EY инвестира 2 млрд. долара в подобряване на одитите си
Общо 10 млрд. долара ще бъдат вложени в компанията до 2024 г.
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Британската счетоводна компания EY ще инвестира 2 млрд. долара в подобряване на одитите, които прави. Решението идва, след като през миналата година EY не намери проблеми при извършена проверка за последните 10 години на германската Wirecard, която впоследствие фалира и беше закрита заради сериозни измами и "липсващи" 1.9 млрд. евро. Усъвършенстването на процеса по одит е част от по-голям, тригодишен инвестиционен план, чиято стойност е 10 млрд. долара. Той ще обхване обучението на персонал, модернизиране на технологиите, както и подобряване на възможностите за засичане на измами.
Освен скандала с Wirecard EY беше замесена и в проблеми при други компании. Счетоводната фирма работеше с изпадналия в администрация болничен оператор NMC Health, а преди месец компанията беше глобена с 2.2 млн. паунда от Съвета за финансово отчитане (FRC) на Обединеното кралство заради проблеми с одита на английската компания Stagecoach. FRC също така публикува доклад през август, според който почти 30% от одитите, които съветът е проверил, се нуждаят от "подобрение" или "сериозно такова". Въпреки това EY отчете 4% увеличение на глобалните приходи, които достигнаха 40 млрд. долара за годината, приключила през юни 2021 г. От счетоводната фирма изтъкват работата от вкъщи и съпътстващата я дигитализация като главната причина за по-добрите резултати. Отделът за сигурност, част от който са и одитите, е увеличил постъпленията си с 2.5%.
В какво ще се вложат парите
Традиционно компанията инвестира около 2 млрд. долара годишно в бизнеса си, като увеличаването на сумата се дължи на желание за възвръщане на доверието след скандала с Wirecard. Изпълнителният директор Кармине ди Сибио смята, че компанията е имала "много добра година... по целия свят от гледна точка на растеж" и това е моментът за инвестиции. Той твърди, че влагането на средствата "ще ни позволи да направим по-добър и по-ефективен одит", както и че ще подобри шансовете на групата да открие измами при тази си дейност. Един от начините, по който това ще се случва, е засилена проверка на новите клиенти. "Ако станете клиент на EY, ще направим много повече по отношение на разследването на това кой сте", каза Ди Сибио. "Ако говорим за Wirecard, в крайна сметка, хората, с които имахме работа, не бяха добри хора", добавя той.
Изпълнителният директор подчерта, че EY е подобрила процесите при "приемане на клиенти и задържането им" в резултат на скандала с Wirecard. Групата сега предприе по-строго разследване на настоящи и бъдещи клиенти и инвестира повече в обучение за своите одитори за откриване на измами. Около 500 млн. долара годишно ще е сумата, която се дава за различни обучения на персонала.
1 коментар
Ама как, моля ви се! Те одиторите много искат да хванат измамниците, само че нямат желание.
Нека да изтъкнат поне един голям клиент, чиито одит не е преминал успешно! Одиторите, които виждат през измамите на фалирали дружества, никога няма да работят по специалността си - няма кой да ги търпи.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.