Близо 6 млн. лв. на километър ще струва обходът на Ахелой

Разширяването на пътя до Слънчев бряг гони 66 млн. лева

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) обяви и последната (трета) тръжна процедура за разширението на пътя Бургас - Слънчев бряг. Тя е за обхода на Ахелой с дължина 4.5 км и прогнозна цена 26 млн. лв., или 5.7 млн. лв. на километър. В момента се избират изпълнители на още две отсечки - обхода на Поморие (20 млн. лв.) и на участъка между Ахелой и Поморие (20 млн. лв.). След изпълнение на проектите, което няма да се случи в близката година, от двулентов пътят до Слънчев бряг ще се разшири до четирилентов, а допустимата скорост ще се увеличи до 100 км/ч. Много над капацитета си

В момента трафикът от и до Слънчев бряг преминава през Ахелой, което затруднява придвижването и замърсява въздуха в града, посочват от пътната агенция. Реалната скорост на движение през летните месеци е 30 км/ч. Проектът за обхода предвижда извеждане на трафика от

града на кръговото кръстовище при км 207, изграждане на нов четирилентов път, който ще заобикаля Ахелой от север, и включване в главния първокласен път I-9 при км 212. Срокът за изпълнение е 365 дни, а оферти от потенциалните изпълнители се събират до 19 септември.

Другите отсечки

За изграждането на допълнителни платна на пътя Бургас - Слънчев бряг във въпросните участъци се говори от години. Проектите се забавиха заради отчуждения, спорове на черноморските общини с държавата за финансиране и липса на пари за самия ремонт. Средства се търсеха от оперативните програми, програма "Транзитни пътища" на Световната банка и в крайна сметка правителството реши да плати от бюджета. Пътят е натоварен целогодишно, а след проливни дъждове през 2014 г. беше залят от вода и временно затворен. През летния сезон пък интензивността на движението е толкова висока, че задръстванията са ежедневие и изнервят превозвачи и туристи.

В момента пътя от Бургас до Слънчев бряг е с 4 платна само в участъците Бургас - Сарафово и Равда - Слънчев бряг. Сега приоритет са обходите на Ахелой и Поморие и на участъка между тях. Поръчката за изграждане на допълнителни платна между двата бъдещи обхода тръгна през април и е с прогнозна цена 20 млн. лв. От пътната агенция обясниха, че в края на май са постъпили седем оферти, но тръжната комисия все още не е подготвила протоколите, затова не могат да ни съобщят имената на участниците.

Осем оферти постъпиха в търга за обхода на Поморие, който тръгна още през 2015 г. Сред участниците са "Щрабаг", "Трейс груп холд", "Автомагистрали Черно море", както и обединения на "ПСТ груп", "Пътстрой Бургас" (собственост на "Хидрострой"), "Пътно поддържане Сливен", "ИСА 2000", турското обединение "Мейн Иншаат". След отваряне на техническите оферти от конкурса бяха отстранени "ИСА 2000", "Трейс груп холд" и турският участник. От пътната агенция обясниха, че търгът се обжалва пред Комисията за защита на конкуренцията и пред Върховния административен съд (ВАС), а делото е насрочено за 2017 г., затова развръзка не се очаква скоро.

Търси се разпространител за винетките

Пътната агенция обяви търг за разпространител на винетките, които ще се използват до изграждане на тол-система. Договорът със сегашните разпространители - обединение между "ВИП секюрити" и "Български пощи", изтича на 31.12.2016 г. Новата поръчка е с прогнозна стойност 20 млн. лв. без ДДС. Критерият за избор на изпълнител този път не е процент от реализираните приходи (в момента държавата плаща 4.49% на разпространителите след приспадане на ДДС), а най-ниска единична цена за продаден винетен стикер, която не може да надхвърля 1.50 лв. без ДДС. Изискванията към кандидатите са да имат минимален оборот от 30 млн. лв., 20 млн. от които да са от съхранение и транспорт на документи. Те трябва да имат опит с изпълнението на сходни поръчки, да имат 200 бронирани автомобили и 2000 разпространителски пункта, 300 от които денонощни.

3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    rearviewmirror avatar :-|
    Christian Kolev
    • + 1

    Забележете само как пътя обикаля от север (4.5км) , вместо много по-очевидното от юг (максимум 1км). Бас държа че тези три ниви са в регулация.

    Нередност?
  • 2
    fbr45306322 avatar :-|
    MyTwoCents
    • + 1

    То това – добре. Всъщност големият стратегически проект е Черноморска магистрала от Румънската граница до турската.

    Нередност?
  • 3
    flagstone avatar :-|
    flagstoneful

    Добре, защо така от север?

    Нередност?
Нов коментар