🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

"Белла България" ще инвестира над 15 млн. лева през 2019 г.

Средствата са предназначени за автоматизиране на производствени процеси, две складови бази и задгранична търговска дейност

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

"Белла България" ще инвестира над 15 млн. лева през 2019 в автоматизирани производствени линии и системи за контрол на качеството, изграждане на две нови логистични бази и откриване на търговски филиал в Сърбия, съобщиха от дружеството.

Автоматизация и продажби в Сърбия

Част от средствата ще бъдат насочени към фабриките за тестени изделия на компанията. Предвижда се до края на годината целият цикъл на производство на точени кори, бутер тесто и готови баници да бъде напълно автоматизиран и факторът "човешка грешка" да бъде сведен до минимум. От холдинга уточняват също, че в производството на тестени изделия се използва технология без влагане на консерванти, а при опаковането на продуктите - материали с бариерни свойства, които позволяват запазване на храните за по-дълъг период и осигуряват възможност за транспортирането им в охладен вид на далечни разстояния.

"Белла България", която развива експортна дейност от 2006, тази година изгражда собствена търговска структура и в Сърбия, където ще продава в големите търговски вериги пълната си гама от продукти. Това е третото външнотърговско представителство на дружеството на територията на Балканите след Румъния (2007) и Гърция (2012).

До края на годината предстои и изграждането на две нови логистични бази, но от компанията засега не съобщават къде ще се намират те. Новост е и партньорската мрежа с български животновъди, чрез която групата ще осигурява суровина за месопреработвателната си дейност.

Девет фабрики и 350 тона храни на ден

"Белла България" произвежда колбаси, тестени изделия, маргарин, картофено пюре и извършва директна дистрибуция до над 12 000 точки на продажба в страната (вериги, магазини, складове). Групата произвежда над 200 продукта под собствени и частни марки, сред които са: "Леки", "Сачи", "Народен", "Орехите", "Перелик", "Фамилия", "Тракийски кори", "Белла", "Флора", "Томи".

Храните се произвеждат в девет фабрики с капацитет 350 тона дневно. Холдингът притежава три фабрики за месопреработка ("Идеа" - Пловдив, "Фермата" - с. Костиево, "Орехите" - гр. Добрич), както и мощности за тестени изделия в Ямбол и Свиленград. В Ямбол компанията има и цехове за растителни масла и мазнини. "Белла" разполага и със собствената физико-химична лаборатория – FoodScan, която може да обработва над 70 проби за час. В нея се изследват суровините, полуфабрикатите и крайните месни продукти и се определя съдържанието на мазнини, протеини, колаген, вода, сол.

През пролетта на 2016 групата обяви началото на консолидиране и опростяване на производствената и търговската си структура, в резултат на което намали броя на юридическите лица в структурата си.

Акционери в "Белла България" са регистрираната в Амстердам "Импала инвест Б.В." (93.268% от капитала), "Фреш лоджик" (6.723%), "Импала холдинг" (0.004%), съоснователят Жорж Веселинов (0.004%), Ивета Балиева (0.001%). Краен собственик на дружеството майка е кипърската "Импала капитал лимитед", става ясно от последния публикуван в Търговския регистър консолидиран доклад за дейността на компанията за 2017 г.

През 2014 г. имаше разместване в собствеността - единият съосновател на дружеството - Венцислав Георгиев, напусна компанията, като продаде дела си за 30 млн. лв. и я остави във владение на гръцкия бизнесмен Димитриос Виндзилеос и Жорж Веселинов.

Според данните в "Капитал Топ 100" на най-големите компании в страната нетните приходи на групата за 2017 са 209.291 млн. лв. (10.05% ръст спрямо 2016), а печалбата след данъци – 16.543 млн. лв. (9.76% спад).

Все още няма коментари
Нов коментар