🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Vivendi продаде телеком подразделението си във Франция

Компанията избра офертата на кабелния оператор Numericable

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Френският кабелен оператор Numericable спечели наддаването за местното подразделение на Vivendi – SFR, с което се създава вторият най-голям играч на телеком пазара във Франция, съобщава Bloomberg. Въпреки че другият претендент - Bouygues, подаде подобрена оферта, Vivendi обяви, че предпочита да сключи сделка с Numericable заради бизнес логиката, ангажимента за запазване на работните места, по-ниските регулаторни рискове и по-високата дългосрочна стойност.

Бизнес логика

"Това беше логичният избор, който ще позволи приоритетното развитие на високоскоростни мрежи във Франция", заявява милиардерът Патрик Драхи, който стои зад Numericable. Той съобщи, че ще се срещне с икономическия министър Арно Монтбур, който открито подкрепяше конкурентната оферта на Bouygues.

Базираният в Люксембург холдинг Altice, чийто собственик е Драхи, притежава 40% от Numericable. Офертата на кабелния оператор предвижда Vivendi да получи 13.5 млрд. евро в брой и 20% от акциите на обединената компания, която ще вторият най-голям телеком на френския пазар след Orange. Altice ще държи 60% от акциите на компанията, а останалите 20% ще се търгуват свободно на борсата. "За победата на Numericable основна роля изиграха ниският риск и чудесните възможности за изход с печалба за Vivendi. Има много малка вероятност за регулаторни пречки и очакваме сделката да бъде финализирана през четвъртото тримесечие", коментират анализаторите от Exane BNP Paribas.

Numericable обяви, че ще емитира нови акции на стойност до 4.7 млрд. евро, за да финансира сделката. Останалата част от сумата – около 8.8 млрд. евро, ще бъде осигурена чрез дългово финансиране. Сделката ще доведе до значителни размествания на френския телеком пазар, който е третият най-голям в Европа и където компаниите са подложени на ожесточена ценова конкуренция.

Преструктуриране на бизнеса

Според финансовия директор на Vivendi Ерве Филип сделката, която се очаква да бъде приключена в края на тази или началото на следващата година, представлява значителна стъпка от стратегията на компанията да се съсредоточи върху медийния си бизнес.

Политиката на Vivendi да се освобождава от активи извън медийния бизнес й осигури значителен финансов ресурс, като компанията планира да използва част от него за повишаване на дивидента за акционерите или обратно изкупуване на акции. До края на май компанията очаква да завърши продажбата и на подразделението си Maroc Telecom. Приходите от продажбите ще бъдат използвани за понижаване на задълженията, които надхвърлят 11 млрд. евро към края на 2013 г. Vivendi планира да съсредоточи бизнеса си върху Universal Music Group, платената телевизионна услуга Canal+ и бразилския интернет оператор GVT.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    kardinalat avatar :-P
    kardinalat

    това може да доведе до интересна реакция спрямо директивата за отпадане на роуминга в рамките на ЕС.

    Нередност?
Нов коментар