Европейската авиоиндустрия поиска ревизия на въглеродната търговия
Заради екологичните изисквания на ЕС Пекин блокира покупката на самолети Airbus за 12 млрд. долара
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Седем европейски авиокомпании призоваха лидерите на ЕС да преразгледат системата за квоти за изхвърляне на парникови газове, съобщиха международните агенции.
В писма до премиерите на Франция, Германия, Великобритания и Испания компаниите Airbus, British Airways, Virgin Atlantic, Lufthansa, Air France, Air Berlin и Iberia алармират за икономическите последици
от Европейската схема за търговия с емисии (ЕСТЕ), в която са включени от 1 януари. Превозвачите трябва да притежават квоти за емисиите от всички полети от и до летища в ЕС. Първоначално бизнесът ще получава 85% от необходимите квоти безплатно, като постепенно делът на платените въглеродни разрешителни ще се увеличава.
Според седемте компании своеобразната такса е неприемлива заплаха за техния сектор, допълва неназован източник на АФП. Financial Times допълва, че заради въглеродното бреме 2000 души в авиосектора могат да загубят работните си места. Освен това заради екологичното законодателство, което цели да противодейства на климатичните промени, ЕС може да разпали търговска война със САЩ, Китай и Русия.
Включването на авиацията в ЕСТЕ вече предизвика негативна международна реакция и ответни мерки. Китай отказва компаниите му да плащат за парниковите емисии и затова блокира покупките на самолети Airbus от китайски превозвачи, съобщи миналата седмица изпълнителният директор на Европейския авиационен и отбранителен консорциум EADS Луи Галоа. По думите му Пекин отказва да одобри поръчките на 45 самолета A330. Според Financial Times сделката е на стойност 12 млрд. долара.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.