Седем са кандидатите за разширението на бул. "Тодор Каблешков"

Проектът за 10 млн. лв. се забави заради включването на трамвайно трасе и нуждата от още отчуждения

Задръстванията по бул. "Тодор Каблешков" са винаги големи
Задръстванията по бул. "Тодор Каблешков" са винаги големи
Задръстванията по бул. "Тодор Каблешков" са винаги големи    ©  Цветелина Белутова
Задръстванията по бул. "Тодор Каблешков" са винаги големи    ©  Цветелина Белутова
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

За реконструкцията на бул. "Тодор Каблешков" в участъка между бул. "България" и ул. "Луи Айер" с дължина 975 м бяха подадени седем оферти. Поръчката е с прогнозна стойност от 10 млн. лв., които обаче не са осигурени в бюджета на София. Тя беше обявена през август, след като общината реши да отдели разширението на булеварда в тази част от проекта за пробива му между улиците "Луи Айер" и "Емилиян Станев", който бе възложен на "Трейс груп холд" още през миналата година срещу 10 млн. лв.

Причина за промяната в договора на "Трейс" е включването на трамвай, промяната в габаритите и нуждата от нови отчуждения по трасето между бул. "България" и ул. "Луи Айер". От отварянето на офертите в петък обаче се разбра, че компанията отново ще се включи в надпреварата за реконструкция на участъка.

Другите кандидати са известната с проблемния ремонт на "Графа" "Джи Пи груп", "Инмат София", "ГБС-Инфраструктурно строителство", която наскоро подписа договор за довършването на Южната дъга на околовръстния път за 140 млн. лв, "Бг Нова" и консорциумите "Геопът Каблешков" и "Инфраструктура 2019 г.".

Според Общия устройствен план на София бул. "Каблешков" е рингов булевард с по три ленти за движение в посока и трамвайно трасе между тях, свързващ "Овча купел" с "Дружба". По-рано се предвиждаше изграждането само на автомобилно трасе с по две ленти за движение в посока.

С велоалея

В документацията на поръчката се предвижда реконструкция на булеварда в близо километровия участък или, по-точно, изграждането на изцяло ново южно платно. По съществуващото и сега северно платно е предвидено изграждането на велоалея и преасфалтиране. Проектът включва още канализация, отводняване и водоснабдяване, улично осветление и електроснабдителна мрежа. Срокът за изпълнение е 180 дни.

"Наблягаме на развитието на трамвайното трасе, защото профилът на "Тодор Каблешков" е основен приоритет. Там е заложен трамваен ринг, който да започне от "Цар Борис", и е с две платна по три ленти с велосипедни ленти в двете посоки", коментира в петък главният архитект на София Здравко Здравков. Той посочи, че е доста вероятно реализацията на проекта да се случи следващата година.

Не е толкова лесно

Освен предвидените общо над 20 млн. лв. по стария договор с "Трейс" и за новата поръчка за реконструкцията на булеварда Столичната община ще трябва да осигури и милиони за отчуждения. От заповед на кмета Йорданка Фандъкова от 24 юли става ясно, че за 20 парцела с обща площ около 8 дка са предвидени близо 1.8 млн. лв., или средно по 230 лв./кв.м. Крайната цена обаче ще бъде определена от съда. На финала пък е процедурата за отчуждаване на други 17 частни имота, които също попадат в габарита на бъдещия булевард.

За продължаването и разширяването на бул. "Тодор Каблешков" се говори още от 2007 г., когато кмет беше Бойко Борисов. Проектът беше включван многократно в годишните строителни програми и винаги беше обявяван за приоритет, особено преди избори. Но с изключение на връзката към бул. "Цар Борис Трети" и прокарването на ВиК мрежите под бъдещото трасе друго не е направено. За новите местни избори обаче темата пак е актуална.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    m17 avatar :-|
    m17
    • - 1

    "Но с изключение на връзката към бул. "Цар Борис Трети" и прокарването на ВиК мрежите под бъдещото трасе друго не е направено."
    Е какъв пък проблем е отчуждаване на маса парцели, нова канализация на 10 метра под земята (от горе през Борис, през бул, Овча Купел), два канализационни колектори, разширяване на Каблешков при Цар Борис. Супер-Игнатов щеше да свърши това за 1 година.

    Нередност?
Нов коментар