Кризата засяга минимално H&M
Веригата за облекла ще засили експанзията си в нововъзникващите пазари
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Спадащите потребителски разходи, лошото време и негативните ефекти от валутните курсове са понижили маржовете на печалба на втората по големина веригата за облекла в света Hennes & Mauritz (H&M) през третото тримесечие, съобщава Reuters.
Компанията обаче продължава да се справя значително по-добре от повечето си конкуренти. В Европа, където са основните пазари за H&M, повечето търговци на дребно се борят за оцеляване на фона на ограничените разходи на потребителите, причинени от рекордната безработица и бюджетните съкращения в повечето държави.
"Условията за търговия в модния сектор продължават да представляват предизвикателство в много пазари – както заради времето, така и заради макроикономическия климат", заявява изпълнителният директор на компанията Карл-Йохан Першон.
Групата съобщи, че печалбата й преди облагане с данъци е достигнала 4.90 млрд. шведски крони (739.96 млн. долара), през финансовото тримесечие, завършило в края на август. Това е леко подобрение от 4.85 млрд. крони за същия период на миналата година, но е значително под прогнозите на анализаторите за печалба от 5.37 млрд. крони. Според H&M разликата във валутните курсове са допринесли за намаляване на печалбата с 200 млн. крони.
Брутният марж на компанията, който е основен показател за рентабилност, е спаднал до 58.2% от 58.6% преди година, като анализаторите очакваха повишение до 59.1%. Компанията обаче обяви, че през септември отчита 14% ръст на продажбите в местни валути.
Докато повечето търговци на дребно са силно повлияни от забавянето на глобалната икономика, H&M и най-големият им конкурент Inditex до момента се справят по-добре от останалите, като разчитат на широкото си географско присъствие, което включва бързо растящите нововъзникващи пазари. Миналата седмица испанската Inditex, която е собственик на веригата Zara, обяви по-добри от очакваното прогнози за първото полугодие.
H&M, които имат повече от 2600 магазина в 44 държави и разширяват бързо мрежата си в Китай, САЩ и Великобритания, възнамерява да засили още повече експанзията си тази година, като отвори общо 300 нови магазина, вместо досега планираните 275.
3 коментара
Предпочитам български дрехи, повечето са по-добри от подобни чужди. Който е пробвал знае.
Супер за Х&М, добре че ни огряха най-накрая.
Впечатленията ми от дамската и мъжката им мода, са първо високите цените. За аналогична цена бих си пазарувала от Зара, към която съм доволна от край време!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.