🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Шест са кандидатите да ремонтират новото "зелено" трасе на трамвай №5

То ще струва 40.5 млн. лв. по европрограма "Региони в растеж". В търга участват "Трейс", ВДХ, "Щрабаг", ПСТ, "Геострой" и "Монолит"

Нов ще е участъкът участъка на бул. "Цар Борис" III от "Княжево" до Съдебната палата
Нов ще е участъкът участъка на бул. "Цар Борис" III от "Княжево" до Съдебната палата
Нов ще е участъкът участъка на бул. "Цар Борис" III от "Княжево" до Съдебната палата    ©  Георги Кожухаров
Нов ще е участъкът участъка на бул. "Цар Борис" III от "Княжево" до Съдебната палата    ©  Георги Кожухаров
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Общо шест са кандидатите, подали оферти за ремонта на релсите по маршрута на трамвай №5 в участъка на бул. "Цар Борис" III от Княжево до Съдебната палата. Това е третата процедура, която Столичната община обявява, след като реши да промени проекта през 2019 г. Новият план предвижда озеленено трасе в частта между Руски паметник и Македония и линеен парк с множество пешеходни пространства и велоалея. Ремонтът се чака вече от три години и е един от най-належащите в столицата заради множеството повреди, които старите релси предизвикват, както и заради силния шум от преминаването на трамваите, което причинява неудобства на живущите.

Сега срокът за ремонтът на релсите е две години, което значи, че ако няма забавяне при избора на изпълнител, ще бъде завършен след средата на 2022 г.

Трамвайната отсечка е дълга 16 км, като за нея са отделени 40.5 млн. лв. от оперативна програма "Региони в растеж". Те са част от т.нар. втора фаза на проекта за интегриран градски транспорт в София на стойност 125 млн. лв., 107 млн. от които са безвъзмездна финансова помощ.

Участниците

По-голямата част от кандидатите са добре познати и големи български фирми. Три от тях са подали оферти и при провеждането на последния търг за ремонта на трасето през 2018 г. Това са "Трейс груп холд", която сега участва в консорциум и последно спечели поръчката за реконструкцията на бул. "Тодор Каблешков" в частта между булевардите "България" и "Луи Айер", ВХД (бившето "Водстрой 98") и "Щрабаг". Австрийската фирма този път участва в консорциум с българския си клон "Страбаг", докато преди е била в обединение "Страбаг Витоша". Тя последно подаде оферта за реконструкцията на бул. "Първа българска армия" в кв. "Орландовци" за 10 млн. лв без ДДС, за който се състезава с "Трейс груп холд" и ГБС.

Нови участници са обединенията "Геострой-Юнайтидгруп-Трансремонстрой", което включва едноименните фирми, и "Трамвай 5 - 2017" с участието на "Монолит София" и Х.С.С. Шестият участник е "ПСТ груп", която беше избрана да извърши ремонта на софийския градски център в Зона 4, но впоследствие по нареждане на общината спря строителната дейност.

Финалистът в последния търг от 2018 г. за ремонта - "Джи Пи груп" явно е решил този път да се въздържи от участие в новата надпревара. Фирмата всъщност сама се отказа от предишната си победа, след като премиерът Бойко Борисов я сложи под ембарго за бъдещи търгове докато тече разследване срещу тях.

2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    sfasaf avatar :-|
    sfasaf
    • + 1

    Може да се допълни, че споменатият линеен парк ще е по площад Македония, не на цялото трасе.

    В началото като прочетох статията и се изненадах относно линейния парк, защото по голяма част от трасето на 5-цата има локална улица откъм квартала.

    Нередност?
Нов коментар