🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Напуканият асфалт на "Лъвов мост" ще се ремонтира за сметка на изпълнителя

Обединение начело с "Главболгарстрой" е получило 22.2 млн. лв. от Столична община за ремонта през 2014 г.

Големи цепнатини в асфалта се отвориха в района на "Лъвов мост".
Големи цепнатини в асфалта се отвориха в района на "Лъвов мост".
Големи цепнатини в асфалта се отвориха в района на "Лъвов мост".    ©  Надежда Чипева
Големи цепнатини в асфалта се отвориха в района на "Лъвов мост".    ©  Надежда Чипева
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Кръговото кръстовище на "Лъвов мост" в София осъмна с големи пукнатини в асфалта и това бързо породи редица коментари, че общината отново трябва да прави поредния "ремонт на ремонта". През последните месеци градът се тресе от редица примери за некачествено изпълнение, а нелепите оправдания на местната власт в тези случаи предизвикаха и постове в социалните мрежи, че Лъвов мост се счупил "по вина на стоящите на него лъвове".

Обяснението, което дават изпълнителите на ремонта - "Главболгарстрой" е, че пукнатината на асфалта е на мястото на т.нар. дилатационни фуги за топлинни деформации. Тези фуги осигуряват сигурността и устойчивост на съоръжението при рязка промяна от топло към студено и обратно и от фирмата заявиха пред "Капитал", че се чака подходящо време, в което да започне ремонта на асфалтовата настилка. Отстраняването на проблемите ще продължи около два дни.

Ех, това променливо време

"В последните дни заради големите температурни колебания - от +15 до -15 - фугите са поели промените, като на положения върху тях асфалт се е появила пукнатина. Дилатационните фуги са в гаранционна поддръжка и при подходящи метеорологични условия ще се обработят с необходими материал. При обстойния оглед на цялото съоръжение на Лъвов мост е установено, че всички работни фуги изпълняват своите функции", коментираха от "Главболгарстрой". Обектът е в гаранция още три години и затова ремонтът ще бъде част от гаранционната поддръжка, обясниха още от фирмата за "Капитал".

Лошото време обаче се превърна в редовно оправдание на кметството, когато става дума за дефекти - то беше извинение за преремонтирането на новоремонтирания бул. "Тодор Каблешков", както и когато се пропукаха и пропаднаха плочки по "Графа" (каквито впрочем и сега има), както и за пропадналия тротоар при метростанция при ВМА. Обилните валежи се оказаха причина за надигането на релсите в новоизградения участък от третата метролиния.

22 млн. лв. за реконструкцията

Ремонтът на кръговото на Лъвов част започна през 2014 г. и приключи две години по-късно. Изпълнител бе обединението "Лъвов мост", в което участват "Главболгарстрой", "ГБС - Инфраструктурно строителство", "Стройинжект", "Старт инженеринг" и "Пътпроект 2000". За реконструкцията са платени общо 22.26 млн. лв. без ДДС - собствени средства на общината.

В рамките на проекта беше изградено кръстовището на две нива между булевардите "Сливница" и "Княгиня Мария Луиза", а също така бе направен и ремонт на трамвайния релсов път.