"Капитал Авто": Автомобилната индустрия във времена на коронавирус
Специално издание на "Капитал" за дигиталната трансформация в автомобилния сектор
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Като лакмус за състоянието на икономиката автомобилната индустрия първа страда при проява на кризи и е сред последните, които се възстановяват. Очаквано, безпрецедентната парализа на икономическия живот заради епидемията от коронавирус удари силно сектора. Най-малкият проблем беше отмяната или отлагането на знакови автосалони като тези в Женева, Детройт, Париж, Пекин...
На практика всички големи заводи в Европа, Китай, САЩ и т.н. бяха затворени. Спряха производство голяма част от доставчиците за индустрията, включително и в България. Това доведе до намаляване на производството с над 1.5 млн. броя до началото на април само в Европа. Недостиг на автомобили обаче не се очаква, защото и продажбите се сринаха главоломно - с над 50% за март, само част от който попадна в дните на икономическа парализа. В неплатен отпуск са над 1.1 млн. европейци, пряко ангажирани в производството на автомобили.
В този брой на "Капитал Авто" разказваме как се промени бизнесът на вносителите и сервизите. Даваме и съвети как да дезинфекцирате колата си. Но надникваме и отвъд пандемията, защото животът продължава. Компаниите не спират с представянето на най-новите си модели и да работят по следващите поколения автомобили. Затова сме се опитали да обобщим най-интересните тенденции, да представим част от важните модели, като обръщаме внимание и на най-важните аспекти на пътната безопасност.
Приятно четене!
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.