Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Ако има голям сектор с много лъчи на интереси на местна територия, това е транспортът. Камионите обикалят Европа. Автобусите са трън в очите на железничарите. А такситата представят себе си като армия, която с лекота премахва модерни явления като Uber. Броят на заетите и клиентите е голям, на фирмите - също. Или пазарните сили не би следвало да срещат прегради по пътищата.
Точно този пазар обаче реши да "преправя" министерството на транспорта малко преди изборите, като влезе в силна серия от нови регулации. Последното управление на премиера Борисов се зае с прокарването на промени, от години искани от таксиметрови компании и автобусни превозвачи. А за да се хареса на многолюдния бранш, то е напът да пожертва възможностите за по-голяма конкуренция и интересите на крайния потребител, който отново ще плати сметката.
Непазарните включвания на министерството на транспорта започнаха, след като подопечното му летище София излезе с решение за драстично вдигане на таксите по време на сериозна криза, което да бъде заплатено от пътниците през билетите.
В края на миналата година парламентът прие окончателно нерегламентираните превози да се наказват със затвор, с което ще се елиминират част от дребните конкуренти на автобусите. А сега министерството се зае и с ограничаването на "необоснованото разрастване на транспортните схеми". Тази му намеса срещу роденото от пазара ще намали междуградските автобуси с една трета и ще усложни превоза на жителите от по-малките населени места. Или ще донесе повече бизнес на определени играчи за сметка на пътниците.
Таксиметровите шофьори пък са напът да си издействат държавно вдигане на първоначалната такса - нещо, което и сега могат да направят, и то без никаква намеса на държавата. Целта на разписването на по-висока минимална цена обаче е да се гарантира, че всички ще вдигнат тарифата. И така отново за пътника ще има по-малко възможности. Последното, въпреки че не получи одобрението на КЗК, явно ще се случи в някакъв размер, като министърът на транспорта Росен Желязков дори заяви, че дължим на такситата вдигане на таксиметровата услуга с един лев. Или управляващите се чувстват длъжни, а сметката се плаща от пътника.
2 коментара
Чалгар, некъпан, знае всичко,винаги друг му е виновен. Що е то?
— Бакшиш сър!
"като влезе в силна серия от нови регулации" ? Какво точно означава това на български език?
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.