Финансовите затруднения на европейците доведоха до ръст в продажбите на H&M

Увеличението в магазините, които са работили поне една финансова година, е 3%

 Увеличаването на продажбите на H&M е основно заради фокуса на компанията върху облекло на ниски цени.
 Увеличаването на продажбите на H&M е основно заради фокуса на компанията върху облекло на ниски цени.
 Увеличаването на продажбите на H&M е основно заради фокуса на компанията върху облекло на ниски цени.    ©  Reuters
 Увеличаването на продажбите на H&M е основно заради фокуса на компанията върху облекло на ниски цени.    ©  Reuters
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Вторият по големина търговец на облекло в света Hennes&Mauritz (H&M) отчете ръст на продажбите си през юни. Това показва значителното  търсене на дрехи на ниски цени от страна на потребителите, засегнати от кризата, отбелязва Reuters.

От шведската компания обявиха, че ръстът на продажбите им в магазините, които са функционирали поне една фискална година, са останали стабилни. Годишните продажби през юни нарастват с 3% - толкова, колкото и през предходния месец. Общо продажбите на компанията във всичките й обекти се увеличават с 13%. През предходния месец, когато бяха отчетени и резултатите от първото финансово полугодие за компанията, ръстът на годишна база беше 12%.  

Увеличаването на продажбите на H&M е основно заради фокуса на компанията върху облекло на ниски цени, свиването на разходите и разширяването на географския обхват на компанията.  

"Компанията отчита добри резултати въпреки глобалните притеснения. Те определено завземат пазарни дялове", коментира анализаторът от Nordea Стефан Стиернхолм.

От бързоразрастващата се верига магазини отчитат, че броят на обектите им във всички 44 пазара, на които присъстват, възлизат на 2596 към края на месеца. В Германия, най-големият пазар на H&M към момента, пазарът свързан с продажби на облекло се свива общо с 2% по данни на представители на местната индустрия.

Конкурентът на H&M – групата Inditex, част от която е и Zara – също успя да се възползва от кризисната вълна. Компанията доказа, че може да продава и на гладните за мода клиенти от развиващите се страни в Азия и на клиентите от Европа, които имат финансови затруднения.

5 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    petar_333 avatar :-|
    petar_333
    • - 1
    • + 8

    Който е заложил на тази стратегия с ниски цени, свиване на разходите и разширяване на географския обхват,смятам че винаги е спечелил!

    Нередност?
  • 2
    mnogosamkrasiva avatar :-|
    mnogosamkrasiva
    • - 3
    • + 6

    Чудно ми е защо... дрехите им не струват почти нищо или поне това, което се предлага в България. По принцип трябва стандартите да са едни и това, което се намира в чужбина да се открива и у нас. Но не изглежда да е така... Разочарована съм от тях.

    Нередност?
  • 3
    m17 avatar :-|
    m17
    • + 7

    До коментар [#2] от "mnogosamkrasiva":

    А какво очаквате - идеална конфекция за без пари ?!?. И без да ви разочарова, ако гледаме само качество на материалите и изработката навсякъде в техните магазини по света е такава трагедия. В българия поне са малко по-евтини засега та има баланс горе долу.

    Нередност?
  • 4
    bobacho avatar :-|
    bobacho
    • - 3
    • + 3

    До коментар [#2] от "mnogosamkrasiva":

    Права сте. И не само с дрехите е така. Третират ни като хора второ качество. Затова аз съм ги бойкотирал.

    Нередност?
  • 5
    ivan_dm avatar :-|
    Ламбо
    • - 2
    • + 4

    Някой някога беше казал: "Не съм толкова богат, че да си купувам евтини неща!"

    Това важи в пълна сила за Х&М. Купувал съм си разни неща от тях, за да ги пробвам, но никога повече. Предпочитам да дам повечко пари за нещо стойностно и трайно, вместо през два месеца да си сменям гардероба.

    На другата крайност са обаче доста марки по родните ГУМ (не обичам думата мол). Там обикновени пуловерчета с марките Бенетон, Напапийри, Поло или Стрелсън се продават за 300лв. Когато по Коледа търсих подарък за брат ми, аз ги обявих за луди. Същите дрехи на запад се продават за 50-60 евро. Вече си купувам дрехи само от Италия и Германия и се отказах от родните търговски мрежи. На човек му излиза по-изгодно да си хване самолета, да си наеме хотел и кола и да напазарува добре и да се прибере.

    Нередност?
Нов коментар