Коментар | Повече коли не е решение за по-малко катастрофи
Въпреки че най-смисленото решение е да се инвестира бързо във влакови връзки, в автобусен транспорт и други форми на мобилност извън колите, нищо от това не е направено
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Област Пловдив отново е най-пострадала от пътнотранспортни произшествия. На глава от населението по брой на ПТП това е най-тежко засегнатата област в страната. За това има обяснение - от години насам областта концентрира около основния си град огромна индустриална област, а икономиката на почти целия регион се върти в няколко десетки квадратни километра. Този център засмуква ежедневно десетки хиляди хора и ги "изплюва" обратно вечер. Достатъчно е да седите на входовете и изходите на Пловдив в някой от пиковите часове и ще разберете това.
До никое от тези места не се стига лесно без автомобил. Въпреки че тенденциите са ясни от години, въпреки че най-смисленото решение за бъдещето на тази област е да се инвестира бързо във влакови връзки, в автобусен транспорт и други форми на мобилност извън колите, нищо от това не е направено. Напротив - частните компании са оставени сами да се справят с транспортните неволи, а хората - да се движат с колите си по все по-тесните коридори. Един от най-смъртоносните пътища в страната също е тук - Пловдив - Карлово, където ежедневният трафик е (и буквално) убийствен.
Тази седмица стана ясно, че една от основните транспортни компании в региона - "Хеброс бус", върви към намаляване на дейността си, тъй като има срив в ползването на услугите ѝ. БДЖ от години не може изобщо да се бори за дял в модерната мобилност. Хората искат бърз, удобен, чист и модерен транспорт, на който могат да разчитат и който да решава проблемите им. Нищо от това не е факт. Пловдивската железница, която трябваше да свърже няколко от основните градове, тепърва е на чертожната маса, 20 години след първите планове за нея. Бързата влакова връзка по вече изградените железопътни коридори, за която се говореше, също е доникъде. Продължава да няма адекватен транспорт дори до летище Пловдив.
Проблемът е липсата на каквото и да е планиране и изпълнение на адекватни политики години наред. Вместо това след всяка катастрофа се говори за повече полицаи по пътя, намаление на скоростта и евентуално - ремонт на пътищата. Това е като да залепиш лепенка на отрязан крак.
1 коментар
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.