Интересът към нестандартни места за организиране на събития нараства

Кои са новите места, предоставящи възможности за организиране на различни бизнес и неформални събития.

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Текстът е част от специалното издание на "Капитал" Events Kit

Преди време голяма логистична компания, която чества своя рожден ден, превози гостите си до мястото на събитието със специална влакова композиция – истински музей на релси, съставен от царски вагони, които малцина са виждали. Интересът към нови, нестандартни пространства за провеждане на конференции, презентации, изложби, фестивали (и дори сватбени церемонии) се покачва, а заедно с това се увеличават и предложенията в тази бизнес ниша. Представяме някои от местата, предоставящи възможности за организиране на различни бизнес и неформални събития.

hOUR SPACE - София

hOUR SPACE в София предоставя модерни, напълно обзаведени стаи в центъра на столицата (ул. "Иван Вазов" 38) с разнообразни опции за наемане - почасово, на ден, за месец, както и според конкретните нужди. Разполага с пет стаи, както и със стаи за събития с 20 и 30 места, снабдени с бърз интернет, принтер, скенер. "Пространството е с фокус върху дейността на психотерапевти и психолози и провеждането на индивидуални терапевтични сесии или групови срещи, но е подходящо и за друг вид събития. Тук се организират семинари, обучения, лекции, презентации, занимания по йога, медитация, танцова терапия, групи за взаимопомощ и др.", обясни Десислава Димитрова, PR специалист. Подходящо е и за делови срещи и интервюта. Цената е 20 лева на час за наемане на по-малката зала (с 20 места) и 30 лв. – за по-голямата (с 30 места).

През 2018 hOUR SPACE изпълнява целогодишен проект "Психотерапията е за всеки" и всеки месец организира благотворителни лекции със специалисти в областта на психичното здраве. Темите са разнообразни - например "Стресът и работещият човек", "Взаимоотношения в семейството". "Входът е 10 лв., като събраните средства даряваме на активно работещи неправителствени организации", уточни Десислава Димитрова.

Art Ground - София

Art Ground – София (ул. "Граф Игнатиев" 3, 2 ет., ап. 4), предлага уютна обстановка с мебели във френски стил, камина, огромни огледала, пиано. Мястото е подходящо за семинари, обучения и корпоративни събития (за до 100 души, ако е тип коктейл), за занимания по йога, танци, дори за моминско парти или тематичен рожден ден например. Има вариращ брой седящи места и маси, които могат да бъдат подредени в различни конфигурации. Сред предлаганите услуги са оптичен интернет, мултимедия, принтер, професионално озвучаване, кетъринг, оборудван кухненски ъгъл и бар. "Цената за наемане зависи от броя на часовете, в които ще се ползват помещенията. При по-дългосрочни делови отношения се предлагат отстъпки. Средната цена за час е 50 лева", уточни Гергана Боева, мениджър на Art Ground.

"Книгата"/The Book - София

"Книгата" е ново място за литературни преживявания в София. Намира се на ул. "Георги С. Раковски" 193, където на площ от над 300 кв.м е разположена камерна сцена, обградена от 120 седящи места. Пространството е територия, подходяща за срещи с български и чуждестранни писатели и музиканти, за представяне на книги и литературни четения, дебати, джаз концерти, литературни събития с фокус към децата. Според създателите това е едновременно място за питие и среща с приятели; място, на което може да останете сами с любимата си книга, да попаднете на концерт, на камерно сценично събитие, откриване на изложба или разговор с известен писател. Цената за наем зависи от часовия диапазон, времето за наемане на пространството, като за български автори има преференции, обясниха от "Книгата".

"Склад" - Пловдив

Това е бивш тютюнев склад и ново място за култура и изкуство на ул. Екзарх Йосиф" 16 в "Тютюневия град" в Пловдив. "Склад" е инициатива на фондация "Пловдив 2019", която се помещава в същата сграда, а кварталът се използва за артистични акции, инсталации, изложби и други арт събития.

"В "Склад" разполагаме с четири зали, от които двете са предназначени за експозиции и прожекции. Другите две са с капацитет до 200-250 седящи места. Предлагаме стандартно озвучаване и проектор. Събитията, които досега са организирани тук, са предимно работилници, обучения и конференции, провеждаме и част от програмата на Европейска столица на културата. Организират се също суинг танци, представяния, изложби, дискусии", коментира Александрос Цицос, директор маркетинг и комуникации във фондация "Пловдив 2019". Цената за наем на помещения в "Склад"-а зависи от естеството на събитието и се договаря индивидуално.

