Кризата засяга минимално H&M

Веригата за облекла ще засили експанзията си в нововъзникващите пазари

   ©  Надежда Чипева
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Спадащите потребителски разходи, лошото време и негативните ефекти от валутните курсове са понижили маржовете на печалба на втората по големина веригата за облекла в света Hennes & Mauritz (H&M) през третото тримесечие, съобщава Reuters.

Компанията обаче продължава да се справя значително по-добре от повечето си конкуренти. В Европа, където са основните пазари за H&M, повечето търговци на дребно се борят за оцеляване на фона на ограничените разходи на потребителите, причинени от рекордната безработица и бюджетните съкращения в повечето държави.

"Условията за търговия в модния сектор продължават да представляват предизвикателство в много пазари – както заради времето, така и заради макроикономическия климат", заявява изпълнителният директор на компанията Карл-Йохан Першон.

Групата съобщи, че печалбата й преди облагане с данъци е достигнала 4.90 млрд. шведски крони (739.96 млн. долара), през финансовото тримесечие, завършило в края на август. Това е леко подобрение от 4.85 млрд. крони за същия период на миналата година, но е значително под прогнозите на анализаторите за печалба от 5.37 млрд. крони. Според H&M разликата във валутните курсове са допринесли за намаляване на печалбата с 200 млн. крони.

Брутният марж на компанията, който е основен показател за рентабилност, е спаднал до 58.2% от 58.6% преди година, като анализаторите очакваха повишение до 59.1%. Компанията обаче обяви, че през септември отчита 14% ръст на продажбите в местни валути.

Докато повечето търговци на дребно са силно повлияни от забавянето на глобалната икономика, H&M и най-големият им конкурент Inditex до момента се справят по-добре от останалите, като разчитат на широкото си географско присъствие, което включва бързо растящите нововъзникващи пазари. Миналата седмица испанската Inditex, която е собственик на веригата Zara, обяви по-добри от очакваното прогнози за първото полугодие.

H&M, които имат повече от 2600 магазина в 44 държави и разширяват бързо мрежата си в Китай, САЩ и Великобритания, възнамерява да засили още повече експанзията си тази година, като отвори общо 300 нови магазина, вместо досега планираните 275.

3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    dimhristov avatar :-|
    dreamer
    • - 4
    • + 2

    Предпочитам български дрехи, повечето са по-добри от подобни чужди. Който е пробвал знае.

    Нередност?
  • 2
    peppial avatar :-|
    peppial
    • - 2
    • + 3

    Супер за Х&М, добре че ни огряха най-накрая.

    Нередност?
  • 3
    niki2003 avatar :-|
    niki2003
    • - 4
    • + 1

    Впечатленията ми от дамската и мъжката им мода, са първо високите цените. За аналогична цена бих си пазарувала от Зара, към която съм доволна от край време!

    Нередност?
Нов коментар