Световни авиационни организации се събират извънредно заради сваления самолет
Срещата ще се проведе в Монреал във вторник и в нея ще участват представители на Международната асоциация за въздушен транспорт
Седмични новини за европейски регулации, бизнес и финансиране.
Международната организация за гражданска авиация (ICAO), която е специализирана за сектора агенция на ООН, свика международна среща в Канада, на която да бъдат обсъдени сигурността и безопасността на въздухоплаването. Това е най-силният засега координиран отговор на индустрията на свалянето на малайзийския самолет над Източна Украйна в средата на месеца.
Срещата ще се проведе в Монреал във вторник и в нея ще участват представители на Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA) – организация, представляваща част от големите авиопревозвачи, Организацията на доставчиците на услуги за навигация на гражданската авиация (CANSO) – представляваща компаниите, осигуряващи контрола на въздушното движение, и на Международния съвет на летищата (ACI).
Събирането в централата на ICAO е в отговор на увеличаващите се призиви за реакция, която да предотврати повтаряне на трагедията с полет MH17, при която загинаха 298 души.
Два източника на Reuters уточняват, че не е ясно какви точно действия могат да произлязат от подобно мероприятие, имайки предвид ограничената оперативна роля на ICAO. Организацията например не издава предупреждения за опасност, свързана със зони, в които се водят въоръжени конфликти.
Кой ще отговаря
Представители на индустрията вече призоваха ICAO да поеме по-голяма роля и да започне да издава такива препоръки. Това обаче няма как да стане веднага, тъй като страните членки разполагат с пълния контрол над собственото си въздушно пространство и може да не проявят голямо желание да предадат този контрол на ICAO.
САЩ, които са най-големият авиационен пазар, бързо охладиха очакванията за каквито и да било сериозни промени в начина на организация на глобалната авиация. Вашингтон даде да се разбере, че в момента "не се стреми към промени".
Сред другите трудности стои въпросът за отговорността – понастоящем всяка държава носи пълната отговорност за осигуряване безопасността на своето въздушно пространство. Т.е. ICAO не би трябвало да бъде обвинявана за инцидент в сектор от въздушното пространство, за което не е издала предупреждение.
Сигурен транспорт
Евентуално разширяване на нейните правомощия освен това би изисквало организацията да получава конфиденциална информация от страните членки относно вътрешните им военни и политически работи. "Към момента ICAO няма поглед върху политическите спорове", обяснява представител на агенцията на ООН. "Не е невъзможно това да се промени, но със сигурност си струва да се помисли по въпроса."
Тони Тайлър, генерален директор на IATA, посочи в специално изявление, че пътуването със самолет продължава да е най-безопасният начин за придвижване. Всеки ден средно по 100 000 полета се извършват по света без инциденти. Миналата година са пътували повече от 3 млрд. души, а загиналите в авиационни катастрофи са 210. Но само за една "черна седмица" през юли - между 17 и 24 - жертвите на три отделни инцидента в Украйна, Тайван и Алжир станаха над 460. КАПИТАЛ Daily
3 коментара
Т.е., новината е, че няма новина и да не очакваме такава. Ми добре.
Що не забранят на руските самолети да летят на ЕС?
Абе Българи,как толкова години можехте без юесейя,а сега да не можете?Той нещо да ви е нахранили???Да ви е изучил децата???Да ви е ПОДАРИЛ???Да ви е ривизирал Приватизацията-Кражбата,на построените при социализма предприятия.На всички подлоги и малоумници,които,ще ми сложат минуси.Тъпаци,мислите ли,че като всичко покрай вас изгори,вие ше се радвате на добър Ланшафт???
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.