспортния възел предвижда вантова конструкция за второто ниво на съоръжението. Кръговата конструкция ще бъде заключена между дванайсет стоманени въжета от вътрешната страна на кръга и още четири от външната. Те ще бъдат закачени върху масивна средна колона, които ще държат конструкцията на кръговото движение. При изграждането на това кръстовище ще бъде завършен целият цикъл за връзка между западната и източната част на града. Една от целите на проекта е движението в зоната от бул. "Възкресение" до Южния парк да бъде изцяло без светофари.
Движението по горното главно ниво на кръстовището ще е кръгово и в две ленти. На долното ниво ще бъдат забранени левите завои и именно така преминаването по него ще е възможно в рамките на две минути. Движението на входовете и изходите към кръга също ще е двулентово.
В процеса на изграждане на кръстовището ще бъде построена и пешеходна пасарелка с два асансьора, за да бъдат премахнати и светофарите на ул. "Урвич".
41 коментара
това е абсолютно малоумен проект! как е възможно такова безхаберие? единствената полза от "съоръжението" е премахването на левия завой. типично по български - строи се кръгово и отдолу - светофари...
Бутиково кръгово за 22,5 млн.- вярно казваше Дянков, кризата е отминала.
не разбрах защо ще строят скъпа и нестабилна въртележка с цел облекчаване на трафика?!?
До коментар [#3] от "Rage Against":
Ако само това не разбираш, с мед и масло ще те храним....
Това правене на вантово кръстовище е определено една изгъзица, но може да се направи и по "класическия" начин на опори....
По голем проблем са само двете платна по кръга, кръговото в две платна при ТВ кулата на Др.Цанков вече яко затормозява движението...
До коментар [#3] от "Rage Against":
Защото могат
Стига бе!
как може такова крадене!
До коментар [#4] от "boby1945":
Буби,
много си оригинален днес. не мога да позная оная стара сбръчкана комунистическа кожа, която редовно се влачи във форума :)
Точно пък това кръстовище изобщо не се нуждае от отпушване. Има къде, къде по-належащи кръстовища за отпушване.
Явно целта е да се усвоят едни средства...
В София няма никаква визия за транспорта. Този тип "кърпене" само премества задръстванията на следващото кръстовище... После ще правим ли кръгово и на НДК? На Орлов мост?
Иначе добре са напасва: "кръгово движение" - като в "повече коли - повече задръствания - повече пътища - повече коли..." Да не забравяме и обръчите от фирми! А всъщност има и други неща, които се движат чрез търкаляне - метро и колело например.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.