ЦГМ не може да каже колко глоби за неправилно паркиране е наложил
Това поставя под въпрос ефективността на новите фишове, които трябваше да се налагат дори в отсъствието на шофьорите
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
В началото на ноември Центърът за градска мобилност на София започна да налага нов вид глоби за неправилно паркиране в отсъствието на шофьора. Заявката беше, че по този начин градът ще се "изчисти" от автомобили в зелените площи, по трасетата на градския транспорт и тротоарите. Беше обещано контрол да се осъществява и по кварталите, а не само в платените зони.
Месец по-късно обаче ЦГМ не може да каже колко неправилно паркирали шофьори е глобил. В отговор на заявление за достъп до обществена информация, което "Капитал" изпрати, от общинското дружество казват, че не разполагат с информация за броя на глобените шофьори за първите три седмици от ноември, колко от тях са платени, както и общата сума на наложените глоби.
Това, че дружеството не отчита тази си нова дейност, прави доста любопитен въпроса как ще докаже доколко е ефективна иначе гръмко обявената преди месец реформа. Странно е и откъде в такъв случай зам.-кметът по транспорта на София Кристиан Кръстев е разбрал колко неприсъствени фишове са издадени за първата седмица от старта на новата акция. Тогава той обяви, че възлизат на над 400.
Искахме, ама нямаме желание
Новината за новите неприсъствени фишове даде надежда, че след години бездействие градът най-сетне ще предприеме по-строги мерки за нарушителите. Резултатът от липсата на контрол, както и смислена данъчна политика доведе до огромния проблем, който виждаме днес - улици и тротоари, препълнени с коли, задръствания и все по-мръсен въздух.
Вероятната причина толкова дълго време ЦГМ да се въздържа от санкции, както и да не казва дали сега са налагани такива, е фактът, че не може да предложи алтернатива на глобените. Такава например са многоетажните паркинги, за които по принцип има планове, но не се знае на какъв етап са и доколко ще се изпълнят. За да се усети някакъв ефект, трябва да се помисли за регулирането на паркирането в кварталите, по-високи цени в зоните за платено паркиране, които са запълнили капацитета си, както и да се осъществи бързо идеята за строежа на паркинги на общинска земя. Всичко това пък трябва да се прави успоредно и с реформи в системата на градския транспорт, така че да бъде бърз и удобен.
2 коментара
ЦМГ сигурно няма да може да каже и колко коронасубсидиии са получили. Е никак не е малка сумата 1.2 млн.лв.
https://bird.bg/corona/?q=202218735
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.