🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Веригата "Мания" ще се увеличи с пет нови обекта през 2019 г.

Магазините за дрехи втора употреба са 39, а общите им приходи за 2018 г. достигат 20 млн. лв.

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Магазините "Мания" за продажба на дрехи втора употреба ще се увеличат с поне пет нови търговски обекта през 2019 г., съобщи за "Капитал" Цветелина Томова – оперативен и ритейл мениджър на веригата.

Разширение и в Източна България

Посоката на разширение е към Източна България. Очаква се във Варна да бъде открит първият за града магазин "Мания". Засега брандът отсъства там, макар че бизнесът на компанията стартира от гараж в морския център, където се намира и основният сортировъчен център за дрехите.

"Северната част на страната също ни е интересна. Нямаме фиксирани граници за размера на търговските обекти, той зависи от локацията и града, но като правило търсим по-големи помещения - 600 - 700 квадратни метра. В Шумен например нашият магазин е 900 кв. метра и се е превърнал в своеобразен мол", коментира Цветелина Томова.

Миналата година дружеството откри два нови магазина – в Шумен и в Перник, с което броят им достигна 39. Веригата има един обект и в Атина, а заетите в нея са 250. По данни на компанията през 2018 г. клиентите на "Мания" са над 2 милиона.

"Продажбите зависят от цикъла на зареждане. През първите два дни от седмицата например, когато има нови доставки, оборотът надхвърля 50% от седмичните покупки", посочи Цветелина Томова.

И на франчайз

Седемдесет процента от магазините "Мания" са на франчайз и целта на веригата е да расте главно по тази схема. Необходимият начален капитал за магазин на франчайз е между 60 и 80 хил. лева - за ремонт, оборудване, ребрандиране, първоначално зареждане. Одобрените кандидати плащат и еднократна такса от 5000 лв. без ДДС, която включва подкрепа при намиране на подходящо помещение, предоставяне на концепция и визия за обекта, техническо съдействие, обучение на екипа и на самия франчайз партньор, разработване на последващи стратегии за развитие. Получателят на права не плаща роялти, но е длъжен да купува стока само от компанията, която управлява веригата.

"Възвръщаемостта на инвестицията в един франчайз обект е между 15 и 18 месеца. Ние затваряме целия цикъл, защото изкупуваме непродадените количества", обясни Цветелина Томова. И уточни, че франчайз партньорите на веригата са и мъже, и жени на възраст между 30 и 45 години. Над 90% от тях управляват повече от един магазин "Мания", а един - дори седем.

"Част от партньорите са били наши клиенти, други обаче преди това не са подозирали за съществуването ни. Но всички те споделят, че машината е много добре смазана и че получават навременна консултация и пълно ноу-хау", обобщи Томова.

Общите приходи от продажби на веригата за миналата година достигат 20 млн. лв., което е със 7% повече спрямо предходната година при сравним брой на търговските обекти. Целта е минимум 5% ръст на оборота за 2019 г. спрямо миналата година, посочиха от компанията.

"Дрехите не са боклук"

Магазини "Мания" поставиха началото на кампания под мотото "Дрехите не са боклук". В търговските обекти на веригата в столицата, които са 14, са обособени специални места за събиране на ненужни дрехи, обувки и текстил, срещу което притежателите им ще получат допълнителна отстъпка за пазаруване във веригата.

Текстилните отпадъци в страната са над 100 хил. тона годишно, което е между 3.8-4% от общия битов отпадък. Над 12 хил. тона дрехи са изхвърлени през миналата година само в София, като половината от тях могат да бъдат използвани отново, обобщи Севдалин Спасов, председател на Асоциацията на преработвателите и търговците на дрехи втора употреба и собственик на "М холдинг", част от който са и магазини "Мания.

Кампанията за събиране на ненужен текстил ще подкрепя финансово жените с рак на гърдата в България.
Все още няма коментари
Нов коментар