Ново начало: Honor залага на AI в битката на смартфон пазара

След отделянето си от Huawei компанията започна глобална експанзия, като целта е до три години 50% от продажбите да са извън Китай

Главният изпълнителен директор на Honor Джордж Джао очаква растеж от над 100% в Европа през тази година
Главният изпълнителен директор на Honor Джордж Джао очаква растеж от над 100% в Европа през тази година
Главният изпълнителен директор на Honor Джордж Джао очаква растеж от над 100% в Европа през тази година    ©  Honor
Главният изпълнителен директор на Honor Джордж Джао очаква растеж от над 100% в Европа през тази година    ©  Honor
Бюлетин: DemistifAI DemistifAI

Седмичният бюлетин на Капитал и Digitalk DemistifAI е вашия източник на информация за еволюцията на изкуствения интелект и неговото въздействие върху бизнеса.

Три години след отделянето на Honor от Huawei, 2023 г. беляза тоталната промяна на стратегията на китайския производител на смартфони и завръщането му на европейския пазар, и то с нескрити амбиции. В центъра им, както и при немалко други компании в индустрията, е изкуственият интелект, сгъваемите телефони и модели от по-високите класове.

През 2020 г. брандът се отдели от бившата си компания майка Huawei след американските санкции срещу нея и спирането на услугите на Google от телефоните й. Постепенно Honor започна да изгражда собствена стратегия - първо в Китай, а после и останалия свят - поетапно в Азиатско-Тихоокеанския регион, Близкия изток и Африка, после Латинска Америка, а през 2023 г. и Европа, включително и България. Компанията в момента е собственост на Shenzhen Zhixin New Information Technology Co. Ltd, държавно предприятие, което е на общинските власти в град Шънджън, където е базирана Honor.

"2023 г. дефинира първата ни година на европейския пазар. Не искахме да бързаме и да сме агресивни, а стратегията ни да следва стъпка по стъпка. Така, през миналата година продажбите ни извън Китай пораснаха с 200%, благодарение и на европейските пазари, а през тази година очакваме още 100% растеж", заяви пред журналисти главният изпълнителен директор на Honor Джордж Джао по време на Мобилния конгрес в Барселона в края на февруари.

Докато като подбранд на Huawei Honor произвеждаше смартфони насочени по-скоро към по-младежка аудитория и по-ниските сегменти, сега компанията залага глобалното си бъдеще на телефони от премиум категории и сгъваеми модели. Но в центъра на стратегията е най-модерната фраза в технологичния сектор през последните две години - изкуственият интелект.

На Мобилния конгрес в Барселона през февруари Honor представи новия си модел Magic 6 Pro, който използва първия според компанията intent based интерфейс, който може да предвижда нуждите на потребителите през смартфона. Базираната на AI технология може да анализира съобщения и снимки и да разбира намеренията на потребителите спрямо ежедневното им поведение при използване на устройството.

Тъй нареченият Magic Portal например може да "вижда" адреси в даден имейл и директно да насочи потребителя към Google Maps, като по този начин му спести няколко стъпки. Или пък може да разпознава обекти на екрана (примерно в Instagram) и да ги намира бързо в онлайн магазини. От компанията твърдят, че новата технология ще спестява изключително много време на потребителите и ще поддържа над 100 от най-ползваните приложения в цял свят.

Според Джордж Джао, подходът на Honor по отношение на изкуствения интелект е хибриден - както да внедрява AI на своите устройства, като по този начин предпазва данните на потребителите, така и да работи с клауд базирани решения и външни партньори. Друга AI технология, върху която компанията работи, е проследяването на погледа през устройствата, като по този начин потребителите може да вършат задачи без да използват ръцете си, примерно да отговарят на обаждания или да браузват в интернет.

За целта в Honor увеличават и развойния си екип, както и партньорствата си с водещи компании като Qualcomm, Microsoft и Intel. В момента компанията има близо 7000 R&D специалисти в различни центрове и лаборатории, с които да подкрепя иновациите в компанията.

Пазарните амбиции

В момента основният пазар на Honor е Китай, където за 2023 г. производителят е втори по продажби (след Apple ) с дял от около 17% и лек спад през годината. Според Джордж Джао целта е до три години регионите извън Китай да носят половината от продажбите. Ако се съди по данните за 2023 г. това е постижима цел, тъй като през 2023 г. делът им е 23% спрямо 9.8% година по-рано, не на последно място и заради пълното навлизане в Европа. За последното тримесечие на миналата година Honor е пети по продажби в Европа и Близкия изток.

Много от смартфон производителите фокусират усилията си в областта на изкуствения интелект в момент на забавяне на глобалния пазар, тъй като потребителите по-рядко сменят устройствата си заради липсата на огромни иновации и фактори като инфлация и икономическо забавяне. През 2023 г. глобалните продажби на смартфони са спаднали с 3.2% до 1.17 млрд. бройки - втора поредна година на спад, казва консултантската компания IDC. Според нейните прогнози през тази година ще бъдат доставени 170 млн. AI телефона от ново поколение, спрямо около 50 млн. през миналата. Извън хардуера очакванията са на пазара да се появяват най-различни захранвани от AI решения, които тепърва да носят приходи.

И в България

Honor е познат бранд в България от години, но през миналата година поднови пазарните си усилия с нов екип и продукти, следвайки глобалната стратегия на компанията. Производителят вече пусна няколко модела на пазара, а през тази година усилията са фокусирани върху премиерата на новия Magic6 Pro и сгъваемите смартфони.

"Имахме силна финансова година в региона през 2023 г. Нямаме конкретна цел за продажбите си през тази година, но растежът ни ще е трицифрен в процентно изражение. Вярваме в дългосрочното развитие на марката на мобилният пазар в България и ще се позиционираме като водеща технологична компания, а не просто "производител на смартфони", заяви пред "Капитал" Стенли Ян, генерален мениджър на Honor за Югоизточна Европа.

Според него към момента усилията са насочени към налагане на флагманските устройства в България, като постепенно ще бъдат добавяни и други устройства като лаптопи.

2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар