Mathematics на Ед Шийрън

Концертът на британския поп изпълнител в София предизвика огромен интерес, а системата за билети блокира

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Миналия четвъртък феновете на Ед Шийрън в България емпирично разбраха защо турнето на британския поп изпълнител през 2024 г. е кръстено + - = ÷ x Mathematics. Желаещите да се сдобият с билет трябваше да си припомнят прости математически изчисления и да пресметнат дали мястото им във виртуалната опашка е достатъчно напред, за да влязат в капацитета на Националния стадион "Васил Левски", както и колко точно са 28 хиляди минути докато им дойде редът.

Ако се доверим на системата за продажба на билети, в пика на чакане имаше над 120 хиляди души. Тази маса хора, освен че е два пъти повече, отколкото стадионът може да побере, се оказа и повече от броя на всички гласували на първия тур на местните избори във Варна.

Добрата новина е, че всички 120 хиляди души чакаха във виртуалното пространство. В аналоговия свят това би означавало 60-километрова опашка за покупка на билети или чакащи хора от националния стадион чак до сръбската граница. Което, от друга страна, можеше да се превърне в инициатива за дует между Цеца Величкович и Ед Шийрън.

Така съвсем очаквано системата за продажба на билети се пречупи пред големия наплив от фенове. Заради редица бъгове много хора се оплакаха, че дори когато е идвал техният ред за покупка, не са успявали да я осъществят и са се оказвали отново на опашката, при това най-накрая. Всичко това доведе до чакане с часове пред компютрите при несигурен резултат. Реденето на виртуална опашка обаче не възпрепятства хората паралелно да споделят преживяванията си в социалните мрежи. В деня на продажба родените под щастлива звезда дразнеха аудиторията си със снимки, удостоверяващи успешното закупуване на билети. В палитрата от емоции преобладаваха разочарованията, но с напредването на деня хората на опашката започваха да гледат с насмешка на съдбата. Някои от тях дори се надпреварваха кой е бил най-назад сред чакащите и колко време им е отнело да не си купят билет.

От IKEA също отговориха на разочарованите. В реклама в социалните мрежи те им предложиха своите кърпички, в случай че докато чакат, билетите свършат. Концертното чудо на Ед Шийрън продължи около 12 часа. Вечерта на същия ден достъпът до системата вече беше светкавичен, а места все още имаше. Липсата на драма обаче намалява удоволствието от успеха, защото никой не би написал в социалните мрежи, че бързо и лесно си е купил билет.

Все още няма коментари
Нов коментар