"Малката базилика" - Пловдив

Археологическият комплекс "Малка раннохристиянска базилика" в Пловдив (бул. "Княгиня Мария Луиза" №31А) датира от втората половина на V-VI в. През 2010 - 2013 година с подкрепата на фондация "Америка за България", Министерството на културата и община Пловдив е извършена цялостна реставрация на обекта, който е със статут на паметник на културата от национално значение.

В "Малката базилика" се провеждат работни срещи, четения на книги, камерни концерти, изложби, конференции", обясни Рая Маринова, заместник-директор на общинския институт "Старинен Пловдив".

Според тарифата, определена от общината, за мероприятие, което трае цял ден, се плащат 1200 лв., за изяви до 4 часа – 600 лв., а до два – 300 лв., за представяне на изложби до седем дни – 240 лв. Има възможност за избор дали събитията да се организират само в сградата или само в двора на базиликата. Тогава цената е 600 лв. на ден, 300 лв. за мероприятие до четири и 150 лв. - до два часа. Цената за ритуали по сключване на граждански брак е 300 лв.

ZaraLab - Стара Загора

ZaraLab - Стара Загора (бул. "Княз Александър Батенберг" 28), е център за активни млади хора, които се интересуват от електроника и дигитални технологии. Мястото предлага комбинация от учебна зала, споделено работно пространство, хардуерна работилница.

ZaraLab предлага офис пространство на хора, които работят независимо, в различно време от деня и с различна продължителност и които споделят общи ценности. Тук се организират различни обучения с IT и бизнес насоченост - семинари, дискусии, презентации. Сред тях са и обучения и консултации за безработни лица, студенти, майки, хора с идеи или със свободна професия, които искат да започнат бизнес начинание. Организират се също лагери за момичета и млади дами за развиване на техните лидерски умения, предлагат се обучения по бизнес умения и маркетинг. Общата цел е да се предостави възможност на хората да създадат и развият собствена компания.

"Предлагаме зала с 80 места и мултимедия, сервизни помещения, кафе машини, кетъринг. Наемът за споделено работно пространство и за организирането на различни събития е по договорка. Има възможност и за абонамент – например един път в седмицата, два пъти в месеца и всякакви други комбинации", обясни Милка Иванова, координатор в ZaraLab.

"Къщата на архитекта" – Стара Загора

"Къщата на архитекта" в Стара Загора (ул. "Сава Силов" 37) е от 1923 г. и е личният дом на архитект Христо Димов, създател на много сгради в града. През 1974 г. е обявена за паметник на културата, а от 2012 г. се стопанисва от Сдружение за съвременно изкуство и култура " Различният поглед". Организацията провежда разнообразни дейности, свързани с изкуство и наука, както и специални събития за деца и младежи.

"Осем поредни години организацията е инициатор на ежегоден младежки фестивал на изкуствата "Различният поглед" – платформа за танцово, музикално, театрално и цирково изкуство, кино, графити, изложби, приложни ателиета, занаятчийски работилници, екология, спорт и неформални занимания. Две поредни години поддържаме малкия салон на единственото запазило се независимо кино (бившето кино "Комсомол"), което преименувахме на "Различният Комсомол". В него представяме селекция от световни кинофестивали и независимо некомерсиално кино. В "Къщата на архитекта" продължаваме да доказваме, че дори с малко средства може да се правят добри и интересни неща", обясни Бояна Каниду, член на управителния съвет на сдружението.

"Къщата" разполага с изложбено пространство, читалня, огромна веранда, двор. Възможно е трансформиране на площта според характера на събитието. Тук се организират лятно кино (с външни екрани), изложби, младежки вечери, концерти с джаз на двора, нощ на изкуствата.

"Къщата" е отворено пространство за събития на неправителствени организации, свързани с екология, психология, изкуства, социални дейности. Наемът за организиране на събития е 25 лева за два часа", уточни Бояна Каниду.

Хотел "Интернационал" - "Златни пясъци"

Хотел "Интернационал" (на Крайбрежната алея) в комплекс "Златни пясъци" предлага над 10 зали с модерно оборудване и Wi-Fi достъп, подходящи за обучения, бизнес срещи, семинари, изложения, тийм билдинг програми, както и за сватби и тържества. "Ежегодно сме домакин на повече от 100 събития от всякакъв тип и мащаб с от 20 до 1500 участници. Имаме възможност за разделяне на залите според броя на участниците, мебелите са мобилни и могат да се групират според нуждите", отбелязва Нели Недялкова.

Хотелът разполага с амфитеатрална зала с над 380 места, подходяща за конгреси, представления, семинари. "Разполагаме и с VIP зала на 17-ия етаж, която е с лимитиран достъп и с най-високо ниво на обслужване. Тя е подходяща за срещи от високо равнище с до 14 участници", обясни Недялкова. Цените за наем се договарят.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар

Още от Капитал