НА ЖИВО от 09:00 ч.:
Среща на бизнеса от Черноморието

Букмейкърът Ladbrokes с по-ниска печалба въпреки световното първенство

Оперативната печалба намаля с близо една трета до 56.8 млн. паунда

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Оперативната печалба на букмейкъра Ladbrokes за първото полугодие се срина въпреки успеха, който Световното първенство по футбол в Бразилия донесе на бранша, съобщава Financial Times.

Очаквани негативи

Оперативната печалба на компанията се понижи с близо една трета през първите шест месеца на 2014 г., достигайки 56.8 млн. паунда. Постъпленията регистрират ръст от 2.6% до 577.8 млн. паунда. Въпреки огромния спад на печалбата дружеството потвърди плановете си да плати годишен дивидент в размер на 8.9 пенса на акция.

През последните години букмейкърът не се представя според очакванията и резултатите сега отново се оказаха в крак с негативните прогнози, след като още през миналата година компанията съобщи за проблеми с приходите. През последната година акциите й загубиха близо една трета от стойността си при ръст от 4.2% на индекса FTSE 250, част от който е и Ladbrokes.

Причина за затрудненията

В последно време игралната индустрия е притисната от нарастващи регулации. Великобритания наложи по-високи данъци върху игралните автомати и онлайн хазарта. Правителството също така работи за засилване на контрола върху фиксираните терминали за залагания.

Едни основните причини за неуспехите на Ladbrokes се крият в самата компания. Ръководството беше принудено да преструктурира изоставащото онлайн подразделение, което загуби голяма част от позициите си спрямо останалите конкуренти като William Hill. Букмейкърът затвори близо 50 от своите около 2300 представителства във Великобритания и успя да замести 9000 от игралните си машини с по-нови модели.

"Отбелязахме значителен напредък и въпреки че има още какво да се свърши, предлагаме доста. Сега имаме продуктите, платформите, имаме хората и марката. Ladbrokes днес е доста по-силна компания и е доста по-добре позиционирана за растеж", казва главният изпълнителен директор Ричард Глин.

"Ние знаехме преди няколко години, че Ladbrokes е нужно драстично да увеличи присъствието си в света на цифровите технологии и мобилните телефони. Мисля, че съм бил винаги много откровен относно факта, че ще ни е нужно време, за да направим това", добави той. Залозите по време на Световното първенство са били с 20% повече спрямо турнира през 2010 г. в Южна Африка, което се дължи до голяма степен на засилването на фокуса на компанията към футбола.