🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Тротинетки vs мотоциклети

Електрическите тротинетки удариха продажбите на най-маломощните мотоциклети

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Масовото навлизане на пазара на електрическите тротинетки засегна сериозно продажбите на най-маломощните мотоциклети - тези с обем на двигателя до 50 кубика. Тяхната популярност се дължеше на факта, че могат да се карат без специална категория, но за тротинетките дори не е нужна шофьорска книжка.

Според данните на мотоциклетната секция към Асоциацията на автомобилните производители и техните официални представители в България (ААП) през миналата година са продадени 170 нови машини с работен обем на двигателя до 50 кубика. Година по-рано те са били 210. Този сегмент е единственият, в който се отчита спад.

Иначе 2019 е втора поредна година, в която новите мотоциклети, продадени в България, са повече от 1000 броя. За миналата година те са 1071, или с 43 повече от 2018 г. Разбира се, това са данните на членовете на ААП, но не всички търговци на мотоциклети членуват в нея.

Към момента най-търсени са мотоциклети и скутери със средна кубатура на двигателя. Най-много са продажбите на машините от 251 до 500 куб. см - 390 бройки, или с 36.4% пазарен дял. Година по-рано продажбите в този сегмент бяха 325 броя.

207 двуколесни машини попадат в диапазона от 501 до 1000 кубика, като година по-рано те са били 174.

В отделните категории естествено най-много са продажбите в т.нар. Fun bikes, в която влизат почти всички видове машини - спорт, спорт туринг, нейкид, адвенчър, къстъм офроуд машините, подлежащи на регистрация. Тези машини са 55.1% от пазара, или са реализирани 590 мотоциклета (при 525 броя през 2018 г.).

В следващата категория - 125-кубикови мотоциклети и скутери със същата и с по-голяма кубатура, са продадени 253 машини, или 23.6%. И тук има ръст в сравнение с 2018 г., когато сделките бяха 220.

Минимален спад има при мотоциклетите без регистрация - кросови и ендуро. През миналата година от тях са купени 59 броя, или 5.5%, докато през 2018 г. сделките са 62.

Пазарът на ATV-та, купени от членовете на ААП, е символичен - едва седем продажби, като пет са на Kawasaki и две на Kymco. През 2018 г. от тях бяха продадени 16 броя.

Що се отнася до най-предпочитаните марки, КТМ остават лидер с 216 реализации, или 20.2% от пазара. Забелязва се обаче леко отстъпление от миналата година, когато бяха купени 222 машини.

На второ място в класирането от 4-та позиция излиза легендарната италианска марка Vespa, намерила 130 клиенти за своите мотоциклети. Пазарният дял е 13.1%, а сключените сделки са с 27 повече спрямо 2018 г. Honda, които през 2018 г. бяха втори, през миналата година са трети със 120 машини (дял от 11.2% и със 16 сделки по-малко).

Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал